Seksualna praca przymusowa w nazistowskim burdelu nadal pozostaje w sferze tabu. Przemilczane jest samo istnienie systemu kontrolowanego nierządu. Przemilczane są jego ofiary. Przemilczany jest też okres powojenny - czas, w którym zmuszane do prostytucji kobiety oskarżano o kolaborację i którym publicznie golono głowy.Mikrobiografie bohaterek tej książki pozostaną niedokończone. Mało która pozostawiła świadectwo, nikt też nie zadbał o to, aby opowiedziały o swojej przeszłości.Dotychczas nie było "odpowiedniego" momentu. Nadal ofiary przemocy seksualnej to "nieistotne wyjątki". Joanna Ostrowska wypełnia tę lukę.
Autorka, przełamując wielkie trudności, pokazuje, że zorganizowana prostytucja była fragmentem hitlerowskiej machiny prowadzenia walki i panowania nad podbitymi krajami. Naczelne Dowództwo Wehrmachtu (!) w środku wojny (!) zajmowało się domami publicznymi, prezerwatywami i tak dalej. Hitler chciał (i był w stanie) zorganizować wszystko. Jego system był połączeniem obsesji seksualnej ze zmodernizowaną, nowoczesną biurokracją. [prof. Marcin Kula]
UWAGI:
Bibliografia na stronach 409-441. Oznaczenia odpowiedzialności: Joanna Ostrowska.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Przemoc w rodzinie wobec dziecka jako czynnik społeczno-pedagogicznego nieprzystosowania uczniów. T. 1, Teoretyczne i empiryczne aspekty badań przemocy wobec dziecka w rodzinie
Obecny stan wiedzy o zajwisku przemocy, agresji w rodzinie i w szkole zawiera znaczne luki, domagające się wypełnienia i takiego właśnie trudnego zadania podjęła się autorka - Zofia BrańkaOpracowanie stanowi kompendium wiedzy z zakresu przemocy wobec dziecka. Rygor i dyscyplina metodologiczna prezentowanych badać buzi uznanie. Można uznać, że dokonania autorki za doniosłe polskie badania empiryczne przeprowadzone na tak dużej próbie, w środowisku lokalnym dużego miasta Krakowa, miasta dziedzictwa kultury polskiej, nauki i,sztuki i turystyki. Praca wzbogaci wiedzę o uwarunkowaniach przemocy w rodzinie, rozmiarach przemocy oraz uwarunkowaniach społeczno - pedagogicznych nieprzystosowania uczniów. Praca powinna dotrzeć nie tylko do kręgów naukowych, ale do szerokich kręgów i osób, nauczycieli, wychowawców, opiekunów, odpowiedzialnych za politykę edukacyjną w kraju.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępne są 2 egzemplarze. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni