Prawo dziecka do szacunku, wydane po raz pierwszy w 1928 r., zawiera deklarację praw dziecka, którą Korczak formułował w ciągu wielu lat obserwacji i poznawania najmłodszych. Odwołując się do niezbywalnych praw każdego człowieka, Korczak przekonuje "Nie ma dzieci - są ludzie" i żąda szacunku dla dnia dzisiejszego dziecka. Szacunku dla jego niewiedzy i pracy poznania, dla niepowodzeń i łez, dla własności dziecka i jego budżetu. Dziecko ma prawo być tym, kim jest. Mimo, że od napisania tej ksiązki minęło ponad 80 lat, zawarte w niej treści są nadal aktualne, a w kwestii egzekwowania praw dzieci pozostaje ciagle dużo do zrobienia.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Współczesny świat niesie z sobą wiele zagrożeń. Są na nie narażone szczególnie dzieci - bezbronne i pełne dobrej woli. Raz po raz słyszy się w programach informacyjnych o dramatach z udziałem małych dzieci. Gdzie byli rodzice? Jak to się stało? Dlaczego nikt nie zareagował? - chciałoby się postawić pytania, ale czy znamy na nie odpowiedź?
Dorosłym ku przestrodze, dzieciom dla nauki Ewa Ostrowska napisała serię opowiadań o dużych problemach małych czytelników. Sytuacje tu przedstawione mogły się zdarzyć wszędzie i każdemu, choć na pierwszy rzut oka wydają się absurdalne i nieprawdopodobne. Często też opisane tu dzieci reagują mądrzej i dojrzalej niż dorośli.
Poznajcie historię Franusia...
UWAGI:
Tekst również na s. 3 okł.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Celem książki Rozwój daje radość jest omówienie różnych poziomów funkcjonowania dzieci głęboko upośledzonych oraz przedstawienie zasad postępowania z nimi. Autorzy, oprócz szczegółowego omówienia rozmaitych zajęć, m. in.: muzykoterapii, zajęć muzyczno-rytmicznych, stymulacji polisensorycznej, stymulacji wzroku i słuchu, chromatoterapii, pracy nad poczuciem schematu ciała, przedstawiają:
1) podstawowe zasady postępowania dla nauczycieli i rodziców w pracy z osobami niepełnosprawnymi ruchowo, 2) propozycje prowadzenia dokumentacji dzieci wraz ze wzorami kart diagnostycznych, 3) udział rodziny w edukacji dziecka. Książka jest podręcznikiem, który stanowi doskonałą pomoc dydaktyczną dla nauczycieli i rodziców, którzy podejmują się tak trudnego zadania, jakim jest terapia dzieci upośledzonych w stopniu głębokim.
UWAGI:
Bibliogr. przy rozdz.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni