Cywilizacja krok po kroku staje się siecią. Sieci coraz mocniej wdzierają się w nasze życie. Determinują nasz sposób pracy, styl życia i to, jak korzystamy z produktów i usług. Jak jeszcze sieci zmienią nasze życie w najbliższej przyszłości? W tej książce Didier Lombard, pomnikowa postać świata telekomunikacji, dyrektor zarządzający France Telecom-Orange, po raz pierwszy ujawnia swoją wizję konsekwencji cywilizacyjnych rozwoju sieci. Odkrywa kulisy współczesnych technologii telekomunikacyjnych. Wyjaśnia: jak myśli społeczeństwo Internetu i pokolenie "Y", jak sieci kreują nowe modele biznesowe, jak telegraf ewoluował w Internet i telefonię komórkową, jak telefony komórkowe stały się poręczne i tanie, jak zmieniła nas rewolucja Google, model darmowości usług online."Rozpoczęło się drugie życie sieci. To szansa na przeskok cywilizacyjny nie mniej doniosły niż ten z początków pierwszego życia sieci. Jest to też wyjątkowa szansa na ożywienie rozwiniętych gospodarek w momencie, gdy głęboki kryzys wydaje się nieunikniony". O AUTORZE - Didier Lombard jest dyrektorem zarządzającym i przewodniczącym rady nadzorczej France Telecom-Orange. Ogromnie przyczynił się do utworzenia standardu GSM, międzynarodowej telefonii komórkowej. Odegrał ważną rolę w projektowaniu i wystrzeleniu pierwszych francuskich satelitów telekomunikacyjnych. Był dyrektorem departamentu strategii przemysłu we francuskim ministerstwie gospodarki, a potem ambasadorem ds.. Inwestycji międzynarodowych.
UWAGI:
Tyt. oryg.: "Le village numérique mondial : la deuxieme vie des réseaux" 2008. Bibliogr. s. 261-263.
Futbol to coś więcej niż gra, czy nawet styl życia. To gra o wysoką stawkę, która może obalić władzę i zainicjować ruchy niepodległościowe. W czasie podróży Foer spotyka najdziwniejszą kolekcję kibiców: angielskiego chuligana, którego matka była Żydówką, ojciec nazistą, a on sam jest najemnikiemklub serbski, który przekształcił się w brutalny oddział partyzantów, hałaśliwych Szkotów, którzy zachęcają go do zajęcia stanowiska w długowiecznej wojnie katolickich i protestanckich drużyn. Opowieści o pasji i przemocy przeplatają się z humorem i tragizmem, autor naświetla problemy zderzenia cywilizacji, międzynarodowej gospodarki i wszystkiego, co pomiędzy. Książka pełna iskrzącej inteligencji, barwnych charakterów, cierpkiego humoru i wielkiego zainteresowania futbolem i ludzkością jest oryginalną próbą poszukiwania sensu w naszych trudnych czasach.
"Język nowych mediów " to tłumaczenie głośnej i klasycznej już książki Lva Manovicha The Language of New Media, uważanej za jedno z najważniejszych dzieł teoretycznych o nowych mediach. Autor jest profesorem na WydzialeSztuk Wizualnych Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Diego, gdzie wykłada sztukę i teorię mediów. Książka opisuje "pewien szczególny fragment współczesnej kultury napędzany przez hybrydyczną estetykę, fragment, w którym logika pracującego w sieci komputera przecina się z logiką wielu ustanowionych wcześniej kulturowych form ".
Korzystając ze swoich niewyczerpanych zasobów doświadczenia i wiedzy, Jeffrey D. Sachs napisał raport o stanie świata mający aktualną i ogromną wartość praktyczną. Jego książka "Nasze wspólne bogactwo: ekonomia dla przeludnionej planety" daje nam to, co zapowiada jej tytuł. Zawiera ona kryształowo przejrzystą analizę, syntezę i obszerne powołania na literaturę; jest to też podręcznik do badań terenowych, przewodnik, prognoza oraz zbiór praktycznych zaleceń o zasadniczym znaczeniu dla dobrobytu ludzkości.Sądzę, że dobra postawa obywatelska, w skali krajowej i globalnej, zyska wiele, jeśli każda wykształcona osoba zapozna się z ilustracjami zamieszczonymi w książce Jeffreya Sachsa i przeczyta, co ma on do powiedzenia o interpretacji i zastosowaniu informacji, które zawierają. Sposób prezentacji materiału w tej książce może też służyć jako ważny argument na rzecz lepszego kształcenia młodzieży w naszych szkołach w dziedzinie nauk ścisłych i statystyki. Temat książki ma znaczenie podstawowe i uniwersalne. Wykracza poza to, co nas pod wieloma względami dzieli w dziedzinie religii i ideologii polityczne
No Logo to książka kultowa, nazywana "biblią alterglobalistów" i współczesnym KAPITAŁEM. Jej autorka z bezkompromisowością niezależnej dziennikarki i przenikliwością wytrawnego krytyka obnaża ekspansjonistyczne zapędy międzynarodowych korporacji, analizuje ich destrukcyjny wpływ na nasz społeczny, ekonomiczny oraz kulturowy krajobraz, przekonuje, że działalność światowych koncernów stanowi poważne zagrożenie dla demokracji i funkcjonowania społeczeństwa obywatelskiego oraz... wzywa do oporu.
Podstawowe przesłanie Klein brzmi: chociaż nie poddane niczyjej kontroli międzynarodowe korporacje, wobec bezsilności rządów poszczególnych państw, w coraz większym stopniu sprawują bezpośrednią kontrolę nad naszą "globalną wioską", ich władza nie jest nieograniczona. Z dnia na dzień rośnie ilość niezależnych środowisk, które zniecierpliwione arogancją koncernów aktywnie sprzeciwiają się ich polityce i odnoszą na tym polu znaczące sukcesy (np. w 1999 r. wielotysięczne protesty alterglobalistów zablokowały podpisanie Wielostronnego Układu o Inwestycjach, które umocniłyby wszechwładzę korporacji).
Esencją książki jest analiza wszelkich form obywatelskiego sprzeciwu - od twórczych ataków na reklamy, poprzez bojkoty określonych towarów i pozwy sądowe, po wywieranie wpływu na władze lokalne. Autorka nie tylko się im wnikliwie i krytycznie przygląda, ale też zachęca do aktywnego włączenia się w te działania.