Młody muzealnik przyjeżdża do prowincjonalnego miasteczka, by na zlecenie pewnej starszej pani utworzyć muzeum. Chodzi o kolekcję niewiele wartych przedmiotów, które łączy tylko jedno - wszystkie zostały ukradkiem zabrane właścicielom tuż po ich śmierci. W magazynie znajdują się między innymi wypchana sowa, spirala antykoncepcyjna zamordowanej prostytutki czy aluminiowe tubki po farbie, która była ostatnim pożywieniem umierającej z głodu malarki. Muzealnik ma nie tylko skatalogować pamiątki i spisać ich dzieje - do jego zadań należy także pozyskiwanie nowych eksponatów. To, co miało być sprzeciwem wobec zapomnienia, stopniowo staje się niebezpiecznym fetyszyzmem.
Przeplatające się w tej historii piękno i przemoc Ogawa opisuje spokojnym, przejrzystym językiem, ale między eleganckimi zdaniami nie brak niedopowiedzeń i wymownego milczenia.
UWAGI:
Bibliogr. s. 294.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Ginko Ogino to młoda dziewczyna z bogatej rodziny. Wydaje się, że jej przeznaczeniem jest zwyczajne życie w zdominowanym przez mężczyzn społeczeństwie dziewiętnastowiecznej Japonii. Kiedy jednak mąż zaraził ją chorobą weneryczną, musiała przejść przez wiele upokorzen. Badana przez mężczyzn, postanawia sama zostać lekarzem, żeby leczyć inne kobiety i oszczędzić im choć części wstydu, na jaki została narażona.Skapituluje w obliczu piętrzących się przeszkód czy też uda się jej przezwyciężyć presję środowiska i będzie walczyć z otaczającym ją światem i skostniałą tradycją?
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni