Czy dwoje bestsellerowych pisarzy zdecyduje się na to, aby zacząć zupełnie nowy rozdział w swoim życiu?Michał Tarkowski - pisarz, autor popularnych horrorów - przeprowadza się do nowo zakupionego mieszkania w toruńskiej kamienicy. Przed nim niewielki, ale konieczny remont i bliski termin oddania kolejnej książki. Gdy z pomocą kreatorki przestrzeni przystępuje do renowacji lokum, okazuje się, że tuż naprzeciwko mieszka jego rywalka po piórze, Justyna Różycka. Wprawdzie jej domeną twórczą są romanse, ale blask, jaki roztacza, wyjątkowo ciepłe usposobienie i przede wszystkim liczba sprzedanych egzemplarzy wywołują w nim sprzeczne uczucia.Pewnego dnia w ręce Michała trafia źle zaadresowana paczka z książkami, którą miała otrzymać autorka bestsellerów. Poirytowany, nie ma innego wyjścia i musi oddać przesyłkę właścicielce. Pierwsze spotkanie otwiera serię kolejnych, w tym na targach książki oraz podczas festiwalu literackiego w Różanych Dołach.Czy bliskie sąsiedztwo może zmienić nastawienie butnego pisarza? Czy tych dwoje połączy coś więcej niż tylko sprawy zawodowe?
Czy dwoje bestsellerowych pisarzy zdecyduje się na to, aby zacząć zupełnie nowy rozdział w swoim życiu?Michał Tarkowski - pisarz, autor popularnych horrorów - przeprowadza się do nowo zakupionego mieszkania w toruńskiej kamienicy. Przed nim niewielki, ale konieczny remont i bliski termin oddania kolejnej książki. Gdy z pomocą kreatorki przestrzeni przystępuje do renowacji lokum, okazuje się, że tuż naprzeciwko mieszka jego rywalka po piórze, Justyna Różycka. Wprawdzie jej domeną twórczą są romanse, ale blask, jaki roztacza, wyjątkowo ciepłe usposobienie i przede wszystkim liczba sprzedanych egzemplarzy wywołują w nim sprzeczne uczucia.Pewnego dnia w ręce Michała trafia źle zaadresowana paczka z książkami, którą miała otrzymać autorka bestsellerów. Poirytowany, nie ma innego wyjścia i musi oddać przesyłkę właścicielce. Pierwsze spotkanie otwiera serię kolejnych, w tym na targach książki oraz podczas festiwalu literackiego w Różanych Dołach.Czy bliskie sąsiedztwo może zmienić nastawienie butnego pisarza? Czy tych dwoje połączy coś więcej niż tylko sprawy zawodowe?
Tom 3
Dziewczyna z głową w chmurach
Beata jaworska to rozchwytywana projektantka wnętrz, a jej oczkiem w głowie jest wychowywana samotnie trzynastoletnia córka Lilka. Beata nie utrzymuje kontaktów z rodzicami, lecz zawsze mogła liczyć na bezwarunkowe wsparcie ukochanej cioci Weroniki. Nagła śmierć cioci jest więc dla Beaty bolesnym ciosem, który niesie ze sobą konieczność zmierzenia się z przeszłością i dręczącymi kobietę lekami. Na domiar złego w życiu Beaty pojawia się ojciec jej córki - po wielu latach milczenia chce nawiązać kontakt z Lilką. Beata ma wrażenie, że całe jej dotychczasowe życie się rozpada. Czy Justynie i Marlenie, jej przyjaciółkom, uda się pomóc Beacie i sprawić, by odzyskała spokój ducha?
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Mary Margaret dorastała w cieniu żałoby. Jej ojciec, nieustraszony pilot sił powietrznych, zginął, gdy dziewczynka miała dziewięć lat. Matka Mary, usiłując poskładać złamane życie, ostrzegała córkę przed zbyt śmiałymi mężczyznami. Dziewczyna nauczyła się za wszelką cenę unikać ryzyka.
Za radą matki Mary zrezygnowała z magii pierwszej miłości do chłopca zbyt szalonego, by dać jej poczucie bezpieczeństwa. Wybrała małżeństwo z dobrym, statecznym mężczyzną i znalazła szczęście jako żona i matka. Aż zdarzyła się tragedia.
Teraz Mary postanawia stawić czoła lękom. Wyrusza w szaloną podróż z San Francisco do Rzymu, Paryża i Monako. Ale kiedy na swojej drodze spotyka tego przyprawiającego o dreszcz mężczyznę, którego przez lata próbowała zapomnieć, kobieta jest przerażona. Szaleńczy pęd do miłości może zakończyć się katastrofą.
Ale Mary nie wie, że los zaskoczy ją w najbardziej zdumiewający sposób, gdy sama będzie balansować między niebezpieczeństwem a odwagą, między rozwagą a miłością.
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: Danielle Steel ; tłumaczenie Grzegorz Nowak.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Jak można znać kogoś, kogo nigdy się nie spotkało?
Joyce Conway pamięta rzeczy, których nie powinna. Zna małe brukowane paryskie uliczki, po których nigdy nie spacerowała. Każdej nocy śni o nieznajomej małej dziewczynce z jasnymi włosami.
Justin Hitchcock jest rozwiedziony, samotny i zniecierpliwiony. Przybywa do Dublina, aby dać wykład na temat sztuki i poznaje atrakcyjną panią doktor, która przekonuje go do oddania krwi. To pierwsza rzecz od długiego czasu, którą Justin robi spontanicznie, z serca.
Kiedy Joyce wychodzi ze szpitala po poważnym wypadku, jej życie i małżeństwo jest zrujnowane. Przeprowadza się z powrotem do swojego starego ojca. Przez cały ten czas wrażenie déja vu staje się coraz silniejsze. Joyce nie może zrozumieć, dlaczego.
Aleksandra to świeża rozwódka. Widok twarzy byłego męża nie należy do najmilszych. By go więcej nie spotykać, rezygnuje z dotychczasowej pracy, w której mijali się codziennie. O nową nie jest tak łatwo, ale od czego ma się koleżanki i notesy pełne kontaktów. Z pomocą przychodzi najlepsza przyjaciółka i proponuje posadę w ulokowanej na prowincji starej wytwórni win. Wizja sielankowego spokoju, biurowej posady i rabatu na dobre trunki jest bardzo kusząca. Ola długo się nie zastanawia, bo ma nadzieję zebrać tam siły, aby wrócić do gry w wielkim mieście. Na miejscu okazuje się, że wytwórnia win to nic innego jak fabryka jednych z najtańszych jaboli, a miasteczko zatrzymało się w głębokim PRL-u i ukochane najdroższe buty muszą wylądować w szafie. Tylko kto powiedział, że życie za rogi łapie się tylko w wielkim mieście?
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: Izabella Frączyk.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
La historia de amor entre Fermina Daza y Florentino Ariza, en el escenario de un pueblecito portuario del Caribe y a lo largo de mas de sesenta anos, podría parecer un melodrama de amantes contrariados que al final vencen por la gracia del tiempo y la fuerza de sus propios sentimientos, ya que García Marquez se complace en utilizar los mas clasicos recursos de los folletines tradicionales. Pero este tiempo .por una vez sucesivo, y no circular, este escenario y estos personajes son como una mezcla tropical de plantas y arcillas que la mano del maestro modela y fantasea a su placer, para al final ir a desembocar en los territorios del mito y la leyenda. Los zumos, olores y sabores del trópico alimentan una prosa alucinatoria que en esta ocasión llega al puerto oscilante del final feliz.
UWAGI:
Tekst w języku hiszpańskim. Oznaczenia odpowiedzialności: Gabriel García Márquez.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni