KATALOG KSIĘGOZBIORU FILII NR 5 CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 5
Moje abecadło : D
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 5
Pedagogika wczesnoszkolna
AUTOR:
Więckowski, Ryszard
POZ/ODP:
Ryszard Więckowski.
ADRES WYDAWNICZY:
Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1995.
HASŁA:
Nauczanie początkowe - metody Wychowanie - metody WYDANIE:
Wyd. 2 popr. i uzupeł.
OPIS FIZYCZNY:
318, [2] s. ; 20 cm.
SYGNATURA:
37
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
105000493057
49305
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> I. Zagadnienia wstępne II. Pedagogika wczesnoszkolna jako nauka 1. Kontrowersje wokół nazwy 2. Rozwój pedagogiki wczesnoszkolnej jako nauki 3. Edukacja wczesnoszkolna, jej istota, podstawowe problemy 4. Przedmiot pedagogiki wczesnoszkolnej III. Orientacje metodologiczne 1. Wprowadzenie 2. Niektóre sposoby uprawiania pedagogiki wczesnoszkolnej 3. Paradygmaty metodologiczne w psychologii współczesnej i ich konsekwencje dla pedagogiki wczesnoszkolnej 4. Filozoficzne źródła współczesnej pedagogiki wczesnoszkolnej IV. Podstawy teoretyczne edukacji początkowej 1. Wieloznaczność pojęcia „teoria" 2. Paradygmaty edukacyjne we współczesnej pedagogice 3. Założenia teorii edukacji wczesnoszkolnej 4. Źródła aktywności edukacyjnej dziecka 5. Wartościowanie pracy pedagogicznej nauczyciela 6. Zagadnienie języka w pedagogice wczesnoszkolnej V. Dobór i układ treści kształcenia 1. Analiza podstawowych pojęć 2. Problematyka programu szkolnego w literaturze pedagogicznej 3. Program nauczania, jego istota oraz podstawowe funkcje 4. Kryteria doboru i układu treści kształcenia 5. Temat pracy pedagogicznej nauczyciela 6. Planowanie pracy pedagogicznej VI.Treści kształcenia 1. Edukacja polonistyczna 2. Edukacja matematyczna 3. Edukacja środowiskowa 4. Edukacja plastyczna 5. Edukacja muzyczna 6. Edukacja techniczna 7. Edukacja zdrowotna VII. Zagadnienie pracy wychowawczej VIII. Metody wspierania aktywności edukacyjnej dziecka 1. Pojęcie metody 2. Klasyfikacja metod 3. Przykłady wykorzystania metod informacyjnych 4. Przykłady wykorzystania metod heurystycznych IX. Formy organizacyjne aktywności dzieci 1. Pojęcie organizacji i formy organizacyjnej 2. Klasyfikacja form organizacyjnych nauczania i aktywności dzieci 3. Walory edukacyjne aktywności indywidualnej i zbiorowej 4. Funkcje edukacyjne aktywności grupowej 5. Organizacja aktywności zróżnicowanej dzieci 6. Nauczanie zróżnicowane, jego istota, sposoby urzeczywistniania X. Miejsce i rola środków dydaktycznych w inicjowaniu czynności uczenia się dzieci 1. Pojęcie i klasyfikacja środków dydaktycznych 2. Miejsce środków dydaktycznych w edukacji wczesnoszkolnej 3. Funkcja środków technicznych w edukacji 4. Znaczenie środków konwencjonalnych XI. Współczesne dylematy systemu edukacyjnego XII. Zamiast zakończenia — podstawowe warunki dalszego rozwoju pedagogiki wczesnoszkolnej Bibliografia UWAGI:
Bibliogr. s. 277-[278].
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
REZERWACJE:
OPERACJE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 5
Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej
AUTOR:
Okoń, Wincenty
POZ/ODP:
Wincenty Okoń.
ADRES WYDAWNICZY:
Warszawa : "Żak", 2003.
HASŁA:
Nauczanie - teoria WYDANIE:
Wyd. 5.
OPIS FIZYCZNY:
423, [1] s. : rys., wykr. ; 24 cm.
SYGNATURA:
37
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
105000737809
73780
UWAGI:
Bibliogr. s. 400-409. - Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
REZERWACJE:
OPERACJE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 5
Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej
AUTOR:
Okoń, Wincenty
POZ/ODP:
Wincenty Okoń.
ADRES WYDAWNICZY:
Warszawa : Wydawnictwo Akademickie "Żak", 1998.
HASŁA:
Nauczanie - teoria Podręczniki akademickie WYDANIE:
Wyd. 4.
OPIS FIZYCZNY:
423, [1] s. ; 23 cm.
SYGNATURA:
37
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
105000771841
77184
UWAGI:
Bibliogr. s. 400-409. Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
REZERWACJE:
OPERACJE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 5
Zanim dziecko pójdzie do szkoły : książka dla rodziców
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
WYDRUK KATALOGÓW