3. 10 grzechów śmiertelnych prowadzących do problemów strategicznych
4. Strategia na przyszłość, a nie na teraźniejszość.
5. Wizja i strategia - dwa nieodłączne pojęcia
6. Siła napędowa: DNA strategii
7. Od banalnego sformułowania misji do skutecznego filtra strategicznego
8. Kto prowadzi?
9. Nie zmieniać reguł, zmieniać samą grę!
10. Proces myślenia strategicznego
11. Strategiczne wykorzystanie informacji strategicznych
12. Strategiczna innowacja produktu prowadzi do dominacji
CZĘŚĆ II.
13. Prezes Charles Foster i dyrektor generalny Ted Chandler - LandAmerica Financial Group z Richmond (Wirginia)
14. Dyrektor generalny Robert Burgess oraz prezes i dyrektor operacyjny Mark O`Brien - Pulte Corporation z Dearborn (Michigan)
15. David Hoover - prezes rady nadzorczej, prezes zarządu i dyrektor generalny BalI Corporation z Denver (Kolorado)
16. Laurie Dippenaar - dyrektor generalny FirstRand Limited z Johannesburga (Republika Południowej Afryki)
17. Kurt Wiedenhaupt - dyrektor generalny American Precision Industries z Buffalo (Nowy Jork)
18. Neil McDonough - dyrektor generalny FLEXcon ze Spencer (Massachusetts)
19. Pete Samoff - prezes i dyrektor operacyjny T.D. Williams on, Inc. z Tulsy (Oklahoma)
20. Prezes rady nadzorczej Richard Stephenson oraz prezes zarządu i dyrektor generalny Steve Bonner - Cancer Treatment Centers of America z Shaumburga (Illinois)
21. Walt Havenstein - prezes Information and Electronic Warfare Systems, BAB Systems z Nashua (New Hampshire)
22. Harald Stolzenberg - prezes JuvenajLaPrairie Group z Genewy (Szwajcaria)
23. Andre Heroux - prezes i dyrektor generalny MAAX, Inc. z Montrealu (Kanada)
24. Thomas Chua - wiceprezes grupy i dyrektor zarządzający Teckwah Industrial Corporation Ltd. z Singapuru
25. Ed Grondel- dyrektor generalny FNB HomeLoans z Johannesburga (Republika Południowej Afryki)
26. Benjamin Salzmann - dyrektor generalny ACUIlY z Sheboygan (Wisconsin)
27. Rak Kumar - dyrektor generalny Raster Graphics z Palo Alto (Kalifornia)
Indeks *
UWAGI:
Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Potęga pozytywnego przywództwa : dobry szef - lepszy pracownik Tytuł oryginału: "Power of positive leadership : how and why positive leaders transform teams and organizations and change the world,".
Od czasu publikacji bestsellerowej książki zatytułowanej Autobus energii Jon Gordon pracował z wieloma firmami, specjalistami, drużynami akademickimi, szpitalami, szkołami i organizacjami non profit. Doradza liderom, którzy starają się odmienić oblicze swoich firm, organizacji i szkół, zdobyć mistrzostwo kraju, a także zmieniać świat. Prowadził również wywiady z najwybitniejszymi liderami naszych czasów i analizował życiorysy wielu pozytywnych liderów znanych z kart historii - starając się ustalić, jaką drogą podążali do sukcesu.W niniejszej książce dzieli się z czytelnikami tym, czego się w ten sposób dowiedział. Kreśli przy tym kompleksowy model pozytywnego przywództwa, oparty na sprawdzonych zasadach, przekonujących historiach, praktycznych pomysłach oraz konkretnych działaniach, dzięki którym każdy może stać się pozytywnym liderem.Budowa globalnej organizacji wymaga dużego wysiłku. Nie jest też łatwo stworzyć zespół, który osiąga sukcesy. Jako lider niejednokrotnie będziesz się stykał z różnymi przeszkodami i z negatywnym nastawieniem. Nieraz zostaniesz wystawiony na próbę. Czasami będziesz miał wrażenie, że cały świat sprzysiągł się przeciwko tobie i że nie ma najmniejszych szans na urzeczywistnienie twoich wizji.Z badań prowadzonych przez Manju Puri i Davida Robinsona, profesorów biznesu z Duke University, wynika, że pozytywnie nastawieni ludzie lepiej zarabiają i częściej zajmują obieralne urzędy. Psycholog Barbara Frederickson twierdzi, że ludzie, w przypadku których emocje pozytywne przeważają nad negatywnymi, częściej dostrzegają kompleksowy obraz sytuacji, lepiej radzą sobie w związkach oraz na ścieżce zawodowej. Z badań prowadzonych przez Daniela Golemana wynika, że pozytywnie nastawione zespoły osiągają lepsze wyniki niż te nastawione negatywnie. Badania nie pozostawiają zatem wątpliwości. Pozytywne przywództwo ma wielką moc.Jednakże w pozytywnym przywództwie nie chodzi o fałszywy optymizm. O wielkości lidera decyduje jego autentyzm. Naukowcy stawiają sprawę jasno. Pozytywne nastawienie to coś więcej niż tylko ciekawa koncepcja przywództwa. To również skuteczna metoda budowania wspaniałej kultury i jednoczenia organizacji w obliczu trudności, a także wzmacniania więzi i zaangażowania w zespole oraz dążenia do doskonałości i wybitnych wyników.Pozytywne przywództwo ma w sobie wielką moc. Już dziś możesz zacząć wykorzystywać schematy, historie i praktyki przedstawione w tej książce w interesie własnym i dla dobra swojego zespołu.
UWAGI:
Tytuł oryginału: The power of positive leadership : how and why positive leaders transform teams and organizations and change the world. Na 4. stronie okładki: Zarządzanie.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Rozwój przedsiębiorstwa łączy się z niepewnością, niebezpieczeństwami, ale i szansami. Zarządzanie ryzykiem przede wszystkim zmierza do zidentyfikowania niebezpieczeństw i szans. Dalszym krokiem jest ich ocena oraz pokazanie, jak będą one wpływać na koszt kapitału i na wartość przedsiębiorstwa. Kolejne kwestie to wpływ na wyniki przedsiębiorstwa ryzyka walutowego, utrata klientów lub spadek produkcji. Decydujące znaczenie ma ustalenie, jaki wpływ na majątek firmy będzie miało zdywersyfikowane ryzyko.
Literatura książki daje aktualne i szerokie spojrzenie na najważniejsze aspekty zarządzania ryzykiem i koncentruje się na potrzebach przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych. Teoria łączy się z praktyką. Ważnym celem tej książki jest zintegrowane zarządzanie ryzykiem w przedsiębiorstwie produkcyjnym.
UWAGI:
Bibliogr. s. 352-357. Indeks. Streszcz. ang.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni