Oto pogłębiony portret jednej z najbardziej uwielbianych i najbardziej tajemniczych "ikon" XX wieku. Gwiazda Hollywood, obsadzana w filmach, które zapisały się na zawsze w historii kina, Grace Kelly przeszła do legendy, stając się księżną Monako. Jej ślub z księciem Rainierem w roku 1956 był jednym z najwspanialszych wydarzeń stulecia. Od tego momentu nigdy już nie opuściła pierwszych stron gazet, czyniąc z mikroskopijnego księstwa najbardziej medialny dwór Europy. Była uosobieniem doskonałości i piękna. Z dyskrecją godną wielkiej damy pomagała potrzebującym. Przyjaźniła się z najwybitniejszymi przedstawicielami świata filmu i estrady: Carym Grantem, Avą Gardner, Marią Callas, Frankiem Sinatrą... Kim była ta kobieta, kto wie, czy nie nazbyt perfekcyjna, by zaznać pełni szczęścia? Co kryło się pod jej nieskazitelnym wizerunkiem publicznym? Co mogła czuć, w miarę jak gasł jej młodzieńczy blask? Bertrand Meyer-Stabley, znakomity biograf arystokratów i artystów, wtajemnicza nas w niezwykłe dzieje Grace Kelly, rzetelnie przedstawia irlandzkie korzenie i pracowite lata szkolne dziewczyny z filadelfijskich elit, jej debiut na Broadwayu, później krótką i oszałamiającą karierę aktorską - w tym i romanse z partnerami ekranowymi - i wreszcie rolę jej życia jako księżnej Monako, odgrywaną z sukcesem przez ponad ćwierć wieku.
UWAGI:
Bibliogr. s. [317].
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Pełne emocjonalnych sprzeczności życie genilnego komika.
Robin Williams był wyjątkowo utalentowanym aktorem, znanym i podziwianym za występy zarówno w komediowych stand upach, jak i w bijących rekordy popularności filmach fabularnych. Jego kariera zaczęła się przełomową rolą w serialu Mork & Mindy. Serca widzów na całym świecie skradł występami w takich produkcjach, jak chociażby Stowarzyszenie umarłych poetów, Pani Dubtfire, czy Good Morning Vietnam. Rola w Buntowniku z Wyboru przyniosła mu Oscara. Choć był postrzegany przez kinomanów jako jeden z bardziej radosnych ludzi świata, popełnił samobójstwo. Mało kto wiedział, że aktor zmagał się z depresją i uzależnieniem alkoholowym oraz z postępującymi chorobą Parkinsona i demencją.
Dave Itzkoff, reporter New York Timesa, pokazuje zarówno komiczny blask Williamsa, jak i skrzętnie zamaskowaną głęboką studnię sprzecznych emocji i zwątpienia. Kreśli pełnokrwisty portret, będący świeżym i oryginalnym spojrzeniem na człowieka, którego twórczość poruszała miliony ludzi na całym świecie.
UWAGI:
Indeks. Oznaczenia odpowiedzialności: Dave Itzkoff ; przełożył Maciej Studencki.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
O wielkim aktorze opowiadają słynni koledzy, a także syn i bliscy. To Roman Wilhelmi bez upiększeń, jako aktor i człowiek. Nikodem Dyzma, Alternatywy 4, Czterej pancerni - pokochaliśmy go dzięki tym rolom, a także kreacjom teatralnym. Książka zawiera niepublikowane zdjęcia z archiwum rodziny. Nikodem Dyzma, Stanisław Anioł - Roman Wilhelmi zapisał się w naszej zbiorowej pamięci dzięki tym i wielu innym telewizyjnym rolom, a także kapitalnym kreacjom teatralnym. Był nie tylko wielkim aktorem - był również miotanym wątpliwościami człowiekiem.Autorowi udało się pokazać Wilhelmiego bez upiększeń. Opowiada o nim wiele znakomitości polskiej sceny, także jego syn oraz bliscy. Książka zawiera wiele niepublikowanych dotąd zdjęć z prywatnego archiwum rodziny.
UWAGI:
Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Na kartę 063963 od dnia 2024-04-17 Wypożyczona, do dnia 2024-05-17
Stara teatralna zasada mówi, że aktora najpierw trzeba poznać, potem polubić, a na końcu - chodzi się na niego. Krzysztof Kowalewski dla jednych pozostanie Panem Sułkiem, dla innych Michałem Romanem z Misia lub Zagłobą z Ogniem i mieczem, ale dla niego samego najważniejszy pozostaje teatr. Dziesiątki ról w STS-ie, Polskim, Kwadracie i Współczesnym. Za nimi, oraz za postaciami które stworzył w radio i filmie, idzie rzecz bezcenna - sympatia widzów. Dlatego Kowalewskiego się słucha, ogląda i na niego - chodzi. Ponieważ należy do coraz mniej licznej grupy aktorów pamiętających czym była garderoba aktorska, a więc miejsca w którym królowała anegdota, gdzie przekazywano tradycję teatru i pobierano lekcje rzemiosła, schronimy się tam, aby porozmawiać. Wtedy wyjaśni się skąd ta tytułowa "skarpetka w ręku". (Roman Dziewoński)
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni