Jedenastoletnia Giulia, jedyna córka kapelmistrza Fassiego z Saletto, wychowywała się wśród anielskich głosów chłopięcego chóru prowadzonego przez ojca. Śpiew jest dla niej tak naturalny, jak oddech, ale włoski Kościół epoki renesansu coraz bardziej ogranicza prawa kobiet, nie zezwalając im nawet na głośną modlitwę. Pobożny lud widzi w śpiewających damach tylko grzesznice.
Gdy solista chóru ojca niespodziewanie rozpoczyna mutację, wykonanie najnowszej mszy mistrza Giovanniego da Palestriny przed znamienitymi gośćmi staje pod znakiem zapytania. By uniknąć kompromitacji, Fassi przebiera córkę za chłopca i każe jej zastąpić śpiewaka. Występ okazuje się tak ogromnym sukcesem, że pada propozycja wykastrowania wspaniałego solisty i zachowania jego pięknego głosu.
Giulia wraz z ojcem muszą uciekać z miasta, by uniknąć straszliwej kary, ale wiedziony marzeniami o sławie i bogactwie kapelmistrz postanawia kontynuować maskaradę i latami obwozi córkę po kraju, zmuszając ją, by udawała młodego kastrata. Dziewczyna zaczyna występować na dworach włoskich możnych, ale gdy wśród słuchaczy dostrzega niezwykle przystojnego mężczyznę, przyjęta rola staje się dla niej przekleństwem.
UWAGI:
Na książce pseudonim zbiorowy autorów, nazwy: Ingrid Klocke i Elmar Wohlrath. Oznaczenia odpowiedzialności: Iny Lorentz ; z języka niemieckiego przełożyła Barbara Niedźwiecka.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Wenecja, XVIII wiek. Świat zamożnej i szanowanej rodziny patrycjuszy, skrywającej bolesne tajemnice. Najmłodszy w tej rodzinie, Tonio Treschi, dysponuje nadzwyczajnym głosem, który jest jego wybawieniem, ale wkrótce stanie się przekleństwem. Wbrew własnej woli Tonio zostaje kastratem i trafia do konserwatorium, pod opiekę mistrza zdolnego uczynić go największym śpiewakiem epoki. Ta przesycona aurą namiętności, artystycznego kunsztu, ludzkich słabości i chęci zemsty powieść znakomicie oddaje klimat czasów, kiedy śpiewacy kastraci byli otaczani czcią, podziwiani, uwielbiani, ale i poddawani surowej ocenie wymagającej publiczności. Osobiste dramaty, głębokie uczucia, pasja czynią z jej bohaterów postaci z krwi i kości.
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: Anne Rice ; przełożyła Agnieszka Rzepa.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Kulisy kariery pierwszej damy polskiej opery. Małgorzata Walewska od lat zasiada w jury telewizyjnego show Twoja twarz brzmi znajomo. Ma wspaniały głos, ale nie usłyszysz go w radiu. Możesz nie wiedzieć, że w 1999 roku brytyjski dziennik "The Times" wytypował ją jako jedną z gwiazd, które oświetlą Polsce drogę w następne tysiąclecie.Zaskoczy cię wiadomość, że jej kolegami z pracy byli Placido Domingo i Luciano Pavarotti. Czy świat zna ją lepiej niż my? Kim naprawdę jest największa gwiazda polskiej opery? Jak wysoką cenę musiała zapłacić za międzynarodową sławę?
Małgorzata Walewska zaprasza cię do swojego świata pełnego dźwięków. Usłyszysz go dzięki rozmowie, którą prowadzi z Agatą Ubysz. Będzie intymnie, zaskakująco, bez udawania i szczerze do bólu. Bo z kim tak można rozmawiać, jeśli nie z prawdziwą przyjaciółką?
Maria Callas to osobna epoka w dziejach opery. Choć od śmierci śpiewaczki minęło przeszło dwadzieścia lat,jako artystka i jako kobieta - podobnie jak za obfitującegow skandale życia - tak i dziś pozostaje postacią kontrowersyjną. Autor znał artystkę, znał też bardzo wielu ludzi, którzy w jej życiu odegrali znaczące role. Dzięki temu otrzymaliśmy książkę arcyciekawą, chwilami bardzo poruszającą, która pozwala nam odkryć wyjątkowy związek życia i sztuki w biografii tej najbardziej fascynującej artystki operowej drugiej połowy XX wieku. Dowiemy się, jak uzasadnia ona swoje absolutne poświęcenie sięsztuce? I jaką cenę przyszło jej za to zapłacić?
UWAGI:
Bibliogr., dyskogr. Indeksy.
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Na kartę 011696 od dnia 2024-05-07 Wypożyczona, do dnia 2024-06-06
W warszawskim lasku miejskim zostają odnalezione zwłoki kobiety. To wschodząca gwiazda polskiej sceny operowej. Piękna, młoda i utalentowana. Uważała, że można kochać więcej niż jedną osobę, że pozostawanie w związkach otwartych może je wzbogacać. Nie miała wrogów, wszyscy mówią o niej dobrze. A jednak została brutalnie zamordowana. Obraz miejsca zbrodni nie pozostawia wątpliwości. Takiego czynu mogła dokonać jedynie osoba ogarnięta szałem nienawiści. Komisarz Adam Lorenz został odsunięty od obowiązków służbowych z powodów dyscyplinarnych. Początkowo przygląda się pracy kolegów z boku, kiedy jednak uświadamia sobie, że nic w sprawie tego brutalnego morderstwa nie jest tym, na co wygląda, rozpoczyna własne śledztwo. Jeszcze nie wie, że ciekawość zaprowadzi go tam, gdzie zło przekroczyło wszelkie granice.
UWAGI:
Na okładce: Nie ma żadnych śladów. Nie ma podejrzanych. Nie ma motywu. Oznaczenia odpowiedzialności: Anna Potyra.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Wydana w ubiegłym roku w USA książka Marcii Lewis Życie prywatne trzech tenorów nie jest przeznaczona wyłącznie dla melomanów, ale dla każdej osoby zainteresowanej sylwetkami Carrerasa, Dominga i Pavarottiego. Autorka, znana publicystka z Hollywood, nie pretenduje do miana specjalisty w dziedzinie opery, za to wydaje się być niezłym psychologiem. Dzięki temu wyłaniające się z jej opowieści wizerunki trzech słynnych śpiewaków różnią się nieco od oficjalnych portretów prezentowanych w mass mediach. Pavarotti - jowialny, dobroduszny, potężny, pełen wigoru i radości życia jawi się tu także jako człowiek przeżywający silne psychiczne załamania i lęki, żyjący w ciągłym napięciu, nieustannie toczący walkę z nadmiarem kilogramów, nieszczęśliwy z powodu swej tuszy i gorąco pragnący akceptacji tłumów. Romantyczny, młodzieńczy i emanujący nieśmiałym, chłopięcym wdziękiem Carreras okazuje się osobowością znacznie głębszą, dojrzalszą, bardziej skomplikowaną, refleksyjną, z zacięciem filozoficznym, choć nie zawsze łatwą w codziennych kontaktach. Domingo, wszechstronny, inteligentny i subtelny artysta-muzyk o szlachetnej naturze i nienagannych manierach gentlemana, uważany powszechnie za niestrudzonego zdobywcę serc kobiecych, w głębi duszy pozostał - jak pisze Marcia Lewis - “skromnym, pełnym godności mężczyzną, namiętnie oddanym światu opery". Zapewne dlatego bez szczególnego entuzjazmu, chociaż efektownie - i efektywnie - podejmuje on nieuniknioną rywalizację z popularnością Pavarottiego na gruncie pop-kultury. Autorka książki opowiada o szczegółach owej konfrontacji, nie pomijając roli, jaką odegrał w niej wieloletni agent Luciano Pavarottiego, Herbert Breslin, potrafiący z nieznanego tenora o pięknym głosie w ciągu kilku lat uczynić gwiazdę pierwszej wielkości, znaną nawet tym, którzy nigdy nie wysłuchali w całości żadnej opery. Książka opisuje też dramatyczną walkę José Carrerasa z leukemią i jego zwycięski powrót do zdrowia - i do śpiewania. Powrót, który w dużym stopniu legł u podstaw pierwszego koncertu 3 tenorów w Rzymie.Dzięki pani Lewis możemy poznać historię romansu Carrerasa z piękną Juttą Jaeger, a także dowiedzieć się, czemu rola nieszczęsnego, zdradzonego don José jest temu artyście szczególnie bliska. Autorka wspomina o pełnych emocji i entuzjazmu kobietach tworzących krąg osobistych “sekretarek Pavarottiego", wśród nich o jego aktualnej wybrance Nicoletcie Mantovani, a także o damach ze światowego “high society" oczarowanych męską postawą i osobistym urokiem Dominga. Zainteresowani znajdą również odpowiedź na pytanie, dlaczego w życiu tego właśnie artysty posądzanego o liczne miłosne przygody raczej nie zdarzają się głośne skandale wywoływane przez potencjalnie “uwiedzione i porzucone", a plotki o romansach nie znajdują wyraźnego potwierdzenia, natomiast małżeństwo państwa Domingo - jako jedyne wśród całej trójki tenorów trwa nadal, sprawiając wrażenie autentycznie udanego aliansu dwojga ludzi oddanych sobie i muzyce.
UWAGI:
Tyt. oryg.: "The private lives of the three tenors" 1996.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni