Podręcznik zgodny z obowiązujacą podstawą programową, przeznaczony do nauki kosmetologii w zawodzie technik usług kosmetycznych. Zawiera 22 rozdziały, w których omówiono zagadnienia związane z budową skóry i jej przydatków, rodzajami cery i ich pielęgnacją, a także problemami skóry starczej i wrażliwej ze zmianami naczyniowymi. Zostały opisane metody diagnostyki skóry, wpływ czynników zewnętrznych, hormonów i odżywiania na skórę. Omówiono różne metody pielęgnowania skóry w gabinecie kosmetycznym oraz substancje czynne wykorzystywane do produkcji kosmetyków. Sporo miejsca poświęcono wadom i schorzeniom skóry, jak np. nadmierne owłosienie, cellulit, rozstępy, otyłość, zaburzenia barwnikowe, blizny, nadmierna potliwość. W ostatnim rozdziale omówiono zagadnienia chirurgii plastycznej i estetycznej. Po każdym rozdziale zamieszczono pytania i zadania kontrolne. Na końcu zamieszczono wykaz literatury oraz skorowidz najważniejszych pojęć. Książka ma bogatą szatę graficzną.
UWAGI:
Bibliogr. s. 228. Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Philip Kotler to fenomen, człowiek instytucja i naukowiec, którego wpływ na rozwój i popularyzację tej dziedziny trudno przecenić. Jest profesorem Wydziału Marketingu Międzynarodowego Kellogg School of Management, jednej z najlepszych uczelni ekonomicznych świata. Opublikował ponad sto artykułów naukowych i wiele książek, które znane są również polskiemu czytelnikowi. Jest laureatem prestiżowych nagród z zakresu ekonomii.Swoistym fenomenem, podobnie jak sam Philip Kotler, jest również Marketing, jego fundamentalne dzieło. Ta biblia wszystkich menedżerów ukazuje się nieprzerwanie od 1967 roku i ? co jeszcze bardziej frapujące w dalszym ciągu wzbudza emocje, jest dyskutowana, cytowana, aktualna i żywa. Mimo że to książka klasyczna, wciąż zaskakuje trzeźwością spojrzenia, wnikliwością i odkrywczością.
UWAGI:
U góry s. tyt.: Wyd. 11 odnosi się do oryg. Indeksy.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Książka "Marketing w turystyce" zawiera opis działań służących obsłudze turystów w sposób dający im maksimum pozytywnych doznań i przeżyć turystycznych.Obok części ogólnej, omawiającej naturę marketingu i zarządzania zgodnego z jego duchem, książka zawiera dwie części przedstawiające fazy aktywności marketingowej. Autor potwierdza fakt, że najbardziej efektywnym środkiem zjednującym klientów jest dobra obsługa, tzw. marketing bierny, powodująca 40% wzrostu ogólnego, a tylko 5-15% wzrostu to efekt prowadzenia kampanii marketingowych. Oznacza to konieczność włączenia procesu organizacyjnego imprez lub procesów świadczenia usług turystom jako istotnych składników działalności marketingowej.Publikacja jest interesująca zarówno dla instytucji lub osób prowadzących kampanie marketingowe, jak i dla przedsiębiorców oraz ich zrzeszeń pragnących pozyskać coraz większe ilości klientów - turystów. Stanowi cenną pomoc dla wykładowców i studentów mających w programie studiów przedmiot marketing turystyczny.
UWAGI:
Bibliogr.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Pozycja całkowicie odmienna od znanych podręczników matematyki dla ekonomistów.Podstawy matematyczne i zastosowania w ekonomii są tu połączone niemal w jedną niepodzielną całość: przykłady z dziedziny ekonomii zaprezentowano bowiem niemal natychmiast po wprowadzeniu niezbędnego minimum teorii. I choć zjawiska ekonomiczne zostały podporządkowane matematycznej strukturze wykładu, autorowi udało się przedstawić podstawowe zagadnienia z zakresu teorii konsumenta, teorii produkcji, problemów makroekonomicznych, a nawet finansów. Jest to podręcznik, w którym podaje się nie tylko algorytmy postępowania, ale również tłumaczy się idee stojące za nimi.Każdy rozdział został uzupełniony zadaniami, również bardziej zaawansowanymi, wymagającymi od studenta inwencji i wykazania się niestandardowym rozumowaniem. Do części zadań podano odpowiedzi.Polskie wydanie zostało podzielone na 2 tomy zatytułowane: Algebra elementarna i Elementarny rachunek różniczkowy.Pozycja przeznaczona dla wykładowców i studentów wydziałów ekonomii i zarządzania.