Jesteś drimerką? Jesteś. Tylko jeszcze o tym nie wiesz. Ta książka nie tylko otworzy Ci oczy na potencjał, jaki jest w Tobie, nie tylko uświadomi, czego naprawdę pragniesz, ale i pomoże spełnić te marzenia. Tym razem oddaję do Twoich rąk książkę szczególną: praktyczny poradnik jak marzyć skutecznie. W moich powieściach zarażałam Czytelniczki wiarą w marzenia, z Sekretnikiem ruszymy na poszukiwanie Twoich własnych pragnień i snów. Dobra praca? Piękne miejsce na ziemi? Kochająca rodzina? Książę na białym koniu? A może szałas na pustyni Gobi, własna wyspa czy ratowanie białych nosorożców? Dla prawdziwych drimerek nie ma rzeczy niemożliwych!
Gwarantuję świetną zabawę, dużo humoru, wiele praktycznych ćwiczeń i przykłady - prawdziwe, wzięte z życia. Nawet jeśli nie od razu otrzymasz to, czego pragniesz, może dowiesz się o sobie czegoś zupełnie nieoczekiwanego, a czas spędzony z Sekretnikiem na pewno nie będzie stracony.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
"Termin KARMA wywodzi się z sanskrytu i oznacza: CZYN i DZIAŁANIE. Karma świata, makro-chaos, którego doświadczamy, jest jedynie odbiciem naszego wewnętrznego mikro-chaosu. W naszym wnetrzu toczą się wojny, szaleją burze, dokonuje się spustoszenie... Jeśli chcemy cokolwiek zmienić w świecie, musimy zacząć od siebie. Nie uda sie tego zrobić, gdy będziemy tkwić w fatalistycznym odrętwieniu wynikającym z braku rozumienia czym jest karma i przeznaczenie."
UWAGI:
Oryg. : "Karma, die Chance, des Lebens" 1991.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Inspiracją do napisania tej pracy był interesujący Autora od początku jego pracy naukowej problem samowychowania jako kategorii pedagogicznej, która wciąż jest traktowana marginalnie. Autor zwrócił uwagę na to, że ta problematyka nie doczekała się tak w naszym kraju jak i poza jego granicami należytego opracowania.Pierwsza część niniejszej pracy jest poświęcona ekonstrukcji logicznej definicji samowychowania, jakie sformułowali na użytek własnych badań empirycznych zarówno polscy, jak i zagraniczni naukowcy. Dorobek empiryczny nauk społecznych w odniesieniu do tego zagadnienia obejmuje prace, które były podejmowane w różnym okresie czasu, miejscu i przez różnych autorów. Autor zwrócił uwagę na bariery i trudności, które utrudniają nadawanie sensu empirycznego, a co za tym idzie i możliwości badania, samowychowania. Interesowało go zatem to, jakie czynniki zdeterminowały w konkretnych badaniach określony sposób operacjonalizacji pojęcia samowychowanie oraz jakie były przyjęte przez autorów założenia teoretyczne.W drugiej części niniejszej rozprawy przedstawiono dociekania nad istotą samowychowania, bazujące na refleksji filozoficzno - pedagogicznej. Kryterium porządkującym je uczyniono trzy rodzaje sytuacji, w jakich może przebiegać samowychowanie. Każdej z nich poświęcono odrębny rozdział, gdyż rozpatrywanie samowychowania w kategorii intraakcji, samosprzężenia, w relacjach interpersonalnych oraz w interakcjach grupowych może stanowić właściwy punkt wyjścia do opisywania i wyjaśniania tego pojęcia.Główną intencją niniejszej rozprawy było podjęcie się próby wyjaśnienia sensu pojęcia samowychowanie poprzez krytyczną analizę jakże bogatego dorobku wielu naukowych pokoleń. Autor nie zamierzał jednak surową w niektórych miejscach krytyką eliminować określonych prac badawczych z kumulowanej w naukach społecznych wiedzy o samowychowaniu, nadając im tam, gdzie to było możliwe i potrzebne nową interpretację oraz rozszerzając punkty widzenia. Być może takie właśnie podejście do tego zagadnienia sprawiło, że trudno jest o sformułowanie wniosków natury ogólnej. Stosunkowo wiele miejsca poświęcił Autor w rozważaniach semantycznemu aspektowi samowychowania, starając się nie tyle dopracować własnej definicji, ile wykazać różne znaczenia tego wyrazu, w jakich mniej lub bardziej powszechnie jest używany.
UWAGI:
Bibliogr. s. 207-220.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Znakomity podręcznik akademicki teorii osobowości. Prezentuje przegląd wybranych teorii osobowości istniejących we współczesnej nauce światowej. Każdy rozdział zawiera zwięzłą, ale wyczerpującą charakterystykę jednego nurtu teoretycznego albo jednej teorii osobowości wraz z biografią twórcy bądź czołowych przedstawicieli. Wszystkie teorie przedstawione zostały według tego samego schematu ogólnego, co ułatwia czytelnikowi ich porównanie.
UWAGI:
Aut. wydań poprzednich: Calvin S. Hall, Gardner Lindzey. Bibliogr. s. 630-677. Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni