Bajki wierszem napisane! Cóż może być lepszego do głośnego, rodzinnego czytania?! A już szczególnie TE bajki! Skrzące się humorem, ujmujące pięknem języka, bajki, które pozostają w pamięci na całe życie, także po to, by kiedyś, kiedyś czytać je własnym dzieciom.... Znajdziecie tu same niezwykle historie, stworzone przez najlepszych polskich poetów baśni, m.in. o straszliwym Korsarzu Palemonie (którego może wcale nie było?), o dzieciach pana majstra (które łatają dziury w spodniach liśćmi z kapusty i buszują w ogrodzie wróżki), o tygrysie (który chyba był, ale za to wyglądał zupełnie inaczej), o panu Maluśkiewiczu (który chciał zobaczyć wieloryba). Są to magiczne opowieści, które zachwycają i bawią, pozostawiając jednocześnie w darze lekkość i precyzję języka rozbudzoną wyobraźnię, wyczucie piękna i umiejętność odróżniania dobra od zła.
Perfekcja, delikatność, artyzm - to określenia najczęściej kojarzone z baletem. Lekkie, eteryczne ruchy i niewinność emanująca ze sceny kłócą się z przemocą, wyzwiskami i nadużyciami seksualnymi, którymi bywa okupiona nauka baletu. Nikt nie zastanawia się, co dzieje się za kulisami... Jakie sekrety skrywają ściany polskich szkół baletowych? Jaką cenę ich uczniowie płacą za to, by zaistnieć na scenie? "Balet, który niszczy" to przejmujący manifest wychowanków szkół baletowych, którzy przerywają milczenie. Odarci z pasji, radości z tańca, pozbawieni godności i poczucia własnej wartości, opowiadają swoje historie pełne smutku i cierpienia. Monika Sławecka w rozmowach z nimi próbuje dociec, skąd w tym hermetycznym środowisku jest tyle przemocy i zawiści. I to nie ze strony rówieśników.
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: Monika Sławecka.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Balladyna ma wiele oblicz. Raz odcina głowę, bo taki ma kaprys; innym razem potrafi zabić po cichu, a winę zrzucić na kogoś innego. Jest pełna nienawiści i nie przebiera w środkach w dążeniu do realizacji swoich planów. Manipuluje, kłamie, oszukuje, zabija.
Zło kusi ją od dziecka. Ma bardzo dobrą pamięć i nie zna litości. Czasem skrywa się pod innym imieniem. Bella, Beata, B., Sandra, Waleria, a nawet Al Bandyn. Nieważne jakie imię by przybrała, prędzej czy później da się ją rozpoznać po charakterystycznej bliźnie na czole.
Jednak nie każdy jest na tyle rozsądny, by zejść jej z drogi.
Ośmiu wybitnych polskich autorów odsłania współczesne oblicze Balladyny!
Na okładce: Zło nie zna upływu czasu. Sprawiedliwość nie zawsze wygrywa. Oznaczenia odpowiedzialności: Max Czornyj, Gaja Grzegorzewska, Robert [>>] Małecki, Łukasz Orbitowski, Małgorzata Rogala, Alek Rogoziński, Marek Stelar, Marcel Woźniak.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Ostatnie felietony biskupa Tadeusza Pieronka Zmienia się świat, zmienia się Polska. Zmieniają się ludzie i ich problemy. Zmienia się Kościół. Na zmiany trzeba reagować, trzeba się im przyjrzeć. Przemyśleć. Wyciągnąć wnioski. W felietonach pisanych do prasy codziennej ksiądz biskup Tadeusz Pieronek, były sekretarz generalny Konferencji Episkopatu Polski, rektor Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie w latach 1998-2004, nie ucieka od żadnego tematu. Pisze o ludziach, polityce, Kościele a nawet. sporcie. Często spotykam się z pytaniem, dlaczego polscy biskupi nie zabierają głosu na temat tego, co się dzisiaj dzieje w Polsce. (.) To jest grzech zaniedbania. Nie wolno wymawiać się, że to jest mieszanie się do polityki, ponieważ polityka, rozumiana jako roztropna troska o dobro wspólne, wymaga od nich wyraźnej postawy i sprzeciwu wobec lekceważenia w życiu publicznym nawet podstawowych zasad dobrego wychowania, osobistej kultury, dbałości o czysty polski język debaty publicznej, a cóż dopiero, kiedy chodzi o brak pomocy dla potrzebujących. (fragment książki) Nie wiem, czy jest jakikolwiek biskup w Polsce, który tyle uczynił dla dialogu między Kościołem a Europą, co Tadeusz Pieronek. Potrafił sprowokować ludzi do mądrej dyskusji. abp Grzegorz Ryś
UWAGI:
Wybór felietonów publikowanych na łamach "Gazety Krakowskiej" od listopada 2015 do września 2018 roku. Oznaczenia odpowiedzialności: Tadeusz Pieronek [>>] ; [opieka redakcyjna Marta Anna Zabłocka].
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni