Jestem niewypłacalnym dłużnikiem pana Heinricha Rudolfa Hertza. Bez jego herców i ich pochodnych nie byłoby moich harców. Ani w Kielcach, ani gdziekolwiek indziej. Skąd się wziąłem w radiu? Przyjechałem pociągiem. Z przesiadką w Koluszkach. Radio Kielce od 1975 roku zdalnie konserwuje moją kieleckość. Dziś na świętokrzyskich megahercach harcują moi-nasi następcy. Niech im eter sprzyja, niech antena służy!
UWAGI:
Indeks. Oznaczenia odpowiedzialności: Stanisław Fornal.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
To była jedna z najgłośniejszych i najbrutalniejszych zbrodni w nowej Polsce.
Troje maturzystów - dwóch chłopaków i dziewczyna - w styczniu 1996 roku zabiło młodą kobietę. Miała na imię Jola. Zostali skazani na dożywocie, wśród nich - ona, Monika Osińska, rocznik 1977.
Czy słusznie?Czy sprawiedliwie?
Czy rzeczywiście wszyscy zabili?
W Historii na śmierć i życie, reportażu z pogranicza true crime i dramatu psychologicznego Wojciech Tochman przywraca pamięć zamordowanej oraz opowiada o dziewczynie, która za udział w zbrodni zapłaciła wszystkim, co miała i co mogłaby mieć. Historia na śmierć i życie zaczyna się w połowie lat dziewięćdziesiątych na warszawskim Tarchominie i toczy przez ćwierć wieku zmieniającej się Polski, aż do dzisiaj. To zapis przemocy, bólu, zemsty i poszukiwania sprawiedliwości. Swoją książką Tochman składa hołd wybitnej reporterce Lidii Ostałowskiej, która jako pierwsza zaczęła dokumentować tę tragedię. opis pochodzi ze strony wydawcy
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: Wojciech Tochman.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Gdy idzie się rozmawiać, trzeba być szczerym, nie oszukiwać. Powiedzieć "Ale ja się z panem nie zgadzam". "Czy pan myśli, że ma rację?". Nie możesz udawać, że masz takie same poglądy. Ale cały czas pilnujesz, jaka jest temperatura rozmowy. Berman w którymś momencie powiedział: "To komu mieliśmy oddać władzę? Mikołajczykowi?". Przytaknęłam: "No". "Co za no ?", krzyknął. Myślałam, że mnie wyrzuci. Dostał piany. Na stole leżały mandarynki, chwyciłam jedną: "Może zjemy na połowę?". Teresa Torańska
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
W przypadku reporterskiej twórczości Hugo-Badera włóczęga - niespieszne przemieszczanie się, często bez wyraźnego celu, dla samej przyjemności wędrowania i obserwacji - jest czymś więcej niż wątkiem, motywem, toposem czy sposobem ukształtowania narracji, jak np. w pasażach tekstowych. To model reporterskiego życia, nieodłączny element autokreacji tekstowego "ja", życiopisarska strategia, bez której nie sposób interpretować całościowo twórczości tego autora. Z rozdziału 1 * Izabella Adamczewska-Baranowska w swej opowieści próbuje podsumować tytułową włóczęgę autora - szkicuje hipnotyzujący portret reportera-chuligana, błękitnego ptaka opuszczającego wąskie ramy prasy, by w Szamańskiej chorobie "odlecieć" w rejony literatury. Śledząc wątki związane z życiopisaniem, wskazuje na reporterskie włóczęgi Hugo-Badera po Polsce potransformacyjnej i rozkładającym się Imperium - wszystkie je łączy figura "wałęsającego się psa", który przygląda się otoczeniu z nosem przy ziemi. Posługuje się przy tym metaforą trickstera - żartownisia, szelmy i błazna, wędrującego przez świat, by zaspokoić niewyczerpany apetyt. Podkreśla także upodobanie twórcy do prowokacji i posługiwania się ironią, co powoduje, że występuje on czasem nie tylko w roli kronikarza swego pokolenia, "Kolumbów rocznik 50.", ale także w roli rodzimego burzyciela mitów. Czytelnik, który sięgnie po tę książkę, też jest zaproszony i wciągnięty do włóczęgi - tropami autora - podczas niej wielokrotnie zostanie oszołomiony i zaskoczony, by na koniec wziąć udział w zwiedzaniu gabinetu Hugo-Badera. Seria poświęcona jest wybitnym polskim pisarzom - ich twórczości ujmowanej przez nich samych i interpretowanej przez krytyków jako projekt egzystencjalny, jako próba ustanowienia i zapisania siebie i swojego sposobu odczytywania sensów rzeczywistości, indywidualnego oglądu różnych jej sfer - społecznej, politycznej, etycznej, kulturowej, metafizycznej. Istotnymi kategoriami wyjaśniającymi pisarskie dzieło są w tym przypadku biografia, tożsamość oraz kształtujące je szeroko rozumiane doświadczenie: cielesne i zmysłowe, psychiczne i społeczne, historyczne i polityczne, etniczne i estetyczne, religijne i duchowe...
