KATALOGI - ZESTAWIENIA TEMATYCZNEGrupa: dla dzieci literatura podręczniki polecamy filmy, muzyka fantastyka tematyczne inne serie Zawartość grupy:ADHDAdopcjaAlkoholizmAnoreksja, bulimiaAutyzmChoroba AlzheimeraCiąża, poród, połógE-audiobooki dla dzieci i młodzieżyE-booki dla dzieci i młodzieżyFantastykaGlobalizacjaIstoty fantastyczneJanusz KorczakKryminalistykaKsiążka Roku Polskiej Sekcji IBBYLiczby, literyNagroda literacka NikeNałogi, uzależnieniaPowieść fantastycznaPowieść fantasyPowieść i opowiadanie o wampirach, istotach, zjawiskach paranormalnychPowieść kryminalnaPowieść obyczajowa o tematyce religijnejPowieść obyczajowa o tematyce społecznejPowieść sensacyjnaPowieść szpiegowskaRomans historycznySaga rodzinnaSekty i nowe ruchy religijneThriller medycznyThriller prawniczyThriller psychologicznytomekUnia EuropejskaZjawiska paranormalneSortowanie: tytuły pozycji w kolejności alfabetycznejw kolejności wprowadzenia - od nowościDostępność: informacja schowanacałość rozwiniętaWyświetlone zostały pozycje należące do zestawienia:GlobalizacjaZestawienie zawiera 17 pozycje(i). Organizacja i zarządzanie turystyką w Polsce AUTOR:Borzyszkowski, Jacek.POZ/ODP:Jacek Borzyszkowski. ADRESWYDAWNICZY:Warszawa : Gdańsk : Wydawnictwo CeDeWu ; Wyższa Szkoła Bankowa, 2011. HASŁA:Turystyka - organizacja - Polska - 20-21 w.Turystyka - zarządzanie - Polska - 20-21 w.Podręczniki OPISFIZYCZNY:143 s. : il. ; 24 cm. SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >>Spis zastosowanych akronimówWprowadzenieRozdział 1Zarys rozwoju struktur organizacyjnych oraz zarządzania turystykąw Polsce do 2000 r.1.1. Turystyka w strukturach organizacyjnych do 1918 r1.2. Organizacja i zarządzanie turystyką w okresie międzywojennym1.3. Organizacja i zarządzanie turystyką w latach 1945-1999Rozdział 2Współczesne modele struktur organizacyjnych i zarządzania turystyką2.1. Destination Marketing (Management) Organisations (DM0) - nowoczesne struktury organizacyjne w turystyce2.2. Charakterystyka zadań i kompetencji najważniejszych podmiotówtworzących współczesne systemy organizacji i zarządzania turystykąRozdział 3Organizacja i zarządzanie turystyką na szczeblu ogólnokrajowym3.1. Turystyka w strukturze administracji i zarządzania państwem3.2. Narodowa administracja turystyczna (NTA)3.3. Narodowa organizacja turystyczna (NTO)3.4. Organizacje samorządu gospodarczego i stowarzyszenia turystyczneRozdział 4Organizacja i zarządzanie turystyką na szczeblu regionalnym4.1. Turystyka w wojewódzkich jednostkach samorządu terytorialnego4.2. Regionalne organizacje turystyczne (ROT)4.3. Inne podmioty systemu zarządzania turystyką na szczeblu regionalnymRozdział 5Organizacja i zarządzanie turystyką na szczeblu lokalnym5.1. Turystyka w powiatowych i gminnych jednostkach samorząduterytorialnego5.2. Lokalne organizacje turystyczne (LOT)5.3. Inne podmioty systemu zarządzania turystyką na szczeblu lokalnymRozdział 6Otoczenie międzynarodowe i jego wpływ na system organizacjii zarządzania turystyką w Polsce6.1. Globalizacja a współczesne systemy organizacji i zarządzania turystyką6.2. Rola i wpływ organizacji międzynarodowych na system zarządzaniaturystykąRozdział 7Polski model organizacji i zarządzania turystyką na tle rozwiązań stosowanychw innych krajach europejskich.7.1. Region Skandynawski7.2. Region Bałtycki7.3. Region Wysp Brytyjskich7.4. Region Zachodnioeuropejski7.5. Region Alpejski7.6. Region Środkowoeuropejski7.7. Region Wschodnioeuropejski7.8. Region Czarnomorski7.9. Region Śródziemnomorski7.10. Kierunki zmian w systemach organizacji i zarządzania turystyką - analiza porównawczaZakończenieBibliografiaSpis tabelSpis rysunków UWAGI:Na s. red. błędny ISBN. Bibliogr. s. 131-139. ZESTAWIENIA:Powiązane zestawienia tematyczne:Globalizacja DOSTĘPNOŚĆ pokaż >>NAZWA PLACÓWKINRSYGNATURA / DOSTĘPNOŚĆ Filia nr 1 50060338.48Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna. Filia nr 36025733Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna. Filia nr 573924338.48Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna. Filia nr 954909338.48Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna. Filia nr 1139678338.48Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna. Filia nr 1264543338.48Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna.KOMENTARZE (0) Ubezpieczenia : podręcznik akademicki POZ/ODP:red. nauk. Jerzy Handschke i Jan Monkiewicz. ADRESWYDAWNICZY:Warszawa : Wydawnictwo Poltext, 2010. HASŁA:Ubezpieczenia - PolskaPodręczniki akademickie OPISFIZYCZNY:542 s. : il. ; 25 cm. SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >>Rozdział 1. Przewidywalność, wartość i ryzyko1.1. Zdarzenia i ich przewidywalność1.2. Wartość i skutki zdarzeń1.3. Niepewność i wartość a ryzyko1.4. Klasyfikacja ryzyka i ryzyko ubezpieczalne1.5. Pomiar ryzyka1.6. Panowanie nad ryzykiemRozdział 2. Ubezpieczenie jako urządzenie finansowe2.1. Przesłanki ubezpieczenia2.2. Usługa ubezpieczenia i uczestnicy ubezpieczenia2.3. Konstrukcja finansowa ubezpieczenia (urządzenie finansowe)2.4. Interes ubezpieczeniowy (legalność ubezpieczenia i graniceodpowiedzialności ubezpieczyciela)2.5. Składka ubezpieczeniowa2.6. Ochrona ubezpieczeniowa2.7. Ustalanie i wypłata świadczeń lub odszkodowań2.8. Klasyfikacja ubezpieczeń2.9. Produkty ubezpieczenioweRozdział 3. Regulacje działalności ubezpieczeniowej3.1. Zagadnienia ogólne3.2. Podstawy teoretyczne regulacji gospodarczej3.3. Jakość regulacji gospodarczych3.4. Pojęcie regulacji ubezpieczeniowych3.5. Cele regulacji ubezpieczeniowych3.6. Typy regulacji ubezpieczeniowych3.7. Podstawowe modele regulacyjne3.8. Współczesne wyzwania regulacyjne3.9. Koszty regulacjiRozdział 4. Regulacja umowy ubezpieczenia (Marcin Orlicki)4.1. Prawo ubezpieczeniowe4.2. Charakter prawny umowy ubezpieczenia4.3. Strony umowy ubezpieczenia i podmioty stosunku prawnego ubezpieczenia4.4. Zawieranie i dokumentowanie umowy ubezpieczenia4.5. Prawne reguły wykonywania umowy ubezpieczenia - świadczenia stron umowy4.6. Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej4.7. Zasada zaufania stron umowy ubezpieczenia (i innych podmiotów zaangażowanych w stosunek prawny ubezpieczenia)4.8. Ochrona konsumenta usługi ubezpieczeniowej4.9. Ubezpieczenia dobrowolne i obowiązkoweRozdział 5. Przedsiębiorstwo ubezpieczeniowe5.1. Formy organizacyjne ubezpieczycieli5.2. Biznesowe cele i warunki ich realizacji w przedsiębiorstwie ubezpieczyciela5.3. Główny proces biznesowy w firmach ubezpieczeniowych5.4. Procesy biznesowe a organizacja firmy ubezpieczeniowej5.5. Wyspecjalizowane funkcje w firmie ubezpieczeniowej5.6. Zakres działalności firmy ubezpieczeniowej (outsourcing)5.7. Modele organizacyjne firmy ubezpieczeniowej5.8. Firmy ubezpieczeniowe w PolsceRozdział 6. Zarządzanie ryzykami przedsiębiorstwa ubezpieczeniowego6.1. Rodzaje i czynniki ryzyka w przedsiębiorstwie ubezpieczeniowym6.2. Miary ryzyka przedsiębiorstwa ubezpieczeniowego6.3. Zarządzanie ryzykiem ubezpieczeniowym w przedsiębiorstwie ubezpieczeniowym6.4. Zarządzanie ryzykiem kredytowym, rynkowym i operacyjnym w przedsiębiorstwie ubezpieczeniowym6.5. Ryzyko niewypłacalności i ryzyko utraty płynnościRozdział 7. Gospodarka finansowa przedsiębiorstwa ubezpieczeniowego7.1. Ogólna charakterystyka gospodarki finansowej ubezpieczycieli7.2. Majątek oraz kapitały przedsiębiorstw ubezpieczeniowych7.3. Działalność lokacyjna (inwestycyjna)7.4. Rezerwy techniczno-ubezpieczeniowe7.5. Przychody i koszty7.6. Wypłacalność przedsiębiorstw ubezpieczeniowych7.7. Nowa koncepcja w zakresie wypłacalności przedsiębiorstw ubezpieczeniowych7.8. Sprawozdawczość finansowa przedsiębiorstw ubezpieczeniowychRozdział 8. Analiza finansowa działalności przedsiębiorstwa ubezpieczeniowego8.1. Zagadnienia ogólne8.2. Cel i rodzaje analizy finansowej8.3. Analiza wskaźnikowa jako podstawowa forma analizy finansowej ubezpieczyciela8.4. Charakterystyka wybranych wskaźników finansowychRozdział 9. Controlling i budżetowanie w przedsiębiorstwie ubezpieczeniowym9.1. Organizacja controllingu w przedsiębiorstwie ubezpieczeniowym9.2. Controlling strategiczny9.3. Controlling operacyjny9.4. Rola i miejsce budżetowania w controllingu9.5. Budżetowanie tradycyjne9.6. Wykorzystanie budżetowania w zarządzaniu9.7. Powiązania w grupie ubezpieczeniowej a controllingRozdział 10. Reasekuracja w działalności przedsiębiorstwa ubezpieczeniowego10.1. Istota i funkcje reasekuracji10.2. Rodzaje kontraktów reasekuracyjnych10.3. Metody alternatywnego transferu ryzyka10.4. Polityka reasekuracyjna w przedsiębiorstwach ubezpieczeniowychRozdział 11. Ubezpieczenia na rynku finansowym11.1. Uwagi wprowadzające11.2. Ubezpieczenia i bankowość - bazowe modele finansowe11.3. Bankowość i ubezpieczenia - bancassurance11.4. Bancassurance a ubezpieczyciele na życie - obszary współpracy produktowej11.5. Bancassurance w ubezpieczeniach na życie - skala zjawiska11.6. Ubezpieczenia a rynki kapitałowe11.7. Ubezpieczeniowe instrumenty rynku kapitałowegoRozdział 12. Globalizacja działalności ubezpieczeniowej12.1. Uwagi ogólne12.2. Światowy rynek ubezpieczeń12.3. Transnacjonalizacja działalności ubezpieczeniowej12.4. Międzynarodowe centra ubezpieczeniowe12.5. Międzynarodowe grupy ubezpieczeniowe i konglomeraty finansowe12.7. Jednolity rynek ubezpieczeń UERozdział 13. Nadzór ubezpieczeniowy13.1. Pojęcie i zadania nadzoru13.2. Modele systemów nadzorczych13.3. Struktura procesu nadzoru13.4. Międzynarodowe standardy nadzoru ubezpieczeniowego13.5. Organizacja nadzoru nad polskim rynkiem ubezpieczeniowym13.6. Polski nadzór ubezpieczeniowy po akcesji do Unii EuropejskiejRozdział 14. Systemy gwarancji realności ochrony ubezpieczeniowej14.1. Systemy ochrony uczestników rynku w ubezpieczeniach14.2. Pojęcie i specyfika ubezpieczeniowych funduszy gwarancyjnych14.3. Przesłanki tworzenia funduszy gwarancji realności ochrony ubezpieczeniowej14.4. Podstawowe właściwości funduszy gwarancyjnych w sektorze ubezpieczeń14.5. Systematyka funduszy gwarancyjnych14.6. Regulacje UE w zakresie ubezpieczeniowych funduszy gwarancyjnych14.7. Regulacje polskie w zakresie ubezpieczeniowych funduszy gwarancyjnychRozdział 15. Ubezpieczenia w systemie zabezpieczenia społecznego15.1. System zabezpieczenia społecznego15.2. Zastosowanie metody ubezpieczenia w zabezpieczeniu społecznym15.3. Partnerstwo publiczno-prywatne w ubezpieczeniowych systemach zabezpieczenia społecznego UWAGI:Bibliogr. przy rozdz. Indeks. ZESTAWIENIA:Powiązane zestawienia tematyczne:Globalizacja DOSTĘPNOŚĆ pokaż >>NAZWA PLACÓWKINRSYGNATURA / DOSTĘPNOŚĆ Filia nr 1 4980236Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna. Filia nr 2 4448836Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna. Filia nr 57366136Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna. Filia nr 85400936Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna. Filia nr 96495936Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna. Filia nr 104789836Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna. Filia nr 113942436Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna. Filia nr 126424736Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna.KOMENTARZE (0) Język nowych mediówTyt. oryg.: "The language of new media ". AUTOR:Manovich, Lev.POZ/ODP:Lev Manovich ; [tł. Piotr Cypryański]. ADRESWYDAWNICZY:Warszawa : Oficyna Wydawnicza "Łośgraf", 2011. SERIA:Cyberkultura, Internet, Społeczeństwo HASŁA:Globalizacja - kulturaSpołeczeństwo informacyjne - kulturaŚrodki masowego przekazu - język OPISFIZYCZNY:483 s. : il. ; 21 cm. TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >>"Język nowych mediów " to tłumaczenie głośnej i klasycznej już książki Lva Manovicha The Language of New Media, uważanej za jedno z najważniejszych dzieł teoretycznych o nowych mediach. Autor jest profesorem na WydzialeSztuk Wizualnych Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Diego, gdzie wykłada sztukę i teorię mediów. Książka opisuje "pewien szczególny fragment współczesnej kultury napędzany przez hybrydyczną estetykę, fragment, w którym logika pracującego w sieci komputera przecina się z logiką wielu ustanowionych wcześniej kulturowych form ". SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >>Wprowadzenie do wydania polskiegoMiędzy stuleciamiPrzedmowaProlog: zbiór danych WiertowaPodziękowaniaWprowadzenieKronika prywatnaTeoria teraźniejszościMapowanie nowych mediów: metodaMapowanie nowych mediów: organizacjaTerminy: język, obiekt, reprezentacjaCzym są nowe media?W jaki sposób media stały się nowePodstawowe pojęcia nowych mediówReprezentacja numerycznaModularnośćAutomatyzacjaWariacyjnośćTranskodowanieCzym nie są nowe mediaKino jako nowe mediaMit cyfryzacjiMit interaktywnościInterfejsJęzyk interfejsów kulturowychInterfejsy kulturoweDrukKinoHCI: reprezentacja versus sterowanieEkran i użytkownikGeneza ekranuEkran i ciałoReprezentacja versus symulacjaOperacjeMenu, filtry, wtyczkiLogika selekcjiPostmodernizm i PhotoshopOd obiektu do sygnałuKompozytowanieOd strumieni obrazów do modularnych mediówOpór wobec montażuArcheologia kompozytowania: kinoArcheologia kompozytowania: wideoCyfrowe kompozytowanieKompozytowanie i nowe typy montażuTeleakcjaReprezentacja versuskomunikacjaTeleobecność: iluzja versusdziałanieObrazy-narzędziaTelekomunikacjaDystans i auraIluzjeSyntetyczny realizmTechnologia i styl w kinieTechnologia i styl w animacji komputerowejIkony mimesisSyntetyczny obrazGeorges Mélie`s, ojciec grafiki komputerowejPark Jurajski i realizm socjalistycznyIluzja, narracja, interaktywnośćFormyBaza danychLogika bazy danychDane i algorytmBaza danych i narracjaParadygmat i syntagmaKompleks bazy danychKino oparte na bazie danych: Greenaway i WiertowNawigowalna przestrzeńDoomi MystPrzestrzeń komputerowaPoetyka nawigacjiNawigator i eksploratorKino-oko i symulatoryEVEi PlaceCzym jest kino?Kino cyfrowe a historia ruchomych obrazówKino, sztuka indeksowaKrótka archeologia ruchomych obrazówOd animacji do kinaNowe spojrzenie na kinoKino-oko a kino-pędzelNowy język kinaKinowe i graficzne: kinegratografiaNowa temporalność: pętla jako mechanizm narracyjnyMontaż przestrzenny i makrokinoKino jako przestrzeń informacjiKino jako kodIndeks UWAGI:Tyt. oryg.: The language of new media. Bibliogr. Indeks. ZESTAWIENIA:Powiązane zestawienia tematyczne:Globalizacja DOSTĘPNOŚĆ pokaż >>NAZWA PLACÓWKINRSYGNATURA / DOSTĘPNOŚĆ Filia nr 35984765Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna. Filia nr 961689656/659Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna. Filia nr 1139223659Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna. Filia nr 1310927654/659Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna.KOMENTARZE (0) Jak futbol wyjaśnia świat czyli Nieprawdopodobna teoria globalizacjiTyt. oryg.: "How soccer explains the world ". AUTOR:Foer, Franklin.POZ/ODP:Franklin Foer ; z ang. przeł. Anna Czarnecka. ADRESWYDAWNICZY:[Lublin] : Wydawnictwo Red Horse, cop. 2006. HASŁA:Globalizacja - socjologia - publicystykaKibice - socjologia - publicystykaPiłka nożna - socjologia - publicystykaPublicystyka amerykańska - 21 w. OPISFIZYCZNY:270, [2] s. ; 20 cm. TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >>Futbol to coś więcej niż gra, czy nawet styl życia. To gra o wysoką stawkę, która może obalić władzę i zainicjować ruchy niepodległościowe. W czasie podróży Foer spotyka najdziwniejszą kolekcję kibiców: angielskiego chuligana, którego matka była Żydówką, ojciec nazistą, a on sam jest najemnikiemklub serbski, który przekształcił się w brutalny oddział partyzantów, hałaśliwych Szkotów, którzy zachęcają go do zajęcia stanowiska w długowiecznej wojnie katolickich i protestanckich drużyn. Opowieści o pasji i przemocy przeplatają się z humorem i tragizmem, autor naświetla problemy zderzenia cywilizacji, międzynarodowej gospodarki i wszystkiego, co pomiędzy. Książka pełna iskrzącej inteligencji, barwnych charakterów, cierpkiego humoru i wielkiego zainteresowania futbolem i ludzkością jest oryginalną próbą poszukiwania sensu w naszych trudnych czasach. ZESTAWIENIA:Powiązane zestawienia tematyczne:Globalizacja DOSTĘPNOŚĆ pokaż >>NAZWA PLACÓWKINRSYGNATURA / DOSTĘPNOŚĆ Filia nr 1137819796/799Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna.KOMENTARZE (0) Podstawy zarządzania organizacjamiTyt. oryg.: "Management ". AUTOR:Griffin, Ricky W.POZ/ODP:Ricky W. Griffin ; przekł. Michał Rusiński. ADRESWYDAWNICZY:Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2001. HASŁA:Zarządzanie - podręcznik WYDANIE:Wyd. 1, dodr. 6. OPISFIZYCZNY:826, [1] s. : il. kolor. ; 25 cm. SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >>CZĘŚĆ I. WPROWADZENIE DO ZARZĄDZANIARozdział 1. Zarządzanie i praca menedżeraIstota zarządzaniaProces zarządzaniaPlanowanie i podejmowanie decyzji: określanie trybu działaniaZarządzanie w praktyce. I. B. Hunt nadal świetnie prosperujeOrganizowanie: koordynacja działań i zasobówPrzewodzenie: kierowanie ludźmiKontrolowanie: obserwowanie i ocena działańRodzaje menedżerówZróżnicowanie według szczebla zarządzaniaPodział według obszarów zarządzaniaJak zostać menedżeremSpojrzenie globalne. Umiejętności menedżera globalnegoGłówne role i umiejętnościRole menedżerskieUmiejętności menedżerskieIstota pracy kierowniczejZakres zarządzaniaZarządzanie w organizacjach nastawionych na zyskZarządzanie w organizacjach nie nastawionych na zysk (niekomercyjnych)PodsumowaniePytania kontrolnePrzykład 1.1. Klęska urodzaju dla State FarmPrzykład międzynarodowy1.2. 1nteresy z republikami b. ZSRRRozdział 2. Ewolucja zarządzaniaRola teorii i historii w zarzą dzaniuZnaczenie teorii i historiiHistoryczny kontekst zarządzaniaZarządzanie w praktyce. Wkład spoza dyscyplinyPrekursorzy teorii zarządzaniaSpojrzenie globalne. Powstanie zarządzania na Dalekim WschodzieSpojrzenie klasyczneNaukowe zarządzanieZarządzanie administracyjneOsiągnięcia i ograniczenia spojrzenia klasycznegoSpojrzenie behawioralneEksperymenty HawthorneRuch na rzecz stosunków międzyludzkichPojawienie się zachowania organizacyjnegoOsiągnięcia i ograniczenia spojrzenia behawioralnegoSpojrzenie ilościoweIlościowa teoria zarządzaniaZarządzanie operacyjneOsiągnięcia i ograniczenia spojrzenia ilościowegoPodejścia integrująceSpojrzenie systemoweSpojrzenie sytuacyjneSchemat integrującyWspółczesna myśl w dziedzinie zarządzaniaPopularne teorie zarządzania lat osiemdziesiątychWspółczesne wyzwania zarządzaniaPodsumowaniePytania kontrolnePrzykład 2.1. UPS: gigant, który walczy z konkurencjąPrzykł ad międzynarodowy2.2. Lloyd`s ciągle się rozwijaCZĘŚĆ II. ŚRODOWISKOWY KONTEKST ZARZĄDZANIARozdział 3. Otoczenie organizacji a skutecznośćCharakter otoczenia organizacjiOtoczenie zewnętrzneOtoczenie ogólneOtoczenie celoweZarzą dzanie w praktyce. W dobie recesji komputerowej Dell zbiera punktyOtoczenie wewnętrzneZarządPracownicy KulturaStosunki pomiędzy organizacją i jej otoczeniemJak otoczenie oddziałuje na organizację ?Jak organizacje reagują na swoje otoczenie?Skuteczność organizacjiSpojrzenie globalne. Próba odzyskania dawnego blaskuPodsumowaniePytania kontrolnePrzykład 3.1. Rozkręcanie ColemanaPrzykład międzynarodowy3.2. Czy wszyscy mogą skorzystać na ugodzie Nintendo w sprawie ustalania cen?Rozdział 4. Etyczny i społeczny kontekst zarządzaniaEtyka indywidualna w organizacjachKształtowanie się etyki indywidualnejEtyka zarządzaniaEtyka w kontekście organizacyjnymKierowanie zachowaniem etycznymZarzą dzanie w praktyce. Koszmarna historia implantów firmy Dow CorningOdpowiedzialność społeczna a organizacjeHistoryczne poglądy na społeczną odpowiedzialnośćObszary społecznej odpowiedzialnościArgumenty za i przeciw społecznej odpowiedzialnościPodejście organizacji do kwestii społecznej odpowiedzialnościPaństwo a społeczna odpowiedzialnośćSpojrzenie globalne. Międzynarodowa filantropia korporacjiW jaki sposób państwo oddziałuje na organizacje?Jak organizacje wpływają na rząd?Kierowanie społeczną odpowiedzialnościąFormalne wymiary organizacjiNieformalne wymiary organizacjiOcena społecznej odpowiedzialnościPodsumowaniePytania kontrolnePrzykład4.1. Herman Miller: produkcja mebli i budowanie przyszłościPrzykład międzynarodowy4.2. Przegrupowanie priorytetów w Body ShopRozdział 5. Globalny kontekst zarządzaniaIstota międzynarodowej działalności gospodarczejZnaczenie pojęcia przedsiębiorstwa międzynarodowegoTendencje w mię dzynarodowej działalności gospodarczejZarządzanie procesem umiędzynarodowieniaZarządzanie na rynku międzynarodowymSpojrzenie globalne. MeblowanieświataStruktura gospodarki globalnejDojrzałe gospodarki i systemy rynkoweGospodarka krajów rozwijają cych sięInne gospodarkiŚrodowiskowe wyzwania dla zarządzania międzynarodowegoOtoczenie ekonomiczneOtoczenie polityczno-prawneOtoczenie kulturoweKonkurowanie w gospodarce globalnejGlobalizacja a wielkość organizacjiWyzwania kierownicze w gospodarce globalnejZarządzanie w praktyce. Mówić językiem sukcesuPodsumowaniePytania kontrolnePrzykład5.1. Whirlpool i przemysł urządzeń gospodarstwa domowego wchodzi na rynki zagranicznePrzykład międzynarodowy5.2. Budowa globalnych samolotówCZĘŚĆ III. PLANOWANIE I PODEJMOWANIE DECYZJIRozdział 6. Zarządzanie celami organizacji i planowanieProces planowaniaCele organizacjiFunkcje celówRodzaje celówOdpowiedzialność za ustalanie celówZarządzanie wielorakimi celamiPlanowanie w organizacjiRodzaje planów organizacjiRamy czasowe planowaniaSpojrzenie globalne. Najpotężniejsze sojusze gospodarcze świataOdpowiedzialność w procesie planowaniaPlanowanie sytuacji nieprzewidzianychPlanowanie taktyczneOpracowywanie planów taktycznychRealizacja planów taktycznychPlanowanie operacyjnePlany jednorazowePlany ciągłe (trwale obowiązujące)Zarządzanie w praktyce. Reebok prze na zewnątrz – i w góręZarządzanie ustalaniem celów i procesami planistycznymiBariery w ustalaniu celów i planowaniuPrzezwyciężanie barierWykorzystywanie zarządzenia przez cele do realizacji planówPodsumowaniePytania kontrolnePrzykład 6.1. Jadłospis ConAgry ciągle się rozrastaPrzykład międzynarodowy6.2. Długofalowa hazardowa rozgrywka firmy SonyRozdział 7. Zarządzanie strategią i planowanie strategiczneCharakter zarządzania strategicznegoSkładowe strategiiPoziom strategiiFormułowanie i realizacja strategiiFormułowanie strategiiCele strategiczneAnaliza otoczeniaAnaliza organizacjiWzajemne dopasowanie organizacji i otoczeniaStrategia na poziomie przedsiębiorstwa„Wielka” strategiaPodejście oparte na portfelu przedsię biorstwaSpojrzenie globalne. Cesarz luksusuStrategia na poziomie strategicznej jednostki operacyjnejModel adaptacyjnyZarządzanie w praktyce. Wrigley trzyma się swojego żuciaStrategie konkurencyjne PorteraCykl życia produktuStrategie funkcjonalneStrategia marketingowaStrategia finansowaStrategia produkcyjnaStrategia dotycząca zasobów ludzkichStrategia badawczo-rozwojowa UWAGI:Tyt. oryg.: "Management", 1993. Bibliogr. przy rozdz. Indeks. ZESTAWIENIA:Powiązane zestawienia tematyczne:Globalizacja DOSTĘPNOŚĆ pokaż >>NAZWA PLACÓWKINRSYGNATURA / DOSTĘPNOŚĆ Filia nr 852523005Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna. Filia nr 970572005Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna.KOMENTARZE (0) Globalna wioska cyfrowa : drugie życie sieciTyt. oryg.: "Village numérique mondial : la deuxieme vie des réseaux,". AUTOR:Lombard, Didier.POZ/ODP:Didier Lombard ; przekł. Jacek Hutyra. ADRESWYDAWNICZY:Warszawa : MT Biznes, cop. 2009. HASŁA:Globalizacja - wydawnictwa popularneInternet - wydawnictwa popularnePostęp techniczny - wydawnictwa popularneSpołeczeństwo informacyjne - wydawnictwa popularne OPISFIZYCZNY:263 s. : il. ; 22 cm. TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >>Cywilizacja krok po kroku staje się siecią. Sieci coraz mocniej wdzierają się w nasze życie. Determinują nasz sposób pracy, styl życia i to, jak korzystamy z produktów i usług. Jak jeszcze sieci zmienią nasze życie w najbliższej przyszłości? W tej książce Didier Lombard, pomnikowa postać świata telekomunikacji, dyrektor zarządzający France Telecom-Orange, po raz pierwszy ujawnia swoją wizję konsekwencji cywilizacyjnych rozwoju sieci. Odkrywa kulisy współczesnych technologii telekomunikacyjnych. Wyjaśnia: jak myśli społeczeństwo Internetu i pokolenie "Y", jak sieci kreują nowe modele biznesowe, jak telegraf ewoluował w Internet i telefonię komórkową, jak telefony komórkowe stały się poręczne i tanie, jak zmieniła nas rewolucja Google, model darmowości usług online."Rozpoczęło się drugie życie sieci. To szansa na przeskok cywilizacyjny nie mniej doniosły niż ten z początków pierwszego życia sieci. Jest to też wyjątkowa szansa na ożywienie rozwiniętych gospodarek w momencie, gdy głęboki kryzys wydaje się nieunikniony". O AUTORZE - Didier Lombard jest dyrektorem zarządzającym i przewodniczącym rady nadzorczej France Telecom-Orange. Ogromnie przyczynił się do utworzenia standardu GSM, międzynarodowej telefonii komórkowej. Odegrał ważną rolę w projektowaniu i wystrzeleniu pierwszych francuskich satelitów telekomunikacyjnych. Był dyrektorem departamentu strategii przemysłu we francuskim ministerstwie gospodarki, a potem ambasadorem ds.. Inwestycji międzynarodowych. UWAGI:Tyt. oryg.: "Le village numérique mondial : la deuxieme vie des réseaux" 2008. Bibliogr. s. 261-263. ZESTAWIENIA:Powiązane zestawienia tematyczne:Globalizacja DOSTĘPNOŚĆ pokaż >>NAZWA PLACÓWKINRSYGNATURA / DOSTĘPNOŚĆ Filia nr 1 4705100Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna. Filia nr 358139004Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna. Filia nr 571744004Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna. Filia nr 852184004Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna. Filia nr 964884004Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna. Filia nr 1045644004Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna. Filia nr 1137466004Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna. Filia nr 1261604004Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna.KOMENTARZE (0) Globalizacja : i co z tego dla ludzi wynikaTyt. oryg.: "Globalization ". AUTOR:Bauman, ZygmuntPOZ/ODP:Zygmunt Bauman ; przeł. Ewa Klekot. ADRESWYDAWNICZY:Warszawa : Państ. Instytut Wydawniczy, 2000. SERIA:Biblioteka Myśli Współczesnej HASŁA:Globalizacja OPISFIZYCZNY:157, [2] s. ; 20 cm. UWAGI:Tyt. oryg.: Globalization : the human consequences, 1998. ZESTAWIENIA:Powiązane zestawienia tematyczne:Globalizacja DOSTĘPNOŚĆ pokaż >>NAZWA PLACÓWKINRSYGNATURA / DOSTĘPNOŚĆ Filia nr 2 3811233Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna. Filia nr 35040733Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna. Filia nr 415889339Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna. Filia nr 54742733Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna. Filia nr 94565033Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna. Filia nr 96444633Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna. Filia nr 96444733Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna. Filia nr 103927433Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna. Filia nr 112956733Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna. Filia nr 125094633Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna.KOMENTARZE (0) Przewodnik po światowej ekonomii : 81 podstawowych pojęć i zagadnień, którymi rządzi się współczesna ekonomiaTyt. oryg.: "Beginner`s guide to the world economy". AUTOR:Epping, Randy CharlesPOZ/ODP:Randy Charles Epping ; [przekł. Ewa Czerwińska]. ADRESWYDAWNICZY:Warszawa : "Studio Emka", cop. 2002. TEMATYKA:* Globalizacja - Gospodarka - od 1945 r. - Globalizacja Gospodarka od 1945 r. OPISFIZYCZNY:274 s. : mapy ; 21 cm. UWAGI:Tyt. oryg.: "A beginner`s guide to the world economy" 2001. ZESTAWIENIA:Powiązane zestawienia tematyczne:Globalizacja DOSTĘPNOŚĆ pokaż >>NAZWA PLACÓWKINRSYGNATURA / DOSTĘPNOŚĆ Filia nr 124929533Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna.KOMENTARZE (0) Zarządzanie międzynarodowe : konkurencja w klasie światowej AUTOR:Koźmiński, Andrzej KrzysztofPOZ/ODP:Andrzej K. Koźmiński. ADRESWYDAWNICZY:Warszawa : Polskie Wydaw. Ekonomiczne, 1999. TEMATYKA:* Globalizacja - zagadnienia - Konkurencja - zagadnienia - Przedsiębiorczość międzynarodowa - zagadnienia - Zarządzanie - metody - Globalizacja zagadnienia Konkurencja zagadnienia Przedsiębiorczość międzynarodowa zagadnienia Zarządzanie metody ZESTAWIENIA:Powiązane zestawienia tematyczne:Globalizacja DOSTĘPNOŚĆ pokaż >>NAZWA PLACÓWKINRSYGNATURA / DOSTĘPNOŚĆ Filia nr 2 3820933Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna. Filia nr 35144133Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna. Filia nr 416118339Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna. Filia nr 54786933Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna. Filia nr 84714733Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna. Filia nr 94582433Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna. Filia nr 96447733Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna. Filia nr 104002933Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna. Filia nr 112969633Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna. Filia nr 124648333Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna.KOMENTARZE (0) Strategia globalna : światowa przewaga konkurencyjna AUTOR:Yip, George S.POZ/ODP:George S. Yip ; tł. [z ang.] Krystyna Bolesta-Kukułka. ADRESWYDAWNICZY:Warszawa : Państ. Wydaw. Ekonomiczne, 1996. HASŁA:Decyzje - gospodarka - poradnikGlobalizacja - zagadnieniaMarketing - metody - poradnikPrzedsiębiorczość międzynarodowa - organizacja - poradnikPrzedsiębiorstwo wielonarodowe - organizacja - poradnikZarządzanie - poradnik OPISFIZYCZNY:334, [2] s. ; 21 cm. UWAGI:Bibliogr. s. 316-321. - Indeks. ZESTAWIENIA:Powiązane zestawienia tematyczne:Globalizacja DOSTĘPNOŚĆ pokaż >>NAZWA PLACÓWKINRSYGNATURA / DOSTĘPNOŚĆ Filia nr 2 34224005Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna. Filia nr 340296005Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna. Filia nr 541619658Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna. Filia nr 940813005Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna. Filia nr 1124310658Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna. Filia nr 1241896005Pozycja wypożyczana na 30 dniPozycja dostępna.KOMENTARZE (0) 1 2