Jaki ruch na morzu! Statki pasażerskie i transportowe, kutry, Wycieczkowce, żaglowce, ogromne kontenerowce, łodzie podwodne, lodołamacze, okręty wojskowe, zabytkowe i ratunkowe, a także prom, barka, poduszkowiec, katamaran, tajemnicza popowka oraz wiele innych. Ale co to? Uwaga na piratów! Ktoś chce wykraść skrzynię ze skarbem, trzeba zachować czujność!
Opowiem ci, mamo, co robią statki to najnowsza pozycja w popularnej serii prze- znaczonej dla dzieci w wieku od 2 do 6 lat. Wspaniała książka nie tylko do czytania, ale głównie do oglądania. Ćwiczy spostrzegawczość, umiejętność opowiadania, pobudza zainteresowanie światem, przede wszystkim jednak jest fantastyczną zabawą oraz sposobem na miłe i twórcze spędzenie czasu.
Główny bohater książki, sympatyczny kuter Mewa, zaprasza wszystkich fanów statków na paradę żaglowców, do stoczni i portu. Pomóżcie uratować orkę, a lodołamaczom przepłynąć labirynt z kry. Dowiedzcie się, z czego składa się statek i jakie są największe zagrożenia dla życia w morzach i oceanach. Poznajcie wielkich odkrywców i bądźcie świadkami bitwy piratów. Ahoj, przygodo! Z Mewą nie sposób się nudzić! A na koniec zagadka. Czy wiecie, skąd się wzięło imię głównego bohatera książki?
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: statki narysował Artur Nowicki, do rysunków wiersze napisał Marcin Brykczyński.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
W przededniu drugiej wojny światowej polska reprezentacja wyrusza z Gdyni do Buenos Aires na olimpiadę szachową na pokładzie transatlantyku "Przyszłość". Wkrótce na statku dochodzi do wyjątkowo brutalnej zbrodni, a w oczodole ofiary morderca umieszcza szachowy pion.
Śledztwo w tej nietypowej sprawie prowadzi tajemniczy pasażer, Edward Abramowski. I ma powody, aby przypuszczać, że za morderstwem kryje się coś więcej.
Wśród znakomitych pasażerów znajdują się między innymi: ekscentryczny literat Witold Gombrowicz, genialni szachiści Savielly Tartakower i Mieczysław Najdorf, a także strzegąca swych sekretów Nina, która do stracenia ma niemal tak wiele jak sam Abramowski.
W luksusowych wnętrzach statku rozpoczyna się gra o najwyższą stawkę.
UWAGI:
Na okładce: W tej rozgrywce każdy zły ruch będzie śmiertelny. Oznaczenia odpowiedzialności: Mariusz Czubaj.
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Na kartę 022250 od dnia 2024-05-13 Wypożyczona, do dnia 2024-06-12
Maj roku 1845. Kierowana przez sir Johna Franklina ekspedycja wyrusza na statkach "Erebus" i "Terror" ku północnym wybrzeżom Kanady na poszukiwanie Przejścia Północno-Zachodniego. 129 oficerów i marynarzy wie, że czeka ich wiele miesięcy trudów, siarczystego mrozu, głodu, walki z lodem, śniegiem, huraganowymi wiatrami, zwątpieniem i chorobami. Nie mylą się. Spotyka ich to wszystko, a także coś jeszcze. Coś niewyobrażalnie gorszego. Coś, co czai się w arktycznej pustce, śledzi każdy ich ruch, karmi się lękiem i przerażeniem. Coś, przed czym uciec można tylko w objęcia śmierci.Dan Simmons, autor m.in. bestsellerowej powieści "Hyperion", szczegółowo odtwarza przebieg jednej z najbardziej zagadkowych i tragicznych wypraw w historii badań polarnych. "Terror" to fascynująca opowieść o determinacji, bohaterstwie i pragnieniu sławy, o heroizmie i podłości, o grozie czyhającej na każdym kroku, narastającej z każdym oddechem i uderzeniem serca.
UWAGI:
Bibliografia na stronach 645-647. Oznaczenia odpowiedzialności: Dan Simmons ; przełożył Janusz Ochab ; [posłowie Grzegorz Rachlewicz].
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Ważna i świetnie napisana książka, która przypomina o jednej z największych morskich tragedii w historii wojen.
1 maja 1915 roku statek "Lusitania", luksusowy i najszybszy wówczas liniowiec oceaniczny, wypłynął z Nowego Jorku, kierując się do Liverpoolu. Pasażerowie czuli się zaskakująco swobodnie, choć Niemcy ogłosili, że wody wokół Wielkiej Brytanii są strefą wojny, a U-booty od miesięcy polowały na statki na północnym Atlantyku. Kapitan "Lusitanii" - William Thomas Turner - wierzył głęboko w dżentelmeńskie zasady prowadzenia wojny, które przez ostatni wiek chroniły przed atakami na statki cywilne. Jednakże Niemcy postanowili zmienić reguły gry, a Walther Schwieger, kapitan Unterseeboot-20, nie mógł się doczekać, aby rozpocząć akcję. Gdy U-20 i "Lusitania" zmierzały w kierunku Liverpoolu, wiele różnorodnych czynników - takich jak lekkomyślność załogi i pasażerów, mgła czy pilnie strzeżona tajemnica - doprowadziły do tragedii. Erik Larson udowadnia, jak bardzo się mylimy, sądząc, że wiemy wszystko na temat tej katastrofy. Narracja, prowadzona na przemian z punktu widzenia myśliwego i zwierzyny, odmalowuje portret Ameryki u szczytu Ery Postępowej i przypomina wiele barwnych postaci, takich jak sławny bostoński księgarz Charles Lauriat, Theodorate Pope, pionierka wśród kobiet-architektów, czy pogrążony w żałobie prezydent - Woodrow Wilson.
UWAGI:
Bibliogr. s. 469-[475].
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Tragedia statku wielorybniczego "Essex" stała się w dziewiętnastym wieku wydarzeniem tak samo legendarnym, jak katastrofa "Titanica" w dwudziestym. Była inspiracją dla Hermana Melville`a do napisania kulminacyjnej sceny słynnego "Moby Dicka".
Dwudziestego listopada 1820 roku "Essex" zostaje staranowany przez wielkiego kaszalota. W tym miejscu kończy się opis Melville`a. Natomiast Nathaniel Philbrick właściwie dopiero tutaj rozpoczyna swoją opowieść.
Dwudziestoosobowa załoga statku wyrusza trzema szalupami ku brzegom Ameryki Południowej. Czeka ich cztery i pół tysiąca mil żeglugi w kruchych łupinach po bezkresnym oceanie. W ciągu najbliższych trzech miesięcy dowiedzą się, do czego może się posunąć człowiek walczący z morzem, gdy widzi, jak jego towarzysze, jeden po drugim, giną z głodu, pragnienia, chorób i lęku.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Príncupe de Asturias, luksusowy hiszpański transatlantyk wyrusza w - jak się potem okazuje - swój ostatni rejs i Ameryki Południowej. Na pokładzie "hiszpańskiego Titanica" podróżuje wiele osób - każda z nich w innym celu i z innym marzeniem zmierza ku nowemu życiu w Argentynie. Chociaż z góry wiemy, jaki los ich spotka, autor nie tylko snuje opartą na faktach barwną, wielowątkową opowieść, lecz także zmusza do refleksji na temat upływu czasu - sto lat później zdajemy sobie sprawę, że choć świat wokół nas tak bardzo się zmienił, marzenia i dążenia ludzi są w gruncie rzeczy niezmienne.
UWAGI:
Na okładce: Niezwykła powieść o nadziei, namiętnościach i przemijaniu. Oznaczenia odpowiedzialności: Jorge Díaz ; przełożyła Barbara Sławomirska.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Przejmująca historia miłości, która rodzi się w tropikach, a rozkwita na romantycznej wyspie Capri.Pewnego dnia Anna traci wszystko, co miała w życiu najważniejsze. Gdy jej ułożony świat się rozpada, niepodziewanie wygrywa rejs po Karaibach. Spotyka tam przystojnego Włocha. Ale czy nieszczęście da się przekuć w szczęście? Luca to mężczyzna ze zobowiązaniami, życiowy rozbitek uciekający od trudnych wspomnień w pracoholizm. Choć bohaterowie mają się ku sobie od momentu poznania, nie umieją albo - bojąc się porażki - nie chcą otwarcie wyrazić swych uczuć. Czy ten związek ma przyszłość?To opowieść, która uczy, że w życiu pewna jest tylko zmiana. I że nigdy nie wolno porzucać nadziei. Zaś o miłość trzeba umieć zawalczyć, zwłaszcza gdy na drodze do niej stoją inni, własne ograniczenia i demony przeszłości.
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: Laura Orsetti.
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Na kartę 012065 od dnia 2024-03-22 Wypożyczona, do dnia 2024-05-21