Femme fatale : życie i tragiczna śmierć Assii Wevill, rywalki Sylvii Plath "Życie i tragiczna śmierć Assii Wevill, rywalki Sylvii Plath " Tytuł oryginału: "Lover of unreason : Assia Wevill, Sylvia Plath`s rival and Ted Hughes` doomed love,".
Historia życia i samobójczej śmierci Assi Wevill, kobiety dla której Ted Hughes zostawił Sylwię Plath. To barwna opowieść o wielkiej miłości i o demonicznym mężczyźnie, który ma na sumieniu życie dwóch swoich partnerek i własnego dziecka. Autorzy książki przez 15 lat gromadzili materiały na temat tajemniczej kobiety, która podobnie jak jej poprzedniczka popełniła samobójstwo, dowiadując się o kolejnym romansie Hughes. Poddając szczegółowej analizie osobiste zapiski, pamiętniki, listy, artykuły prasowe i wiersze, opisali nie tylko sześcioletni burzliwy związek kochanków, lecz także stworzyli ważny przyczynek do biografii Sylwii Plath.
UWAGI:
Bibliografia na stronach 338-348. Oznaczenia odpowiedzialności: Yehuda Koren, Eilat Negev ; przekład z języka angielskiego Katarzyna Stasiuk ; [redakcja Joanna Szewczyk].
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Autor "Stu lat samotności"Z zapartym tchem czyta się opowieść o życiu jednego z największych pisarzy naszych czasów. Martin stworzył wspaniałą sagę o rodzinie Marquezów, rozpoczynającą się w Kolumbii na początku XX wieku. Na tle historii, sztuki i polityki Ameryki Łacińskiej opowiada o samym nobliście i twórcy realizmu magicznego, kontrowersyjnej osobowości, "człowieku postępowej lewicy i obrońcy słusznych spraw".Na potrzeby książki przeprowadził ponad 300 wywiadów, m.in. z Fidelem Castro, przyjacielem pisarza.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Związek z Chopinem był tylko jedną z jej przygód miłosnych - czy wyglądał rzeczywiście tak, jak opisał to Iwaszkiewicz w "Lecie w Nohant"? Autorka wplata do swej opowieści fragmenty autobiografii pisarki, jak również jej korespondencję - w ten sposób z kart książki wyłania się żywy obraz kobiety, znajdującej się w centrum francuskiego życia intelektualnego - w jej otoczeniu przebywali Liszt i Delacroix, Balzac i Flaubert.
UWAGI:
Bibliografia przekładów dzieł G. Sand na polski. Indeks. Oznaczenia odpowiedzialności: Belinda Jack ; z angielskiego przełożył Jerzy Korpanty.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Gombrowicz. Ja, geniusz to podróż pełna zagadek i znaków zapytania. Zaczyna się na długo przed 1904 rokiem i kończy śmiercią pisarza. To nie tylko podróż, w czasie której z nieopierzonego ziemiańskiego syna wyrośnie pewny swej indywidualności twórca, kreujący zupełnie nowy język filozof i w końcu zmęczony sławą człowiek, to również wędrówka przez kompleksy polskiej - i nie tylko - literatury, historii, tradycji i obyczajowości.
Tom pierwszy wprowadza w zawiłości życia rodzinnego i ziemiańskiego na tle historii rodów Gombrowiczów i Kotkowskich. Mały Itek, "dziwak", niemieszczący się w wielkopańskim comme il fault, przeobraża się w pisarza Witolda, który własne klęski i lęki przekuwa konsekwentnie w swój oręż. Wydanie Pamiętnika z okresu dojrzewania otwiera mu drzwi do warszawskiego środowiska literackiego, poznaje Schulza, Witkacego i zaczyna "prowadzić swoje gry" przy stoliku nad małą czarną. Fascynuje i odpycha, usilnie walcząc o "narzucenie" siebie. W 1938 roku wydaje Ferdydurke, ale sukces pierwszej powieści przytłumia zbliżająca się wojna. Podróż do Argentyny uchroni Witolda przed wojennym losem, który przypadnie jego bliskim, a równocześnie pozwoli się ostatecznie wyzwolić, doszlifować warsztat literacki i oddać homoerotycznym przygodom w labiryncie Buenos Aires. Gdy w 1945 roku kończy się wojna, Witold nie zamierza wracać do Polski i rozpoczyna los pisarza na emigracji.
Mieszkanie przy ulicy Venezuela 615 i kawiarnia Rex stają się sceną kolejnego aktu w życiu Witolda Gombrowicza. Pisarz, który decyduje się zostać w Ameryce Południowej, zaczyna batalię o tłumaczenie Ferdydurke. Choć kończy się ona klęską, wprowadza w jego życie jedną z najważniejszych dla niego osób, młodego Alejandra Rússovicha. Ponieważ brak środków do życia staje się coraz bardziej dotkliwy, czterdziestoparoletni Witold musi podjąć pierwszą etatową pracę - urzędnika w banku. Przełomem w życiu pisarza okaże się nawiązanie współpracy z paryską "Kulturą", która opublikuje kolejne części Dziennika i Trans-Atlantyku.
Gombrowicz znów zaczyna być czytany, lecz dopiero tłumaczenie jego dzieł we Francji oraz wywalczone przez Kota Jeleńskiego stypendium w Niemczech w 1963 roku pozwolą na powrót do Europy na pokładzie Frederico C. Mijają lata, zanim osiąga stabilizację i staje się starszym panem z Vence, który czeka na Nobla u boku młodej towarzyszki życia Rity Labrosse. Umiera w 1969 roku nękany przez astmę i kłopoty z sercem, nie otrzymawszy tej najważniejszej nagrody literackiej i pozostając "najbardziej znanym z nieznanych pisarzy".
Choć trudno w to uwierzyć, Gombrowicz. Ja, geniusz to pierwsza pełna biografia pisarza. Klementyna Suchanow przez lata zbierała materiały, prowadziła rozmowy i podróżowała śladami Gombrowicza. Efektem jest monumentalne dzieło, w którym odbija się nie tylko Itek/Witold, ale także fermentująca kulturowo Europa XX wieku na tle skomplikowanych historycznych wydarzeń.
Powieść osnuta wokół dziwnych losów sławnego pisarza Jerzego Kosińskiego - polskiego Żyda, który zrobił w USA wielką karierę.
Kim naprawdę był ów kontrowersyjny człowiek, zmieniający wciąż swą biografię, naznaczony Holokaustem kobieciarz, bywalec klubów dla sadomasochistów, podejrzewany o to, że nie napisał sam głośnego "Malowanego ptaka"?
Niezwykła opowieść o mężczyźnie "szukającym powodu, by żyć w każdy możliwy sposób", o ludziach wplątanych w jego życie oraz o samym Głowackim, który znał Kosińskiego i oprowadza nas po fascynującym Nowym Jorku, gdzie obaj długo mieszkali.
Niepokojące, błyskotliwe, w charakterystycznym "głowackim" słodko-kwaśnym stylu.
UWAGI:
Publ. klubu Świat Książki nr 7905. Oznaczenia odpowiedzialności: Janusz Głowacki.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Milanówkiem wstrząsa wieść o zaginięciu autorki bestsellerowych kryminałów Moniki Banach. Kobieta oznajmia, że niebawem ukaże się jej nowa książka, po czym. zapada się pod ziemię. Zrozpaczona agentka pisarki zadanie odnalezienia swej najważniejszej klientki zleca Gai Stawskiej z kobiecej Agencji Detektywistycznej Czajka. Tropy, jak w najlepszej powieści, prowadzą w różnych kierunkach. Porwanie? Sprytny chwyt marketingowy? A może. morderstwo?
Gaja, Klara i Matylda, próbując odnaleźć pisarkę, po raz kolejny wchodzą w drogę miejscowemu komendantowi policji. Między nim a właścicielką Czajki lecą iskry. Na domiar złego nad detektywkami zbierają się czarne chmury. Matylda próbuje sobie poradzić z nowym współpracownikiem, Klara - z rodzicami, którzy koniecznie chcą poznać jej narzeczonego, tyle że ten. nie istnieje. A Gaja, poza problemami z dorastającą córką, musi się zmierzyć z tajemnicą przeszłości swojej rodziny, która coraz częściej zaprząta jej myśli.
Co zrobić, kiedy mąż cię zdradza? Możesz spróbować go przechytrzyć, a potem. założyć kobiecą agencję detektywistyczną! Gaja jest zmuszona, by zmienić swoje pozornie poukładane życie. Wspiera ją przebojowa rudowłosa modelka Klara i najlepsza przyjaciółka - urzędniczka Matylda. Pech (albo szczęście?) sprawia, że właśnie wtedy w Milanówku zostaje popełnione morderstwo. Ofiarą jest uczennica liceum, a agencja Czajka dostaje pierwsze zlecenie: ma udowodnić niewinność jedynego podejrzanego - przystojnego nauczyciela matematyki, którego właśnie aresztowano. By rozwikłać tajemnicę morderstwa, Gaja wchodzi w konflikt z miejscową policją i będzie musiała stawić czoło uczuciom, o których dawno zapomniała.
Tom 2
Gra pozorów
Milanówkiem wstrząsa wieść o zaginięciu autorki bestsellerowych kryminałów Moniki Banach. Kobieta oznajmia, że niebawem ukaże się jej nowa książka, po czym. zapada się pod ziemię. Zrozpaczona agentka pisarki zadanie odnalezienia swej najważniejszej klientki zleca Gai Stawskiej z kobiecej Agencji Detektywistycznej Czajka. Tropy, jak w najlepszej powieści, prowadzą w różnych kierunkach. Porwanie? Sprytny chwyt marketingowy? A może. morderstwo? Gaja, Klara i Matylda, próbując odnaleźć pisarkę, po raz kolejny wchodzą w drogę miejscowemu komendantowi policji. Między nim a właścicielką Czajki lecą iskry. Na domiar złego nad detektywkami zbierają się czarne chmury. Matylda próbuje sobie poradzić z nowym współpracownikiem, Klara - z rodzicami, którzy koniecznie chcą poznać jej narzeczonego, tyle że ten. nie istnieje. A Gaja, poza problemami z dorastającą córką, musi się zmierzyć z tajemnicą przeszłości swojej rodziny, która coraz częściej zaprząta jej myśli.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni