Spotykali się przez prawie rok, rozmawiając o naszym życiu od urodzenia po śmierć - spisane rozmowy nie zmieściły się w jednej książce, część pierwsza obejmuje dzieciństwo i wczesną młodość do 25 roku życia. Ciekawość, drapieżność, odwaga i porywczość Doroty Terakowskiej zestawione ze spokojem, opanowaniem, doświadczeniem i erudycją Jacka Bomby stworzyły tekst pełen pasji i autentycznych emocjii, nie pozbawiony przy tym, mimo powagi tematu, humoru i pewnej ekscentryczności. Powstała książka-przyjaciel, która pozwala wierzyć, że nawet najtrudniejsze problemy można rozwiązać, mając oparcie w rodzinie.
Przez dziesięć lat Arnhild przebywała na oddziałach psychiatrycznych z diagnozą schizofrenii. Była psychotyczką, która własne ciało cięła do krwi odłamkami szkła. Dzisiaj, po ukończeniu studiów na Uniwersytecie w Oslo, pracuje jako psycholog.
Lauveng zabiera nas w świat głosów i halucynacji, szczurów i wilków, pokazując, w jaki sposób symptomy wyrażają własną logikę i znaczenie. Opis jej walki o wyzdrowienie, wspomaganej przez służbę zdrowia oraz przez matkę i siostrę, które nigdy nie straciły nadziei, to mocna lektura. Książka o zwycięstwie, w które wierzyli tylko nieliczni.
UWAGI:
Bibliogr. s. 199-[200].
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Na kartę 069163 od dnia 2024-05-17 Powinna być zwrócona w dniu dzisiejszym.
W książce poruszone zostały kwestie dotyczące między innymi wpływu globalizacji na procesy marginalizacji i wykluczenia. Pod rozwagę poddane zostały również zagadnienia dotyczące ustalenia na gruncie współczesnej teorii dobrobytu obrazu ubóstwa w Polsce w okresie przemian ustrojowych, zaprezentowano tu także 3 analizy dotyczące związku między modelami demokracji a problemem równych szans edukacyjnych, a także przedstawiono stanowisko pedagogiki społecznej wobec zjawiska marginalizacji i normalizacji.
UWAGI:
Nazwy aut. wstępu pod tekstem. Materiały z konferencji naukowej w Kortowie, wrzesień 2005 r. Bibliogr. przy ref.
Bardzo często brakuje nam pomysłu na to, jak z korzyścią dla rozwoju dziecka spędzać z nim czas w domu, gdy nie mamy do dyspozycji profesjonalnych opiekunów. Książka ta jest bardzo pomocna dla rodziców, gdyż prezentuje zbiór opracowanych ćwiczeń, które można wykonywać w domu z niepełnosprawnym umysłowo i ruchowo dzieckiem. Ćwiczenia są pomyślane w taki sposób, by nie tylko wspomóc rozwój fizyczny dziecka i poprawić stan jego zdrowia, ale także pogłębić emocjonalną więź między nim a rodzicami i opiekunami. Autorka książki przekonuje, iż aktywne spędzanie czasu z dzieckiem sprawia, że czuje się ono kochane i szczęśliwe, podczas przemyślanego ruchu szybciej przyswaja nowe wiadomości i umiejętności oraz nabiera wiary w siebie, stając się odważniejsze i bardziej niezależne w samoobsłudze i prostych domowych czynnościach.
UWAGI:
Bibliogr. s. [101].
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni