Wybór interesujących tekstów przydatny nie tylko jako uzupełnienie do Zarysu historii wychowania S. Możdżenia. Materiał zgrupowano w rozdziałach: •Wychowanie państwowe w Sparcie •Wychowanie wszechstronne w Atenach •Pitagoras o wychowaniu •Szkoła Pitagorasa w Krotonie •Teano o wychowaniu dzieci •Działalność nauczycielska Sokratesa •Poglądy pedagogiczne Platona •Poglądy pedagogiczne Arystotelesa •Porzucanie niemowląt •Początki szkól publicznych •Isocrates o znaczeniu krasomówstwa •Krytyka formalizmu szkoły retorycznej •Peregrynacje szkolne w czasach cesarstwa rzymskiego •Przepisy dyscyplinarne dla studentów w Rzymie •Ustawa szkolna Juliana Apostaty •Pedagogika Kwintyliana •Traktat pseudo-Plutarcha o wychowaniu młodzieży •Luciusz Seneka o programie kształcenia •Chrześcijaństwo a kultura kształcenia •Pedagogika chrześcijańska •Późna starożytność: Plan wszechnicy rzymskiej Kasjodora
UWAGI:
Gł. tł. z gr. i łac. - Źródła do książki Zarys historii wychowania. Cz. 1.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Wybór interesujących tekstów przydatny nie tylko jako uzupełnienie do Zarysu historii wychowania S. Możdżenia. W części III wyjątki z dzieł autorstwa:Tomasza Morusa, Leonarda Coxa, Ludwika J. Vivesa, Piotra Ilicino, Andrzeja Frycza Modrzewskiego, Szymona Mariciusa z Pilzna, Andrzeja Gostyńskiego, Marcina Kromera, Tomasza Platera. Ponadto dokumenty takie jak: Bulla dla Akademii Wileńskiej, szesnastowieczne ordynacje i regulaminy szkolne.
UWAGI:
Bibliogr. przy rozdz. Tekst częśc. tł. z różnych jęz.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Niniejsza książka jest próbą przedstawienia najczęściej stosowanych metod i technik w badaniach pedagogicznych. Każda z metod poddana jest bardziej lub mniej szczegółowej charakterystyce łącznie z przypisywaną jej wartością poznawczą, w tym z zarówno przysługującymi jej zaletami jak i niedomaganiami pod względem merytorycznym. Szeroko omawia warunki, od spełnienia których uzależnia się poprawne zastosowanie poszczególnych metod i technik badawczych. Publikacja jest adresowana szczególnie do studentów studiów pedagogiki i młodszych pracowników naukowo-dydaktycznych, podejmujących prace badawcze dotyczące szeroko rozumianej problematyki pedagogicznej. Może być przydatna także w pisaniu prac dyplomowych i magisterskich, rozpraw doktorskich i habilitacyjnych.
UWAGI:
Bibliografia na stronach 316-[330]. Oznaczenia odpowiedzialności: Mieczysław Łobocki.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni