Czy można w tym samym utworze pokazać dramat, rozterki kobiety imieniem Wanda, na którą zwaliła się jak największe nieszczęście wojna, czyniąc ją wdową, kobiety, której celem jest nie konspiracja, lecz wychowanie urodzonego podczas okupacji dziecka, a równolegle z tym opisać decyzje polityczne i wojskowe, wreszcie dramat generała Sikorskiego, który zaczął orientować się, że sprawa polska stanowiła przeszkodę w planach porozumienia się Churchilla, Roosevelta ze Stalinem? I pokazać w szeregu wyrazistych scen dylematy, w tym tragiczne, drugiego przywódcy Polaków, "Grota"-Roweckiego?
Czy można śledzić losy Jana, dawnego oficera Flotylli Pińskiej, potem więźnia sowieckich obozów, który, uniknąwszy Katynia, zostaje żołnierzem elity elit, cichociemnym, by zginąć na ulicach Berlina w pojedynku z innym Paulem von Buchendorfem, a równocześnie pokazać finał hitlerowskiego szaleństwa?
Można. Świadczy o tym powieść Imiona wojny, nawiązująca do znanej czytelnikom powieści Imiona honoru, ocenionej przez krytykę jako fresk polityczno-obyczajowy z zaskakującą fabułą, barwnymi postaciami i ciekawymi szczegółami.
Wszyscy lubimy ciekawe dyskusje... Dlaczego jednych rozmów słuchamy w napięciu, a inne nużą i irytują? Czy chodzi o nastrój chwili? Temat rozmowy? A może o retorykę? Przyczyny mogą być różne. Ale niektórzy ludzie zawsze mają do powiedzenia coś ciekawego. Tacy ludzie nas inspirują i takich ludzi lubimy i chcemy słuchać. Oni dają nam do myślenia i odkrywają przed nami nowe światy. Takim człowiekiem jest Grzegorz Miecugow i tacy są jego rozmówcy. W swoim programie "Inny punkt widzenia" emitowanym w TVN Miecugow zaprasza do dyskusji ludzi różnych profesji, o różnych poglądach. Łączy ich jedno: mają coś do powiedzenia. Rozmawiają o wszystkim. Jest miejsce na refleksje i na ciszę. To nie są pseudowywiady uzależnione od czasu antenowego, gdzie rozmówca ma 15-20 sekund na odpowiedź. Miecugow i jego goście rozmawiają swobodnie. Mówią o tym, co jest dla nich ważne. Nie spłycają myśli i nie skracają wypowiedzi.
UWAGI:
Nazwy rozmówców na skrzydełku okładki. Oznaczenia odpowiedzialności: Grzegorz Miecugow ; [rozmówcy Władysław Bartoszewski et al.].
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Witold Szabłowski kilka lat podróżował po świecie, by znaleźć kucharzy Saddama Husajna, Fidela Castro oraz innych satrapów. Zacięcie dążył do zebrania informacji co jadali oni w najważniejszych momentach swojej dyktatury. Wszystko skrupulatnie notował, zarówno opowieści jak i przepisy. Dzięki temu powstała intrygująca książka opowiadająca historię zza kuchennych drzwi. Autor umożliwił nam poznanie potraw, które bulgotały w garnkach w momencie gdy ważyły się losy świata.Co zjadł Saddam Husajn, kiedy wydał rozkaz zagazowania dziesiątek tysięcy Kurdów? A Pol Pot, gdy prawie dwa miliony Khmerów umierały z głodu? I przede wszystkim czy jedzenie wpływało na ich rządy? Czy może któryś z kucharzy miał wpływ na politykę dzięki swoim kulinarnym dziełom?
UWAGI:
Bibliografia na stronach 333-335. Oznaczenia odpowiedzialności: Witold Szabłowski.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Julia, młodziutka córka imperatora, mieszka w cesarskim pałacu. Siedziba władcy to złota klatka, w której miłość ojcowska sprowadza się do egzekwowania zachowań, jakim powinna sprostać jako potomkini władcy Rzymu, a miłość matczyną zastępuje surowa dyscyplina zaprowadzona przez cesarzową. To miejsce, gdzie lepiej milczeć, niż powiedzieć o jedno słowo za dużo. Każdy nierozważny krok może kosztować życie. Julia desperacko pragnie miłości, jednak dynastyczne plany ojca stoją jej na przeszkodzie.
Cesarska rodzina publicznie demonstruje jedność, ale dwa wrogie stronnictwa w jej obrębie nie przebierają w środkach, by zapewnić sobie większy udział we władzy. Julia nieświadomie staje się częścią dworskich intryg, w których stawką jest przetrwanie. Zajęci spiskowaniem bliscy cesarza nie zauważają, że wokół nich tli się bunt. Czy obali władcę i strąci jego rodzinę z politycznego piedestału? Komu Julia powinna zaufać? Od jej decyzji zależy, czy przeżyje.
UWAGI:
Miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN. Bibliografia na stronach 435-436. Oznaczenia odpowiedzialności: Michał Kubicz.
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Na kartę 011628 od dnia 2024-04-11 Powinna być zwrócona w dniu dzisiejszym.
Pierwsza połowa XIII wieku. W Hagenburgu trwa wielka przebudowa katedry. W cieniu monumentalnej budowli tętni życie. Wszyscy, od biskupiego skarbnika, przez miejskich kupców, utalentowanych mistrzów kamieniarskich, po miejscową społeczność żydowską, pozostają pod jej przemożnym wpływem wykraczającym poza kwestie duchowe i artystyczne.
Zaskakujące koleje losów skarbnika Eugeniusa von Zaberna, uparcie spełniających marzenia braci Schäfferów i ich przedsiębiorczej siostry Grete, żony kupca, barona von Kronthala zakochanego w córce heretyka oraz wyjątkowego żydowskiego chłopca Judla ben Icchaka tworzą barwną mozaikę życia ówczesnego społeczeństwa. Walka o władzę i wpływy między Kościołem a możnymi, płonące stosy heretyków, watykańskie i dworskie intrygi, polityczne stronnictwa i ekonomiczne interesy, skrywane miłości.
Wszystko to sprawia, że miłośnicy prozy Umberta Eco, Hilary Mantel i Kena Folletta będą zachwyceni atmosferą i żywymi postaciami Katedry Bena Hopkinsa.
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: Ben Hopkins ; przełożyła Maja Justyna.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Brudne intrygi polityczne, wielkie spektakle propagandowe, zawiła walka wywiadów i perfidne kampanie prowadzone na łamach prasy. Takiej książki o kryzysie monachijskim z 1938 roku jeszcze nie było. Autor przedstawia modelowy przypadek sytuacji, gdy w imię ratowania pokoju Europa uczyniła milowy krok w kierunku katastrofalnej wojny.
UWAGI:
Bibliografia, netografia na stronach 552-558. Indeks. Oznaczenia odpowiedzialności: Piotr M. Majewski.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Ani cenzura, ani poprawność polityczna, ani żadne tabu nie mają tu zastosowania - klauzula zdumienia pozwala postawić każde pytanie.Gdy czyta się Agatę Passent w zbiorze tekstów, a nie "pojedynczo", widać jak bardzo jest ciekawska, wtrącająca się, nieobojętna i otwarta. Sarkastyczna i błyskotliwa obserwatorka polskiej rzeczywistości, dosłownie i w przenośni kobieta światowa, czasem wymagająca malkontentka, częściej wyrozumiała i tolerancyjna. Od tematów kobiecych i feministycznych po trendy w lifestylu, od rodziny po naród, od sąsiedzkiego po polityczne podwórko.
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: Agata Passent.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni