KATALOG KSIĘGOZBIORU FILII NR 10 Przeszukiwanie po indeksie: serie autorskim (osobowym) tytułowym tematycznym pełnotekstowym (w całym opisie) fragment z tytułu ksiażki Wyświetlonych: 10205 opisów Znaleziono 4 pozycje należące do serii: Engram Filia nr 10 Dziecko z zespołem Aspergera AUTOR:Charbicka, Magdalena.POZ/ODP:Magdalena Charbicka. ADRESWYDAWNICZY:Warszawa : Difin, 2015. SERIA:Engram HASŁA:Dziecko z zespołem AspergeraDziecko z zespołem Aspergera - nauczaniePoradniki OPISFIZYCZNY:143 s. : il. ; 23 cm. SYGNATURA:61 KOD KRESKOWYINWENTARZ:11000054919254919 ODBIORCY:Poradnik dla osób pracujących z dzieckiem z zespołem Aspergera. TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >>Od Autorki: Wczesna diagnoza oraz dobrze prowadzone oddziaływania edukacyjno-terapeutyczne dają dzieciom z zespołem Aspergera szansę na lepsze funkcjonowanie, samodzielność, sukces w życiu. Zwrócenie uwagi na podkreślane trudności i ograniczenia, a także propozycje rozwiązań w klasie mogą pomóc nie tylko dziecku, ale również nauczycielowi. Brak wsparcia ze strony środowiska może utrudniać im osiąganie sukcesów edukacyjnych, a brak zrozumienia ze strony nauczycieli może znacząco wpływać na ich samoocenę oraz zachowanie. SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >>Zamiast wstępuRozdział 11.1. Problemy diagnostyczneRozdział 22.1. Charakterystyka dziecka z zespołem Aspergera2.2. Mowa i język dzieci z zespołem Aspergera2.3. Strategie terapeutyczne wspomagające rozwój komunikacji2.4. Kontakty społeczne i relacje z rówieśnikami2.5. Strategie terapeutyczne w kształtowaniu kompetencji społecznychZałączniki do rozdziału 22.6. Nietypowe zainteresowania i stereotypowe wzorce zachowań2.7. Strategie ułatwiające radzenie sobie z obsesyjnymi zainteresowaniami i stereotypiamiRozdział 33.1. Zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci z zespołem Aspergera3.1.1. Motoryka duża i koordynacja wzrokowo-ruchowa3.1.2. Zaburzenia percepcji dotyku i innych zmysłów3.2. Strategie terapeutyczne związane z zaburzeniami sensoryczno-motorycznymiRozdział 44.1. Zaburzenia współwystępujące w zespole Aspergera4.2. Pomoc terapeutyczna w niwelowaniu trudności współwystępujących4.2.1. Funkcjonowanie dziecka w szkole, usprawnianie zaburzonych funkcji4.2.2. Systemy motywacyjne i kontrakty dla uczniów z zespołem Aspergera UWAGI:Bibliogr. s. 135-143. DOSTĘPNOŚĆ: Dostępny jest 1 egzemplarz.Pozycję można wypożyczyć na 30 dni REZERWACJE:OPERACJE: W INNYCH PLACÓWKACH KOMENTARZE (0)CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU? Filia nr 10 Mechanizmy przemocy w rodzinie : z pokolenia na pokolenie AUTOR:Widera-Wysoczańska, Agnieszka.POZ/ODP:Agnieszka Widera-Wysoczańska.ADRESWYDAWNICZY:Warszawa : Difin, 2010. SERIA:Engram HASŁA:Przemoc w rodzinie - psychologia OPISFIZYCZNY:206 s. : il. ; 22 cm. SYGNATURA:159.9 KOD KRESKOWYINWENTARZ:11000048213048213 TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >>Dr Agnieszka Widera-Wysoczańska znana autorka opracowań poświęconych przemocy, traumie, pomocy psychologicznej udzielanej ofiarom i sprawcom i pokrewnym im zjawiskom ( ) przygotowała nową książkę dotyczącą przemocy (...) rozpatrywanej z perspektywy pokoleniowej. Przemoc - groźne społecznie zjawisko - ma dobre w społeczeństwie patriarchalnym warunki do rozwoju. Nie dość, że natrafia na ukrytą akceptację niektórych instytucji społecznych, to jeszcze jest dzięki nim przekazywana z pokolenia na pokolenie. Ten punkt widzenia wyróżnia recenzowaną pracę wśród wielu dobrych pozycji, również poświęconych przemocy, ponieważ opisuje ją łącznie z elementem ją utrwalającym, czyli z cyklem transgeneracyjnym. Opisywanie przemocy przez pryzmat przyczyn (elementów ją poprzedzających), charakteru (elementów wyjaśniających jej przebieg) i skutków (elementów po niej następujących) czyni przekaz kompletnym, logicznym i łatwo przyswajalnym.Powstała pozycja nieprzeciętna, niebanalna, starannie przemyślana, oparta na rzetelnie udokumentowanej wiedzy i na twórczej jej interpretacji. Niektóre rozdziały są wręcz unikalne, nowatorskie. Książka, którą należy zaliczyć do kategorii raczej książek naukowych niż popularyzatorskich, a jednocześnie dostępna dla szerokiego kręgu odbiorców. [Z recenzji prof. dr hab. Marii Beisert] SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >>Wstęp1. Zmiany w objawach poprzez life-span2. Objawy u osoby dorosłej3. Zaburzenia będące konsekwencją przemocy doznanej w dzieciństwie4. Podstawowe przyczyny cyklu przemocyRozdział 1. Interpersonalne traumatyczne zdarzenia w rodzinie przyczyną i skutkiem cyklów przemocy1. Kryteria przemocy w rodzinie1.1. Typy kryteriów1.2. Dwa kontinua przemocy1.3. Maltretowanie a przemoc1.4. Niespecyficzne czynniki ryzyka2. Rodzaje przemocy w rodzinie wobec dziecka i dorosłego2.1. Interpersonalna przemoc rozmyta2.2. Przemoc i zaniedbanie emocjonalne2.3. Przemoc i zaniedbanie fizyczne2.4. Przemoc i zaniedbanie seksualne oraz kazirodztwo3. Interpersonalne, złożone i chroniczne zdarzenie traumatyczne4. Rodzina jako środowisko przekazywania przemocy następnym pokoleniom4.1. Rodzina funkcjonalna4.2. Rodzina dysfunkcjonalna4.3. Rodzina patologicznaRozdział 2. Czynniki społeczne i środowiskowe cyklów przemocy1. Społeczne uczenie się przemocy2. Wyuczona bezradność podtrzymująca przemoc3. Społeczne mity i przekonania wzmacniające przemoc3.1. Przekonania o relacjach mężczyzny i kobietyRozdział 3. Czynniki rodzinne przekazywania przemocy1. Traumatyczne więzi wpływające na życie osoby od dzieciństwa do dorosłości1.1. Ambiwalentny model więzi z matką1.2. Unikający model więzi z matką1.3. Zdezorganizowany model więzi z matką1.4. Rola więzi ojca z dzieckiem1.5. Dysocjacyjne zaburzenie więzi1.6. Zaburzone więzi w rodzinie wpływające na rozwój alkoholizmu u dzieci2. Zaburzone rodzicielstwo wpływające na cykle przemocy2.1. Cechy rodziców2.2. Relacje rodziców między sobą2.3. Relacje rodziców z dzieckiem2.4. Matki z pierwszego i drugiego pokolenia z rodzin kazirodczych2.5. Struktura rodziny3. Negatywne sposoby reagowania na ujawnienie przemocy seksualnej wobec dziecka4. Przemoc w dzieciństwie, więzi z matką a wybór partnera5. Podwójne związanie i zniekształcenia poznawcze6. Wyuczone w dzieciństwie zaprzeczenia u sprawcy przemocy seksualnej6.1. Typy doznanej przemocy przez sprawcę kazirodztwa6.2. Zaprzeczenia jako technika unikania6.3. Zaprzeczenia wyuczone w przeszłości6.4. Zaprzeczanie czynom seksualnymRozdział 4. Czynniki osobowe cyklów przemocy1. Dwie role w jednej osobie: ofiara i sprawca2. Znane jest bezpieczniejsze - powtarzanie traumatycznych relacji3. Pamięć i świadomość swojej przeszłości i uczuć4. Brak empatii wobec siebie i innych5. Przenoszenie odpowiedzialności i wypieranie winy za własne czyny6. Strategie radzenia sobie z przemocą u osoby krzywdzonej7. Stresy życioweRozdział 5. Czynniki biologiczne związane z cyklami przemocy1. Osłabienie pamięci2. Upośledzenie obrony przed zagrożeniem3. Pobudzenie I odrętwienieRozdział 6. Czynniki związane z interwencją psychologiczną podtrzymujące przemoc1. Gdy terapeuta działa jak "sprawca"2. Gdy terapeuta działa jak "ofiara"Rozdział 7. Procesy transmisji przemocy z pokolenia na pokolenie w kontekście life-span1. Cykle przemocy fizycznej i seksualnejRozdział 8. Czynniki sprzyjające przerwaniu cyklów przemocy1. Czynniki rodzinne i środowiskowe2. Umiejętności społeczne3. Czynniki osobowościowe4. Postępowanie psychologiczne4.1. Psychoterapia relacyjna dla dzieci4.2. Psychoterapia integracyjna dla dorosłych skoncentrowana na urazie doznanym w dzieciństwie4.3. Psychoterapia sprawców przemocy w rodzinie4.4. Cele postępowania psychologicznego4.5. Zasady w postępowaniu psychologicznym4.6. Diagnostyka4.7. Sposoby postępowania psychologicznego5. Kształtowanie zdrowego środowiskaPrzypisy1. Metody badawcze stworzone na użytek badań nad rodzinami kazirodczymi2. Metody badania matek z dwóch pokoleń z rodzin kazirodczych3. Metody do badania związku pomiędzy więzią z matką a wyborem partnera4. Metody do badania przenoszenia zaprzeczeń z dzieciństwa do życia dorosłego u sprawcy przemocy seksualnej UWAGI:Bibliogr. s. 185-198. DOSTĘPNOŚĆ: Dostępny jest 1 egzemplarz.Pozycję można wypożyczyć na 30 dni REZERWACJE:OPERACJE: W INNYCH PLACÓWKACH KOMENTARZE (0)CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU? Filia nr 10 Psychologia rozwoju młodzieży w kontekście biegu ludzkiego życia AUTOR:Czerwińska-Jasiewicz, Maria.ADRESWYDAWNICZY:Warszawa : Wydawnictwo Difin, 2015. SERIA:Engram TEMATYKA:Psychologia młodzieżyRozwój psychofizyczny młodzieżyPodręcznik FORMAGATUNEK:Książki. Publikacje dydaktyczne. DZIEDZINA:Psychologia POWSTANIE DZIEŁA:2015 r. OPISFIZYCZNY:230 stron : ilustracje ; 23 cm. SYGNATURA:159.9 KOD KRESKOWYINWENTARZ:11000060042860042 ODBIORCY:Nauczyciele. Pedagodzy. Psycholodzy. Rodzice. Socjolodzy. Szkoły wyższe. Dla studentów psychologii, pedagogiki i socjologii, dla psychologów i pedagogów praktyków, socjologów, a także dla nauczycieli, rodziców oraz dorastającej młodzieży. UWAGI:Bibliografia, netografia na stronach 220-230. Streszczenie w języku angielskim.Oznaczenia odpowiedzialności: Maria Czerwińska-Jasiewicz. DOSTĘPNOŚĆ: Dostępny jest 1 egzemplarz.Pozycję można wypożyczyć na 30 dni REZERWACJE:OPERACJE: KOMENTARZE (0)CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU? Filia nr 10 Psychologiczny obraz ojca w biegu życia AUTOR:Kurcbart, Adrian.POZ/ODP:Adrian Kurcbart.ADRESWYDAWNICZY:Warszawa : Difin, 2011. SERIA:Engram HASŁA:Ojcostwo - psychologiaWychowanie w rodziniePoradniki OPISFIZYCZNY:122 s. ; 22 cm. SYGNATURA:159.9 KOD KRESKOWYINWENTARZ:11000047671947671 TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >>Pytanie o to, kim jest ojciec, stało się obecnie niezwykle aktualne. Przemiany w większości społeczeństw uprzemysłowionych spowodowały głębokie przeobrażenia w tradycyjnym modelu ojcostwa i rodziny. Z tego względu wielu badaczy zajmujących się szeroko rozumianą problematyką rodzinną postuluje konieczność prowadzenia badań nad istotą roli ojca we współczesnych realiach. Prezentowana książka jest próbą podjęcia wspomnianego wyżej zagadnienia na gruncie poznawczej psychologii rozwojowej. Praca składa się z dwóch części. W ramach pierwszej z nich przedstawiono postać ojca w rozmaitych kontekstach: kulturowym, psychologicznym i językowym. Część druga to badania własne nad obrazem ojca w biegu ludzkiego życia. Problemy w nich podjęte dotyczą kształtowania się obrazu ojca w różnych okresach życia człowieka, różnic płciowych w spostrzeganiu ojca, podobieństwa obrazu ojca do obrazu siebie, wreszcie związku pomiędzy obrazem ojca a określonym systemem wartości. DOSTĘPNOŚĆ: Została wypożyczonaPozycję można wypożyczyć na 30 dni WYPOŻYCZYŁ:Na kartę 024545 od dnia 2017-12-28Przetrzymana termin minął 2018-01-29 REZERWACJE:OPERACJE: W INNYCH PLACÓWKACH KOMENTARZE (0)CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU? WYDRUK KATALOGÓW>ZAZNACZ WSZYSTKIEODZNACZ WSZYSTKIE