Pozytywna dyscyplina to klasyczna metoda wychowawcza, oparta na wzajemnej miłości i szacunku wywodząca się z nurtu psychologii indywidualnej Alfreda Adlera.Polskie wydanie książki ukazuje się dzięki pomocy finansowej setek rodziców, którzy przekonawszy się o skuteczności metody, wsparli ten projekt na drodze crowdfundinguNa jej kartach znajdziesz odpowiedzi na wiele rodzicielskich pytań:Co mam robić, gdy nie mogę się dogadać z dzieckiem?Jak mam mówić, żeby dziecko mnie słyszało i częściej słuchało?Jak stworzyć warunki do współpracy z dzieckiem?Jak wspierać dziecko bez rozpieszczania?Jak wyznaczać granice, ustalać i egzekwować umowy i dzielić się z dzieckiem obowiązkami?Jak pomóc rodzeństwu dogadać się ze sobą?Jak budować w dziecku zdrowe poczucie własnej wartości?Jak wzmacniać jego zaufanie do siebie?Dlaczego dzieci różnią się od siebie w zależności od kolejności urodzenia?Jak sprawić, żeby bycie rodzicem było łatwiejsze?
UWAGI:
Na okł.: Oparta na szacunku i empatii skuteczna metoda wychowawcza wspierająca rozwój samodyscypliny, odpowiedzialności i samodzielności u dzieci w każdym wieku. Bibliogr. s. 405-407.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Prawo dziecka do szacunku, wydane po raz pierwszy w 1928 r., zawiera deklarację praw dziecka, którą Korczak formułował w ciągu wielu lat obserwacji i poznawania najmłodszych. Odwołując się do niezbywalnych praw każdego człowieka, Korczak przekonuje "Nie ma dzieci - są ludzie" i żąda szacunku dla dnia dzisiejszego dziecka. Szacunku dla jego niewiedzy i pracy poznania, dla niepowodzeń i łez, dla własności dziecka i jego budżetu. Dziecko ma prawo być tym, kim jest. Mimo, że od napisania tej ksiązki minęło ponad 80 lat, zawarte w niej treści są nadal aktualne, a w kwestii egzekwowania praw dzieci pozostaje ciagle dużo do zrobienia.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Pytanie o to, kim jest ojciec, stało się obecnie niezwykle aktualne. Przemiany w większości społeczeństw uprzemysłowionych spowodowały głębokie przeobrażenia w tradycyjnym modelu ojcostwa i rodziny. Z tego względu wielu badaczy zajmujących się szeroko rozumianą problematyką rodzinną postuluje konieczność prowadzenia badań nad istotą roli ojca we współczesnych realiach. Prezentowana książka jest próbą podjęcia wspomnianego wyżej zagadnienia na gruncie poznawczej psychologii rozwojowej. Praca składa się z dwóch części. W ramach pierwszej z nich przedstawiono postać ojca w rozmaitych kontekstach: kulturowym, psychologicznym i językowym. Część druga to badania własne nad obrazem ojca w biegu ludzkiego życia. Problemy w nich podjęte dotyczą kształtowania się obrazu ojca w różnych okresach życia człowieka, różnic płciowych w spostrzeganiu ojca, podobieństwa obrazu ojca do obrazu siebie, wreszcie związku pomiędzy obrazem ojca a określonym systemem wartości.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Książka napisana jest w formie odpowiedzi autora na kierowane do niego pytania rodziców w kwestii wychowania dzieci jak również kwestii dotyczących rodzicielstwa i małżeństwa. Można tutaj znaleźć odpowiedź na takie pytania jak:* w jaki sposób karać 6 miesięczne niemowlę?* czy należy zmuszać dziecko do jedzenia?* co należałoby powiedzieć 15-letniej córce pragnącej spotykać się z 19-letnim chłopcem?* jak pomóc dziecku mającemu trudności w uczeniu się?* jakie są objawy przekwitania i jak sobie radzić z tym stanem?* o jakich kłopotach małżeńskich najczęściej słyszymy w miejscu pracy?
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni