Mężczyzna od podstaw : podróż pewnej kobiety do świata mężczyzn i z powrotem Tytuł oryginału: "Self-made man : one woman`s journey into manhood and back again,".
Podobno mężczyznom żyje się łatwiej. Norah Vincent chciała się przekonać, czy to prawda, więc wyruszyła w półtoraroczną podróż w głąb męskiego świata. Z pomocą charakteryzatorki, nauczyciela emisji głosu i trenera na siłowni przeobraziła się w Neda i poznała tajemnice, których istnienia nie podejrzewają nie tylko kobiety, ale nawet sami mężczyźni. Umawiała się na randki z kobietami, grała w drużynie kręglarskiej, chodziła do klubów ze striptizem i wstąpiła do męskiego zakonu. Jako obserwator z zewnątrz zdołała dostrzec rzeczy, których świadomość całkowicie zmienia potoczne wyobrażenia o męskim świecie. Jej książka, napisana dosadnie, ale z wyczuciem, reporterską przenikliwością, empatią i humorem, jest pełna wyrazistych sądów i wolna od stereotypów. To opowieść z pierwszej ręki o tym, jak trudno być prawdziwym mężczyzną.
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: Norah Vincent ; tłumaczenie Jacek Konieczny.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Niektórzy mężczyźni lubią objaśniać kobietom nawet to, czego sami nie wiedzą, a na czym one dobrze się znają. Amerykańska intelektualistka, Rebecca Solnit, doświadczyła tego na własnej skórze, a potem ze zdziwieniem odkryła, jak daleko zaprowadziła ją refleksja na temat tego zdarzenia. W książce opowiada o różnych formach agresji wobec kobiet - od pozornie niewinnych protekcjonalnych uwag po brutalną przemoc psychiczną i fizyczną.
Autorka podaje statystyki (w Stanach Zjednoczonych co sześć minut zgłaszany jest gwałt, co piąta żyjąca Amerykanka została zgwałcona) i przywołuje pojedyncze zdarzenia (np. sprawę Dominique’a Strauss-Kahna). Pisze o kulturze gwałtu i powszechnym niedostrzeganiu źródeł przemocy. Co musi się zmienić, żeby kobiety zyskały wreszcie w pełni prawa człowieka? W błyskotliwych esejach Solnit podsuwa więcej niż jedną odpowiedź.
UWAGI:
Nazwa ilustratora w copyright. Oznaczenia odpowiedzialności: Rebecca Solnit ; przełożyła Anna Dzierzgowska ; [ilustracje Ana Teresa Fernández].
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Kiedy piraci atakują łódź Ashtona Wingate`a i jego świeżo poślubiona żona Lierin wpada do rzeki, Ashton jest przekonany, że stracił ukochaną bezpowrotnie. Trzy lata później pewnej burzliwej nocy powóz Ashtona wpada na samotnego jeźdźca, w którym Wingate rozpoznaje zaginioną żonę. Gdy kobieta odzyskuje przytomność, nic nie pamięta i czuje się zagrożona w ramionach rzekomego męża. Jednak otoczona jego troskliwą opieką, powoli odzyskuje poczucie bezpieczeństwa i zakochuje się w Ashtonie. Wtedy pojawia się Malcolm Sinclair, który utrzymuje, że Lierin jest jego żoną Lenore, siostrą bliźniaczką Lierin. Żaden z mężczyzn nie zamierza ustąpić, a narastające napięcie i poczucie zagrożenia budzą w Lierin odległe wspomnienia. Czy zdoła przebić mur niepamięci i rozwikłać tajemnicę swojej przeszłości?
Paul Sheldon jest autorem poczytnych tandetnych romansideł. Jego cykl o Misery Chastain zdobył ogromną popularność. Autor miał jednak już dość swojej bohaterki i w ostatniej powieści ją uśmiercił. Teraz postanowił zająć się pisaniem poważniejszych książek. Pewnego razu podczas zamieci śnieżnej, jadąc po pijanemu samochodem, uległ poważnemu wypadkowi. Odzyskał przytomność dopiero w stojącym na odludziu domu Annie Wilkes, byłej pielęgniarki uwielbiającej jego książki o Misery. Pobyt w domu Annie zamienia się w prawdziwy koszmar, gdy kobieta wraca z miasta z ostatnią książką Paula...
UWAGI:
Tytuł oryginału: Misery. Oznaczenia odpowiedzialności: Stephen King ; z angielskiego przełożył Robert P. Lipski.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Mordobicie : wojna superbohaterów : Marvel kontra DC Tytuł oryginału: "Slugfest : inside the epic, 50-year battle between Marvel and DC,". "Marvel kontra DC " "Wojna superbohaterów : Marvel kontra DC "
Pierwsza książka o kulisach rywalizacji dwóch gigantów - największych na świecie producentów komiksów - Marvela i DC.
Tytani świata komiksów, niczym Cola i Pepsi, od ponad 50 lat prowadzą nieustającą wojnę o dominację. Stawką w tej bezpardonowej, często wyniszczającej walce są nie tylko wyniki sprzedaży, ale również wpływ na kulturę masową oraz serca milionów fanów na całym świecie.
DC rozpoczęło modę na superbohaterów tworząc w 1938 roku Supermana a zaraz po nim Batmana i Wonder Woman. Komiksy o Wielkiej Trójcy sprzedawały się w milionach egzemplarzy rocznie i ukształtowały wyobraźnię całego pokolenia. siedmiolatków. Bo dopóki do gry w latach 60. nie wszedł mało znany wydawca, niejaki Marvel, komiksy były zajęciem niegodnym dorosłych, a nawet młodzieży. Odtąd wszystko się zmieniło: DC reprezentowało Amerykę Eisenhowera, Marvelowi było bliżej do Kennedy’ego. Marvel był młodszy, modniejszy i prawdopodobnie spał z twoją dziewczyną. Ale to DC miało najsłynniejszych herosów. Wojna wisiała w powietrzu. W kolejnych latach Marvel stworzył Avengers, Hulka, Spider-Mana, X-Men i Iron Mana. "Marvel czy DC?" stało się dla fanów pytaniem tożsamościowym.
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: Reed Tucker ; przełożył Krzysztof Kurek.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni