Flagg, jeden z największych żyjących magów, znał wszystkie zabójcze substancje, a każda z nich była straszniejsza od poprzedniej. Ale najgorszą z nich wszystkich trzymał z dala od pozostałych. W jego gabinecie znajdowało się biurko, a każda z jego szuflad zamknięta była na klucz. Jedna z nich miała potrójny zamek. Wewnątrz leżało pudełko rzeźbione w magiczne symbole i runy. A w środku leżał Smoczy Piasek, na który nie ma lekarstwa. Pochodził z pustyni Grenh. Do Grenh można zbliżyć się tylko wtedy, gdy nie wieje wiatr. Albowiem wystarczy raz odetchnąć oparami, by zginąć. Ale nie natychmiast. Dopiero po paru dniach płuca rozżarzą się, skóra zacznie dymić, a całe ciało skurczy się niczym ciało mumii. Po czym człowiek padnie nieżywy z włosami w płomieniach. Flagg w ciemnościach, niewidziany przez nikogo, zaczął się śmiać. W klatce wiszącej na długich czarnych kajdankach obudziła się dwugłowa papuga. - Śmierć! - wrzasnęła jedna z głów. - Mord! - krzyknęła druga.
Rocannon, kosmiczny etnograf prowadzący badania na zacofanej planecie, staje w obronie tubylców, których zaatakował galaktyczny wróg. Naukowa misja przekształca się w awanturniczą wyprawę, podczas której bohater odkrywa w sobie tajemniczy dar, znany jedynie Najstarszym.
Tom 2
Planeta Wygnania Tyt. oryg.: "Planet of Exile ".
Nadchodząca długa i mroźna Zima zmusza do stosownych przygotowań. Wszystko przebiegałoby jak zawsze, gdyby nie chmara nadciągających ghalów. W obliczu niebezpieczeństwa ci, którzy do tej pory żywili do siebie pogardę, będą musieli zjednoczyć siły, by stawić czoło wrogowi. Czy uda im się przełamać wszystkie bariery i walczyć ramię w ramię?
Tom 3
Miasto złudzeń Tyt. oryg.: "City of illusions ".
Obejmująca niegdyś tysiące planet Liga Wszystkich Światów rozpadła się, a zamieszkana przez nieliczne ludzkie plemiona Ziemia przeżywa nawrót barbarzyństwa. Są tacy, którzy winią za to przybyłych z kosmosu obcych przybyszów, chociaż owi Shinga nie posługują się przemocą, a fizycznie niczym nie różnią się od ludzi. Znaleziony przez leśnych osadników Falk, człowiek z wytartą pamięcią, wyrusza do miast Es Toch, by poznać swoją przeszłość i swe przeznaczenie. Jednak w Mieście Złudzeń staje wobec nowych zagadek. Kim w istocie jest on sam: Ziemianinem czy przybyszem z odległego świata? I kim są ci, którzy mienią się dobroczyńcami ludzi i spadkobiercami ich wspaniałej cywilizacji? Od odpowiedzi na te pytania może zależeć los całej ludzkości...
Tom 4
Lewa ręka ciemności Tyt. oryg.: "Left hand of darkness ".
Akcja Lewej ręki ciemności rozgrywa się na egzotycznej planecie o swojskiej nazwie Zima; jej mieszkańcy okazują się na wskroś ludzcy, lecz różni ich od Ziemian jeden drobny szczegół: są... hermafrodytami. Poza tym prawie wszystko wygląda tak, jak na Ziemi: są dwa potężne, wrogie sobie państwa, które nie ryzykują jednak otwartego konfliktu zbrojnego, są dwa systemy polityczne, jeden archaiczny, drugi nowoczesny, lecz oba niedoskonałe. Są, wreszcie, ułomności i wady znane od tysiącleci. Na tej planecie, znacznie zapóźnionej w rozwoju techniki, postawiono na wykorzystanie ukrytych zdolności psychicznych człowieka, które pozwalają mu maksymalnie skupić własne siły duchowe i fizyczne.
Tom 5
Słowo las znaczy świat Tyt. oryg.: "Word for world is fores ".
Tom 6
Wydziedziczeni Tyt. oryg. : "The dispossessed"
Tom 7
Cztery drogi ku przebaczeniu Tyt. oryg.: "Four ways to forgiveness".
Tom 8
Opowiadanie świata Tyt. oryg.: "Telling".
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni