KATALOG CENTRALNY KSIĄŻEK Przeszukiwanie po indeksie: tematycznym autorskim (osobowym) tytułowym fragment z tytułu ksiażki pełnotekstowym (w całym opisie) serie Wyświetlonych: 10205 opisów Znaleziono 3 pozycje o tematyce: Uczniowie - patologia społeczna Filia nr 13 Uzależnienia wśród dzieci i młodzieży szkolnej : na przykładzie województwa świętokrzyskiego AUTOR:Śledzianowski, JanPOZ/ODP:Jan Śledzianowski.ADRESWYDAWNICZY:Kielce : Wydawnictwo Akademii Świętokrzyskiej, 2004. HASŁA:Alkoholizm - a uczniowie - Polska - od 1989 r.Narkomania - a uczniowie - Polska - od 1989 r.Palenie tytoniu - a uczniowie - Polska - od 1989 r.Uczniowie - patologia społeczna - Polska - od 1989 r.Świętokrzyskie, województwo - patologia społeczna OPISFIZYCZNY:407, [1] s. : tab. wykr. ; 24 cm. KOD KRESKOWYINWENTARZ:100000004180418 SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >>WSTĘPCZĘŚĆ PIERWSZAPROBLEMATYKA UZALEŻNIEŁ DZIECI I MŁODZIEŻY WE WSPÓŁCZESNEJ LITERATURZEROZDZIAŁ I: Definicje uzależnienia1. Uzależnienie psychiczne2. Uzależnienie fizyczne3. Uzależnienie społeczneROZDZIAŁ II: Badania nad uzależnieniami dzieci i młodzieży w Polsce1. Badania nad nikotynizmem2. Badania nad alkoholizmem3. Badania nad narkomaniąRozdział III: Specyfika dziecięco-młodzieżowych uzależnień1. Uzależnienie od nikotyny2. Uzależnienie od alkoholu3. Uzależnienie od środków toksycznych3.1. Charakterystyka środków toksycznych3.2. Charakterystyka zjawiska3.3. Przyczyny zjawiska4. Sygnały medialnych i innych uzależnieńCZEŚĆ DRUGAUZALEŻNIENIA WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻYMETODOLOGIA I ANALIZA BADAŁ WŁASNYCHROZDZIAŁ I: Metodologia badań i charakterystyka badanej reprezentacji1. Cele, problematyka i hipotezy badawcze1.1. Zmienne i wskaźniki1.2. Metody, techniki i narzędzia badawcze1.3. Charakterystyka terenu badań2. Charakterystyka badanej reprezentacji2.1. Płeć i wiek badanych2.2. Przynależność do szkół2.3. Osobiste zainteresowania badanych uczniów2.4. Dni nieobecności w szkole2.5. Oceny uczniów z ostatniego półroczaROZDZIAŁ II: Nikotynizm wśród dzieci i młodzieży szkolnej1. Inicjacja i pierwsze próby palenia papierosów2. Intensywność palenia w ciągu ostatniego miesiąca3. Wiek uzależnienia od nikotyny4. Palacze wśród rodzeństwa i w grupach rówieśniczych5. Trudności z nabywaniem papierosów6. Ocena szkodliwości palenia7. Stosunek badanej młodzieży do palaczyROZDZIAŁ III: Picie i upijanie się alkoholem uczniów gimnazjów i szkół średnich1. Picie alkoholu1.1. Wiek rozpoczęcia picia alkoholu1.2. Picie alkoholu w ciągu całego życia1.3. Picie alkoholu w ciągu ostatniego roku1.4. Picie alkoholu w ciągu ostatnich 30 dni2. Ilość wypijanych alkoholi3. Upijanie się alkoholem4. Jednostkowe i społeczne szkody alkoholizowania się badanej reprezentacji4.1. Straty jednostkowe4.2. Społeczne szkody spowodowane alkoholizowaniem się5. Opinie o alkoholu i jego oceny w świadomości uczniów5.1. Pozytywne nastawienie do alkoholu5.2. Negatywne nastawienie do alkoholu5.3. Społeczne spojrzenie na alkoholizm6. Uwarunkowania społeczne wpływające na alkoholizowanie się7. Ryzyko i szkodliwość picia alkoholu w świadomości uczniów8. Przejawy tolerancji lub potępienia wobec osób pijących i upijających się9. Z alkoholizmu w narkomanięROZDZIAŁ IV: Analiza uzależnień badanych uczniów od narkotyków, środków psychotropowych i toksycznych1. Znajomość narkotyków z nazwy2. Wiek inicjacji narkotyków i innych środków uzależniających2.1. Próbowanie amfetaminy2.2. Próbowanie marihuany lub haszyszu2.3. Próbowanie LSD lub innego halucynogenu2.4. Próbowanie cracka2.5. Próbowanie kokainy2.6. Próbowanie ecstasy (ekstazy)2.7. Próbowanie heroiny2.8. Próbowanie grzybów halucynogennych2.9. Próbowanie środków wziewnych2.10. Próbowanie leków uspokajających lub nasennych bez przepisu lekarza2.11. Próbowanie sterydów anabolicznych3. Od czego zaczynali?4. Motywy inicjacji narkotykowej5. Częstotliwość brania środków psychotropowych i toksycznych5.1. Leki uspokajające i nasenne bez przepisu lekarza5.2. Częstotliwość brania amfetaminy5.3. Częstotliwość brania LSD5.4. Dalsze próby z crackiem5.5. Powtórki z kokainą5.6. Relevin - pułapka na badanych5.7. Doświadczenia z heroiną5.8. Używanie ecstasy5.9. Doświadczenie z grzybami halucynogennymi5.10. Narkotyki wstrzykiwane za pomocą igły i strzykawki5.11. Częstotliwość brania sterydów anabolicznych5.12. Zwielokrotnione próby zażywania środków wziewnych5.13. Zwielokrotnione użycie marihuany lub haszyszu6. Źródła zaopatrzenia w narkotyki i środki odurzające7. Miejsca łatwego zdobywania narkotyków8. Narkotyzujący się w kręgu rodzeństwa i rówieśników8.1. Narkotyzujące się rodzeństwo8.2. Narkotyzujący się rówieśnicy9. Propozycje brania narkotyków i łatwość ich zdobywania9.1. Propozycje narkotyzowania się9.2. Dostępność narkotyków w ocenie uczniów10. Szkodliwość używania narkotyków11. Ocena innych za próby narkotyzowania sięCZEŚĆ TRZECIAOCENA ZJAWISKA UZALEŻNIEŁ WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY NA TLE UWARUNKOWAŁ SPOŁECZNYCHROZDZIAŁ I: Uwarunkowania rodzinne badanych i ich wpływ na dynamikę uzależnień1. Więzi z członkami rodziny2. Wykształcenie rodziców3. Zadowolenie uczniów z więzi rodzinnych i koleżeńskich4. Ocena warunków materialnych rodziny oraz prace zarobkowe uczniów5. Wiedza rodziców, gdzie i z kim ich dzieci spędzają czas wolny6. Postawy rodzicielskie wobec uzależnień dzieci6.1. Rodzicielskie postawy wobec palenia papierosów6.2. Rodzicielskie postawy wobec picia napojów alkoholowych6.3. Rodzicielskie postawy wobec brania narkotyków6.4. Rodzicielskie postawy wobec hazardowych gier na automatach6.5. Próba oceny postaw rodzicielskich wobec uzależnień dzieciROZDZIAŁ II: Ocena działalności szkoły w zakresie profilaktyki i wychowania młodego pokolenia w wolności od uzależnień1. Ocena postaw nauczycieli wobec wagarowania uczniów2. Niepowodzenia szkolne uczniów3. Profilaktyka szkolna przeciw uzależnieniomROZDZIAŁ III: Ocena wpływu rodzeństwa i grup koleżeńskich na kształtujące się postawy badanych uczniów wobec uzależnień1. Ocena wpływu rodzeństwa2. Ocena wpływu grup koleżeńskichROZDZIAŁ IV: Państwowa, społeczna i kościelna odpowiedzialność za uzależnienia dzieci i młodzieży1. Uwagi ogólne2. Odpowiedzialność państwa za wychowanie3. Odpowiedzialność społeczna4. Duszpasterska odpowiedzialność za naród zagrożony patologią alkoholizmu i innymi przejawami społecznej degradacjiROZDZIAŁ V: Ocena kształtującej się osobowości młodocianych z przełomu tysiącleci w aspekcie zagrożenia uzależnieniami1. Cechy wspólne2. Cechy indywidualne3. Osobowość młodocianych w kręgu totalnego uzależnienia4. Osobowość młodocianych - między zniewoleniem a wolnością5. Wolni od uzależnień i zagrożeni uzależnieniamiZAKOŁCZENIEBibliografiaSpis tabelSpis diagramówAneksy:1. Ankieta anonimowa2. Wykaz studentów studiów dziennych i zaocznych - współpracowników realizujących temat badawczy wraz z tytułami prac magisterskich3. Europejski Plan Działania w sprawie Alkoholu na lata 2000-20054. Polska Deklaracja w Sprawie Młodzieży i AlkoholuSummary UWAGI:Bibliogr. s. 349-367. Streszcz. ang. ZESTAWIENIA:Powiązane zestawienia tematyczne:Nałogi, uzależnienia DOSTĘPNOŚĆ: Dostępna tylko na miejscu. REZERWACJE:OPERACJE: W INNYCH PLACÓWKACH KOMENTARZE (0)CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU? Filia nr 11 Uzależnienia wśród dzieci i młodzieży szkolnej : na przykładzie województwa świętokrzyskiego AUTOR:Śledzianowski, JanPOZ/ODP:Jan Śledzianowski.ADRESWYDAWNICZY:Kielce : Wydawnictwo Akademii Świętokrzyskiej, 2004. HASŁA:Alkoholizm - a uczniowie - Polska - od 1989 r.Narkomania - a uczniowie - Polska - od 1989 r.Palenie tytoniu - a uczniowie - Polska - od 1989 r.Uczniowie - patologia społeczna - Polska - od 1989 r.Świętokrzyskie, województwo - patologia społeczna OPISFIZYCZNY:407, [1] s. : tab. wykr. ; 24 cm. SYGNATURA:61 B KOD KRESKOWYINWENTARZ:11100039326639326 SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >>WSTĘPCZĘŚĆ PIERWSZAPROBLEMATYKA UZALEŻNIEŁ DZIECI I MŁODZIEŻY WE WSPÓŁCZESNEJ LITERATURZEROZDZIAŁ I: Definicje uzależnienia1. Uzależnienie psychiczne2. Uzależnienie fizyczne3. Uzależnienie społeczneROZDZIAŁ II: Badania nad uzależnieniami dzieci i młodzieży w Polsce1. Badania nad nikotynizmem2. Badania nad alkoholizmem3. Badania nad narkomaniąRozdział III: Specyfika dziecięco-młodzieżowych uzależnień1. Uzależnienie od nikotyny2. Uzależnienie od alkoholu3. Uzależnienie od środków toksycznych3.1. Charakterystyka środków toksycznych3.2. Charakterystyka zjawiska3.3. Przyczyny zjawiska4. Sygnały medialnych i innych uzależnieńCZEŚĆ DRUGAUZALEŻNIENIA WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻYMETODOLOGIA I ANALIZA BADAŁ WŁASNYCHROZDZIAŁ I: Metodologia badań i charakterystyka badanej reprezentacji1. Cele, problematyka i hipotezy badawcze1.1. Zmienne i wskaźniki1.2. Metody, techniki i narzędzia badawcze1.3. Charakterystyka terenu badań2. Charakterystyka badanej reprezentacji2.1. Płeć i wiek badanych2.2. Przynależność do szkół2.3. Osobiste zainteresowania badanych uczniów2.4. Dni nieobecności w szkole2.5. Oceny uczniów z ostatniego półroczaROZDZIAŁ II: Nikotynizm wśród dzieci i młodzieży szkolnej1. Inicjacja i pierwsze próby palenia papierosów2. Intensywność palenia w ciągu ostatniego miesiąca3. Wiek uzależnienia od nikotyny4. Palacze wśród rodzeństwa i w grupach rówieśniczych5. Trudności z nabywaniem papierosów6. Ocena szkodliwości palenia7. Stosunek badanej młodzieży do palaczyROZDZIAŁ III: Picie i upijanie się alkoholem uczniów gimnazjów i szkół średnich1. Picie alkoholu1.1. Wiek rozpoczęcia picia alkoholu1.2. Picie alkoholu w ciągu całego życia1.3. Picie alkoholu w ciągu ostatniego roku1.4. Picie alkoholu w ciągu ostatnich 30 dni2. Ilość wypijanych alkoholi3. Upijanie się alkoholem4. Jednostkowe i społeczne szkody alkoholizowania się badanej reprezentacji4.1. Straty jednostkowe4.2. Społeczne szkody spowodowane alkoholizowaniem się5. Opinie o alkoholu i jego oceny w świadomości uczniów5.1. Pozytywne nastawienie do alkoholu5.2. Negatywne nastawienie do alkoholu5.3. Społeczne spojrzenie na alkoholizm6. Uwarunkowania społeczne wpływające na alkoholizowanie się7. Ryzyko i szkodliwość picia alkoholu w świadomości uczniów8. Przejawy tolerancji lub potępienia wobec osób pijących i upijających się9. Z alkoholizmu w narkomanięROZDZIAŁ IV: Analiza uzależnień badanych uczniów od narkotyków, środków psychotropowych i toksycznych1. Znajomość narkotyków z nazwy2. Wiek inicjacji narkotyków i innych środków uzależniających2.1. Próbowanie amfetaminy2.2. Próbowanie marihuany lub haszyszu2.3. Próbowanie LSD lub innego halucynogenu2.4. Próbowanie cracka2.5. Próbowanie kokainy2.6. Próbowanie ecstasy (ekstazy)2.7. Próbowanie heroiny2.8. Próbowanie grzybów halucynogennych2.9. Próbowanie środków wziewnych2.10. Próbowanie leków uspokajających lub nasennych bez przepisu lekarza2.11. Próbowanie sterydów anabolicznych3. Od czego zaczynali?4. Motywy inicjacji narkotykowej5. Częstotliwość brania środków psychotropowych i toksycznych5.1. Leki uspokajające i nasenne bez przepisu lekarza5.2. Częstotliwość brania amfetaminy5.3. Częstotliwość brania LSD5.4. Dalsze próby z crackiem5.5. Powtórki z kokainą5.6. Relevin - pułapka na badanych5.7. Doświadczenia z heroiną5.8. Używanie ecstasy5.9. Doświadczenie z grzybami halucynogennymi5.10. Narkotyki wstrzykiwane za pomocą igły i strzykawki5.11. Częstotliwość brania sterydów anabolicznych5.12. Zwielokrotnione próby zażywania środków wziewnych5.13. Zwielokrotnione użycie marihuany lub haszyszu6. Źródła zaopatrzenia w narkotyki i środki odurzające7. Miejsca łatwego zdobywania narkotyków8. Narkotyzujący się w kręgu rodzeństwa i rówieśników8.1. Narkotyzujące się rodzeństwo8.2. Narkotyzujący się rówieśnicy9. Propozycje brania narkotyków i łatwość ich zdobywania9.1. Propozycje narkotyzowania się9.2. Dostępność narkotyków w ocenie uczniów10. Szkodliwość używania narkotyków11. Ocena innych za próby narkotyzowania sięCZEŚĆ TRZECIAOCENA ZJAWISKA UZALEŻNIEŁ WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY NA TLE UWARUNKOWAŁ SPOŁECZNYCHROZDZIAŁ I: Uwarunkowania rodzinne badanych i ich wpływ na dynamikę uzależnień1. Więzi z członkami rodziny2. Wykształcenie rodziców3. Zadowolenie uczniów z więzi rodzinnych i koleżeńskich4. Ocena warunków materialnych rodziny oraz prace zarobkowe uczniów5. Wiedza rodziców, gdzie i z kim ich dzieci spędzają czas wolny6. Postawy rodzicielskie wobec uzależnień dzieci6.1. Rodzicielskie postawy wobec palenia papierosów6.2. Rodzicielskie postawy wobec picia napojów alkoholowych6.3. Rodzicielskie postawy wobec brania narkotyków6.4. Rodzicielskie postawy wobec hazardowych gier na automatach6.5. Próba oceny postaw rodzicielskich wobec uzależnień dzieciROZDZIAŁ II: Ocena działalności szkoły w zakresie profilaktyki i wychowania młodego pokolenia w wolności od uzależnień1. Ocena postaw nauczycieli wobec wagarowania uczniów2. Niepowodzenia szkolne uczniów3. Profilaktyka szkolna przeciw uzależnieniomROZDZIAŁ III: Ocena wpływu rodzeństwa i grup koleżeńskich na kształtujące się postawy badanych uczniów wobec uzależnień1. Ocena wpływu rodzeństwa2. Ocena wpływu grup koleżeńskichROZDZIAŁ IV: Państwowa, społeczna i kościelna odpowiedzialność za uzależnienia dzieci i młodzieży1. Uwagi ogólne2. Odpowiedzialność państwa za wychowanie3. Odpowiedzialność społeczna4. Duszpasterska odpowiedzialność za naród zagrożony patologią alkoholizmu i innymi przejawami społecznej degradacjiROZDZIAŁ V: Ocena kształtującej się osobowości młodocianych z przełomu tysiącleci w aspekcie zagrożenia uzależnieniami1. Cechy wspólne2. Cechy indywidualne3. Osobowość młodocianych w kręgu totalnego uzależnienia4. Osobowość młodocianych - między zniewoleniem a wolnością5. Wolni od uzależnień i zagrożeni uzależnieniamiZAKOŁCZENIEBibliografiaSpis tabelSpis diagramówAneksy:1. Ankieta anonimowa2. Wykaz studentów studiów dziennych i zaocznych - współpracowników realizujących temat badawczy wraz z tytułami prac magisterskich3. Europejski Plan Działania w sprawie Alkoholu na lata 2000-20054. Polska Deklaracja w Sprawie Młodzieży i AlkoholuSummary UWAGI:Bibliogr. s. 349-367. Streszcz. ang. ZESTAWIENIA:Powiązane zestawienia tematyczne:Nałogi, uzależnienia DOSTĘPNOŚĆ: Dostępny jest 1 egzemplarz.Pozycję można wypożyczyć na 30 dni REZERWACJE:OPERACJE: W INNYCH PLACÓWKACH KOMENTARZE (0)CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU? Filia nr 11 Zagrożona młodzież i rodzina w środowisku lokalnym POZ/ODP:red. naukowa Krzysztof Gąsior, Mirosław Jamrożek ; Świętokrzyskie Centrum Profilaktyki i Edukacji [>>] ; Zakład Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji ; Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy Jana Kochanowskiego.ADRESWYDAWNICZY:Kielce : ŚCPiE, 2009. HASŁA:Patologia społeczna - zapobieganie i zwalczanie - metodyUczniowie - patologia społecznaKielce (woj. świętokrzyskie) - patologia społeczna OPISFIZYCZNY:261 s. : il. ; 24 cm. SYGNATURA:316 B KOD KRESKOWYINWENTARZ:11100039331039331 SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >>WPROWADZENIECZĘŚĆ IZAGROŻENIA ZWIĄZANE Z UZALEŻNIENIAMIKrzysztof Gąsior - Zagrożenia współczesnej młodzieżyKs. Sławomir Chrost - Zmieniona koncepcja czaso-przestrzeni zagrożeniem dla współczesnej młodzieżyKs. Jan Śledzianowski - Tradycje alkoholowe w młodym pokoleniu województwa świętokrzyskiego mają się dobrzeMarta Wilk - Zagrożenia związane z uzależnieniem od alkoholu wśród młodzieży w zależności od typu szkołyIwona Rajca - Nadużywanie alkoholu i style spędzania wolnego czasu wśród studentówBarbara Gawlik - Skuteczność administracyjnego przymusu leczenia odwykowego w doświadczeniach Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w KielcachEwa Śledzik - Zachowania agresywne u kobiet uzależnionych od alkoholuAnna Łabno - Poczucie koherencji u Dorosłych Dzieci AalkoholikówAnna Ponieważ - Zjawisko narkomanii wśród młodzieży szkół ponadpodstawowych z terenu miasta KielceKatarzyna Potaczała - Zagrożenia związane z używaniem narkotyków przez uczniów szkół gimnazjalnych, zawodowych i licealnychCZĘŚĆ IIZAGROŻENIA ZWIĄZANE Z PRZEMOCĄ I PRZESTĘPCZOŚCIĄMonika Wojtkowiak - Przemoc w relacjach uczniowskich a typy szkółTadeusz Sakowicz - Przemoc wśród uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych (na przykładzie badań młodzieży kieleckich szkółAgata Orzechowska - Wpływ poziomu empatii na przejawy agresji wśród młodzieży (na podstawie badań w Liceum Ogólnokształcącym w Kielcach)Małgorzata Obrzud - Agresja i przemoc wśród młodzieży szkół ponadpodstawowych na terenie miasta KielceIzabela Maniarska - Wpływ doświadczania przemocy na występowanie tendencji samobójczych u młodzieżyUrszula Łopatowska - Kompetencje społeczne i świat wartości u młodzieży zagrożonej i niezagrożonej przestępczościąMirosław Jamrożek - Profilaktyka zachowań paraprzestępczych i przestępczych w percepcji uczniówMirosław Jamrożek - Profilaktyka zachowań przestępczych i paraprzestępczych uczniów w percepcji nauczycieliKs. Jan Śledzianowski - Międzynarodowy Dzień Rodziny - tradycje kieleckieKrzysztof Gąsior - Zagrożenia uzależnieniami i przemocą wśród młodzieży szkół gimnazjalnychi ponadgimnazjalnych UWAGI:Bibliogr. przy rozdz. DOSTĘPNOŚĆ: Dostępny jest 1 egzemplarz.Pozycję można wypożyczyć na 30 dni REZERWACJE:OPERACJE: KOMENTARZE (0)CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU? WYDRUK KATALOGÓW >ZAZNACZ WSZYSTKIEODZNACZ WSZYSTKIE