KATALOG KSIĘGOZBIORU FILII NR 3 CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 3
Psychologia różnic indywidualnych : wybrane zagadnienia
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 3
Psychologia społeczna : serce i umysł
AUTOR:
Aronson, Elliot.
POZ/ODP:
Elliot Aronson, Timothy D. Wilson, Robin M. Akert ; [przekł. z ang. Anna Bezwińska et al.].
ADRES WYDAWNICZY:
Poznań : Zysk i S-ka. Wydaw., cop. 1997.
HASŁA:
Psychologia społeczna - podręcznik akademicki OPIS FIZYCZNY:
736 s. : fot., portr., wykr. ; 26 cm.
SYGNATURA:
159.9
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
103000430041
43004
UWAGI:
Oryg. : "Social psychology" 1994. Bibliogr. s. 689-729.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
REZERWACJE:
OPERACJE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 3
Psychologia społeczna dla nauczycieli
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 3
Psychologia ucznia i nauczyciela : podręcznik akademicki
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 3
Psychologia w medycynie wspomaga współpracę z pacjentem i proces leczeniaTyt. oryg.: "Psychology of medicine and surgery". Tyt. grzbiet.: "Psychologia w medycynie ".
AUTOR:
Salmon, Peter.
POZ/ODP:
Peter Salmon ; przekł. Monika Gajdzińska.
ADRES WYDAWNICZY:
Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2002.
HASŁA:
Psychologia kliniczna Podręczniki OPIS FIZYCZNY:
272 s. : 2 il. ; 25 cm.
SYGNATURA:
159.9
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
103000569291
56929
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >> Dzięki doświadczeniom w pracy medycznej Peter Salmon uzmysławia nam wpływ przekonań, emocji i zachowań jednostki (zarówno pacjenta, jak i pracującego z nim profesjonalisty) na proces diagnozy i leczenia oraz pojawiające się w jego trakcie trudności. Jego książka jest przeznczona dla klinicystów różnych specjalności, pragnących ulepszyć opiekę nad pacjentami dzięki zrozumieniu psychologicznych reguł, idei i koncepcji. Jest przewodnikiem dla wszystkich tych (lekarzy, pielęgniarek, psychologów klinicznych), którzy rozumieją znaczenie czynników psychologicznych w swojej pracy. Dzięki tej książce mamy okazję: • przyjrzeć się bliżej nagłym/ostrym chorobom fizycznym i leczeniu chirurgicznemu oraz procesom psychologicznym towarzyszącym pracy klinicznej w tym zakresie; • zapoznać się z modelami i teoriami psychologicznymi, wykorzystywanymi w procesie diagnozy, komunikacji, leczenia i relacji lekarz - pacjent. Książka przeznaczona dla wszystkich osób pracujących w dziedzinie szeroko rozumianej opieki medycznej pragnących dowiedzieć się, skąd biorą się emocje i zachowania ludzi, w czym może pomóc psychologia i jak ją przenieść na grunt medycyny i terapii.
UWAGI:
Bibliogr. Indeksy.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
REZERWACJE:
OPERACJE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 3
Psychologia wspomagania rozwoju : zrozumieć świat życia człowieka
AUTOR:
Kaja, Barbara
POZ/ODP:
Barbara M. Kaja.
ADRES WYDAWNICZY:
Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2010.
HASŁA:
Osobowość - rozwój Psychologia rozwojowa Psychoterapia - metody Samopoznanie OPIS FIZYCZNY:
343, [1] s. ; 22 cm.
SYGNATURA:
159.9
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
103000603681
60368
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> Wprowadzenie - refleksje wokół wspomagania rozwoju 1.Teoretyczne ramy psychologii wspomagania rozwoju 1.1.Przedmiot psychologii wspomagania rozwoju 1.2.Uwikłania semantyczne pojęcia "wspomaganie rozwoju" 1.3."Wspomaganie rozwoju" i pojęcia pokrewne 1.4.Uzasadnienie podejścia humanistycznego 1.5.Tendencje w pojmowaniu rozwoju a jego wspomaganie 1.6.Główne tezy 2.Świat życia człowieka 2.1.Działalność człowieka w świecie 2.2.Czym jest działalność? 2.3.Wartości w życiu społecznym 2.4.Różnice w postrzeganiu świata 2.5.Czas jako wymiar życia społecznego 2.6.Technologie informacyjne w świecie życia człowieka 2.7.Krytyka współczesnego świata 2.8.Podsumowanie 3.Model wspomagania rozwoju 3.1.Istota i ukierunkowanie oddziaływań 3.2.Koncepcja życia 3.2.1.Podejście przyrodnicze 3.2.2.Podejście humanistyczne 3.3.Relacyjność świata a koncepcja życia 3.4.Podsystemy koncepcji życia 3.4.1.Wiedza o życiu 3.4.2.Wartości - ukierunkowanie drogi życiowej 3.4.3.Cele życiowe 3.4.4.Programy realizacji celów życiowychv 3.4.5.Stosunek do własnej osoby 3.4.6.Ustosunkowanie do innych 3.4.7.Kontrola moralna działań 3.4.8.Perspektywa czasu 3.4.9.Heurystyki globalnego osądu życia 3.5.Wspomaganie rozwoju a koncepcja życia 3.5.1.Model współzależności 3.5.2.Sprawdzanie modelu 3.6.Model wspomagania a osobowość 3.7.Podsumowanie 4.Problem życiowy - człowiek żyjący problemami życia 4.1.Problem życiowy - jego źródła i znaczenie 4.2.Kontinuum dobro - zło i problemy życiowe 4.3.Rodzaje problemów 4.3.1.Symptom 4.5.Podsumowanie 5.Rozwiązywanie problemów 5.1.Poznanie i rozumienie 5.1.1.Poznanie wyjaśniające i interpretacyjne 5.1.2.Hermeneutyczne aspekty dyskursu 5.1.3.Fazy procesu heurystycznego w rozwiązywaniu problemów 5.1.4.Wątpliwości 5.2.Przykład rozwiązywania problemu 5.3.Problemy wychowawcze - zrozumieć świat życia dziecka 5.4.Rozwiązywalność problemów 5.5.Wartość nadziei 5.6.Podsumowanie 6.Jak pomóc samemu sobie, czyli "ze stoickim spokojem" 6.1.Wprowadzenie 6.2.Marek Aureliusz - zrozumieć świat życia sprzed dwóch tysięcy lat 6.2.1.Znane fakty historyczne 6.2.2.Osoby znaczące i wpływy edukacyjne 6.2.3.Koncepcja życia - wybrane myśli 6.2.4.Rozmyślania a upływ czasu - kilka uwag końcowych UWAGI:
Bibliogr. s. 324-339. Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
REZERWACJE:
OPERACJE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 3
Psychologia wychowawcza dla nauczycieli
AUTOR:
Skorny, Zbigniew
POZ/ODP:
Zbigniew Skorny.
ADRES WYDAWNICZY:
Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1992.
HASŁA:
Psychologia wychowawcza Podręczniki WYDANIE:
Wyd. 2.
OPIS FIZYCZNY:
266, [1] s. : rys. ; 21 cm.
SYGNATURA:
37
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
103000595658
59565
UWAGI:
Bibliogr. s. 265-[267].
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
REZERWACJE:
OPERACJE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
WYDRUK KATALOGÓW