Bardzo często brakuje nam pomysłu na to, jak z korzyścią dla rozwoju dziecka spędzać z nim czas w domu, gdy nie mamy do dyspozycji profesjonalnych opiekunów. Książka ta jest bardzo pomocna dla rodziców, gdyż prezentuje zbiór opracowanych ćwiczeń, które można wykonywać w domu z niepełnosprawnym umysłowo i ruchowo dzieckiem. Ćwiczenia są pomyślane w taki sposób, by nie tylko wspomóc rozwój fizyczny dziecka i poprawić stan jego zdrowia, ale także pogłębić emocjonalną więź między nim a rodzicami i opiekunami. Autorka książki przekonuje, iż aktywne spędzanie czasu z dzieckiem sprawia, że czuje się ono kochane i szczęśliwe, podczas przemyślanego ruchu szybciej przyswaja nowe wiadomości i umiejętności oraz nabiera wiary w siebie, stając się odważniejsze i bardziej niezależne w samoobsłudze i prostych domowych czynnościach.
UWAGI:
Bibliogr. s. [101].
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
W niniejszej publikacji przedstawiono obecny stan wiedzy na temat biologicznych, psychologicznych i społecznych czynników i procesów rozwojowych, które odgrywają rolę w etiologii depresji u dzieci i młodzieży oraz utrzymywaniu się jej objawów. Pojedyncze czynniki ryzyka rzadko prowadzą do depresji, natomiast szczególna wielopoziomowa i bardzo złożona organizacja procesów biologicznych i psychospołecznych powoduje wystąpienie objawów choroby. Zatem klinicyści kontynuują badania, by efektywnie zapobiegać i leczyć depresję u dzieci i młodzieży. Należy podkreślić, że zarówno prewencja, jak leczenie muszą wynikać ze zrozumienia mechanizmów, jakie leżą u podłoża zaburzenia. Celem podjętych badań było poszerzenie wiedzy klinicznej o rodzinie z dziećmi cierpiącymi na depresję oraz charakterystyka procesów wewnątrzrodzinnych, czyli relacji emocjonalnych w rodzinach dzieci z depresją, ocena systemowych zasobów rodziny, jakości związku między rodzicami oraz analiza współzależności między powyższymi zmiennymi i próba wyodrębnienia najważniejszych predyktorów, będących czynnikami ryzyka depresji bądź czynnikami ochronnymi. Książkę kończy syntetyczne omówienie wyników wraz z implikacjami dla dalszych badań i praktyki klinicznej.
Publikacja została opracowana w oparciu o wiedzę na temat czytania globalnego. Ćwiczenia opracowana tak, by mógł w nich uczestniczyć pies, którego obecność podtrzymuje u dzieci zainteresowanie i motywację do nauki. Autorka zwróciła też uwagę na rolę relaksu, koncentracji i rozgrzewki mentalnej w nauce i podała praktyczne ćwiczenia. Książka zawiera wiele pomysłów, ćwiczeń, a ich realizowanie to prawdziwa zabawa w czytanie. Praca przedstawia kilka zasad, dzięki którym każdy pedagog i rodzic będzie mógł skuteczniej wspierać dziecko w nauce czytania. Książka ta może stanowić źródło inspiracji i poszukiwań nowych metod w pracy z dziećmi.W rozdziale pierwszym Autorka ukazuje źródła i przyczyny trudności dziecka w nauce czytania. W drugim - wskazuje zalety oraz zasady pracy z udziałem psa, jak również podaje konkretne przykłady działań edukacyjnych, które zostały oparte na wybranym materiale metodycznym. W "Dodatkach" Autorka zamieszcza materiały pomocne do prowadzenia zajęć: scenariusze, karty pracy, testy.Publikacja powinna zainteresować: rodziców, pedagogów, pedagogów specjalnych i inne osoby szukające informacji na temat alternatywnych metod nauczania wspomagających rozwój dzieci zdrowych i niepełnosprawnych, rodzice dzieci z niepełnosprawnością, pracownicy i studenci uczelni pedagogicznych, a także nauczyciele przedszkoli i szkół podstawowych specjalnych i z oddziałami integracyjnymi.