KATALOG KSIĘGOZBIORU FILII NR 3 Przeszukiwanie po indeksie: serie autorskim (osobowym) tytułowym tematycznym pełnotekstowym (w całym opisie) fragment z tytułu ksiażki Wyświetlonych: 10205 opisów Znaleziono 4 pozycje należące do serii: Wychowanie Filia nr 3 Co wolno dzieckuTyt. oryg.: "Setting limits ". AUTOR:Herbert, Martin.POZ/ODP:Martin Herbert ; przekł. Ewa Jusewicz-Kalter. ADRESWYDAWNICZY:Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2008. SERIA:Wychowanie Dzieci 1 HASŁA:Dziecko - rozwój psychofizycznyWychowanie w rodzinieWydawnictwa popularne OPISFIZYCZNY:77, [1] s. : il. ; 21 cm. SYGNATURA:159.922.7/.8 KOD KRESKOWYINWENTARZ:10300060365060365 TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >>Wszystkie dzieci sprawiają kłopoty wychowawcze. Nieumiejętnie je karząc lub zbytnio im pobłażając, popełniamy błąd. Książka ta uczy, jak ustanawiać jasne granice w relacjach z dziećmi, asertywnie wskazywać im właściwe postępowanie oraz uczyć odpowiedzialności, wyciągając konsekwencje z ich POSTAW. UWAGI:Na okł. podtyt.: rozsądne ustalanie granic. Bibliogr. s. 59-[78]. DOSTĘPNOŚĆ: Dostępny jest 1 egzemplarz.Pozycję można wypożyczyć na 30 dni REZERWACJE:OPERACJE: W INNYCH PLACÓWKACH KOMENTARZE (0)CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU? Filia nr 3 Jak pomóc nastolatkom : w walce ze stresem, lękiem i depresjąTytuł oryginału: "Helping teens with stress, anxiety, and depression : a field guide for Catholic parents, pastors, and youth leaders,". AUTOR:Petitfils, Roy [>>] Bigaj, Laura. TłumaczenieADRESWYDAWNICZY:Kraków : eSPe, 2021. SERIA:Wychowanie TEMATYKA:DojrzewanieDuchowość katolickaNastolatkiOsoby z zaburzeniami psychicznymiStresZaburzenia psychicznePoradnik FORMAGATUNEK:Książki. Poradniki i przewodniki. DZIEDZINA:Rodzina, relacje międzyludzkie POWSTANIE DZIEŁA:2019 r. WYDANIE:Wydanie I. OPISFIZYCZNY:177, [4] strony ; 20 cm. SYGNATURA:61(D) KOD KRESKOWYINWENTARZ:10300070540870540 ODBIORCY:Nauczyciele. Rodzice. TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >>Jakie objawy mogą sugerować, że nastolatek cierpi z powodu depresji, nadmiernego lęku, uzależnienia lub zaburzeń odżywiania? Jak rozmawiać z młodymi ludźmi, by naprawdę ich zrozumieć i przekonać do przyjęcia pomocy? Na te i wiele innych niezwykle ważnych pytań odpowiedzi daje Roy Petitnls, terapeuta specjalizujący się w pracy z młodzieżą w wieku 14-20 lat. Swoją książkę kieruje zarówno do rodziców niepokojących się o swoje dzieci, jak i do nauczycieli oraz wychowawców, którzy powinni umieć zauważyć różnego rodzaju problemy swych podopiecznych i właściwie na nie zareagować. Dzięki cennym radom Roya Petifilsa wszyscy mający kontakt z nastolatkami mogą poznać: - zjawiska psychologiczne towarzyszące procesowi dojrzewania; - metody skutecznej komunikacji z nastolatkiem; - najczęstsze przyczyny zaburzeń psychicznych wśród nastolatków; - sposoby wspierania nastolatków w najtrudniejszych chwilach; - niepokojące objawy i zachowania, które wymagają konsultacji specjalistycznej; - zasady właściwego doboru specjalistów. UWAGI:Oznaczenia odpowiedzialności: Roy Petitfils ; przekład: Laura Bigaj. DOSTĘPNOŚĆ: Dostępny jest 1 egzemplarz.Pozycję można wypożyczyć na 30 dni REZERWACJE:OPERACJE: W INNYCH PLACÓWKACH KOMENTARZE (0)CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU? Filia nr 3 Podstawy współczesnej pedagogiki AUTOR:Kunowski, StefanPOZ/ODP:Stefan Kunowski.ADRESWYDAWNICZY:Warszawa : Wydawnictwo Salezjańskie, 1993. SERIA:Wychowanie HASŁA:Pedagogika WYDANIE:Wyd. 2. OPISFIZYCZNY:265, [7] s. : rys., wykr. ; 21 cm. SYGNATURA:37 KOD KRESKOWYINWENTARZ:10300059574059574 SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >>Przedmowa do wydania drugiegoPrzedmowa do wydania pierwszegoWprowadzenieWskazówki bibliograficzneI. WSTĘP DO PEDAGOGIKI JAKO NAUKI1. Znaczenie współczesne wychowania2. Pojęcie pedagogiki jako nauki3. Budowa pedagogiki i jej miejsce w systemie nauk4. Metody badań pedagogicznych5. Nauki współpracujące z pedagogikąWskazówki bibliograficzne do części III. PEDAGOGIKA PORÓWNAWCZA. WSPÓŁCZESNE SYSTEMY WYCHOWANIA1. Geneza współczesnych systemów wychowawczych2. Charakterystyka współczesnych systemów wychowania3. System chrześcijański wychowania4. System wychowania liberalnego5. System socjalistyczny wychowaniaWskazówki bibliograficzne do części IIIII. PEDAGOGIKA TEORETYCZNA. PROCES WYCHOWAWCZEGO ROZWOJU CZŁOWIEKA1. Pojęcie wychowania2. Istota wychowania jako wytworu3. Wychowanie jako rozwój biosu4. Wychowanie jako wpływ sytuacji społecznych etosu5. Wychowanie jako urabianie przez działanie agosuWskazówki bibliograficzne do części III UWAGI:Bibliogr. s. 15-18 oraz przy rozdz. DOSTĘPNOŚĆ: Dostępny jest 1 egzemplarz.Pozycję można wypożyczyć na 30 dni REZERWACJE:OPERACJE: KOMENTARZE (0)CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU? Filia nr 3 Wychowanie bez porażek : rozwiązywanie konfliktów między rodzicami a dziećmiTyt. oryg.: "P.E.T., Parent Effectiveness Trainig". AUTOR:Gordon, ThomasPOZ/ODP:Thomas Gordon ; tł. i wstęp Alicja Makowska, Elżbieta Sujak.ADRESWYDAWNICZY:Warszawa : Instytut Wydawniczy Pax, 2007. SERIA:Wychowanie bez Porażek. HASŁA:Dziecko - psychologiaMłodzież - psychologiaWychowanie w rodzinie - metody WYDANIE:Wyd. 14. OPISFIZYCZNY:311, [5] s. ; 20 cm. SYGNATURA:159.922.7/.8 KOD KRESKOWYINWENTARZ:10300057049557049 DOSTĘPNOŚĆ: Dostępny jest 1 egzemplarz.Pozycję można wypożyczyć na 30 dni REZERWACJE:OPERACJE: W INNYCH PLACÓWKACH KOMENTARZE (0)CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU? WYDRUK KATALOGÓW>ZAZNACZ WSZYSTKIEODZNACZ WSZYSTKIE