UWAGI:
Bibliografia, filmografia, netografia na stronach 279-303. Indeks. Oznaczenia odpowiedzialności: Izabella Adamczewska-Baranowska.
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Na kartę 009663 od dnia 2024-05-02 Wypożyczona, do dnia 2024-06-03
Udowodniła, że dzięki szczerej rozmowie da się zmienić myślenie ludzi. Odważyła się podejmować tematy, które w konserwatywnym kraju były objęte absolutnym tabu. Pozwoliła kobietom opowiadać o najważniejszych dla nich sprawach w czasie najlepszej oglądalności. Przy jej programach Polki dojrzewały do mówienia wprost o swoich problemach. Walczyła z dyskryminacją, nietolerancją, stereotypami. Jako dziennikarka wyznaje zasadę, że pewne historie muszą zostać opowiedziane. Opowieści uczą, wzruszają, poszerzają nasze horyzonty i uwrażliwiają. Jej własna historia, absolutnie wyjątkowa, bogata dzięki tak wielu poznanym przy Rozmowach w toku ludziom, odkrywa przed nami nieznaną dotąd Ewę Drzyzgę.W swojej książce dziennikarka opowiada o swojej zawodowej ścieżce, życiowych zawirowaniach, a przede wszystkim o niesamowicie intensywnej pracy przy talk show, który odmienił życie tak wielu ludzi, a także samej prowadzącej. Facebook Twitter Ewa Drzyzga.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Dorota Wellman, jedna z najbarwniejszych osobowości polskiego dziennikarstwa, zdradza, jak wygląda medialne życie poza kamerami. Jak zrobić karierę w TV? Kto jest prawdziwą gwiazdą, a kto tylko wydmuszką? Dlaczego show must go on ? I wreszcie. Jak stworzyć udany duet? Na potrzeby tej książki powstał jeden z nich. Błyskotliwe i dowcipne teksty ilustruje najzdolniejszy rysownik młodego pokolenia, znany jako Andrzej Rysuje.
UWAGI:
Na s. tyt. pseud. il. Nazwa właśc.: Andrzej Milewski.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Jérémy to przystojny, młody fotograf mieszkający w Paryżu. Niemal każdego dnia robi zdjęcia skąpo ubranym modelkom, które chętnie oddają się w jego ręce. Smakuje kobiety wszystkimi swoimi zmysłami, doprowadzając je do szaleństwa. Lubi swoją niezależność i nie szuka stałego związku.
Niespodziewanie spotyka w pociągu piękną ciemnowłosą Anais. Dziewczyna pracuje jako dziennikarka i prowadzi spokojne życie przy boku męża, będąc raczej jego ozdobą. Czy dzięki Jeremiemu Anais odkryje, czego naprawdę pragnie? Czy spotkanie z seksownym fotografem pozwoli jej poznać prawdziwe spełnienie? Ta podróż nie skończy się na stacji Paryż, ta namiętna historia dopiero tutaj się rozpoczyna.
Piotr Brzeziński w książce Jérémy rozbudza zmysły, pokazując, że dokładnie wie, czego pragną kobiety. W tle poznajemy ukochane miasto autora: architekturę, kawiarnie i lokalne przysmaki. Gwarantujemy - rozsmakujecie się w każdej stronie i będziecie prosić o więcej!