KATALOG KSIĘGOZBIORU FILII NR 11 CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 11
E-migranci : pół roku bez internetu, telefonu i telewizjiTyt. oryg. : : "Winter of our disconnect ".
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 11
Efekt Lolity : wizerunek nastolatek we współczesnych mediach i jak sobie z nim radzićTyt. oryg.: "The Lolita effect ".
AUTOR:
Durham, Meenakshi Gigi.
POZ/ODP:
M. Gigi Durham ; przeł. Mikołaj Gliński.
ADRES WYDAWNICZY:
Warszawa : Prószyński Media, 2010.
HASŁA:
Dziewczęta - psychologia Dziewczęta - seksualność Dziewczęta - wychowanie Manipulacja (psychol.) Środki masowego przekazu - a dziewczęta Środki masowego przekazu - psychologia Środki masowego przekazu - socjologia OPIS FIZYCZNY:
238, [2] s. ; 21 cm.
SYGNATURA:
159.9
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
111000385483
38548
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >> Popkultura i atakująca zewsząd reklama wpajają młodym dziewczynom i chłopcom pięć fałszywych mitów dotyczących seksu i seksualności :Dziewczyny nie wybierają sobie chłopców, to chłopcy wybierają dziewczyny - ale tylko te, które są sexy ; Istnieje tylko jeden obowiązujący model "bycia sexy" ; Dziewczyny muszą się starać osiągnąć ten ideał ; Im młodsza dziewczyna, tym bardziej seksowna ; Przemoc w seksie jest "hot". Owe 5 mitów składa się na efekt Lolity. Tak autorka nazywa zespół zjawisk w mediach, który podkopuje u dziewczyn pewność siebie, usprawiedliwia uprzedmiotowienie kobiet i po cichu prowadzi do przestępczych zachowań w sferze seksualnej. W Efekcie Lolity dr M. Gigi Durham proponuje nowe podejście i konkretne rady, które dadzą dziewczynom siłę i pewność siebie, potrzebne, by podejmować odpowiedzialne decyzje na polu własnej seksualności.
UWAGI:
Bibliogr. s. 231-237.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
REZERWACJE:
OPERACJE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 11
Język nowych mediówTyt. oryg.: "The language of new media ".
AUTOR:
Manovich, Lev.
POZ/ODP:
Lev Manovich ; [tł. Piotr Cypryański].
ADRES WYDAWNICZY:
Warszawa : Oficyna Wydawnicza "Łośgraf", 2011.
SERIA:
Cyberkultura, Internet, Społeczeństwo
HASŁA:
Globalizacja - kultura Społeczeństwo informacyjne - kultura Środki masowego przekazu - język OPIS FIZYCZNY:
483 s. : il. ; 21 cm.
SYGNATURA:
659
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
111000392238
39223
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >> "Język nowych mediów " to tłumaczenie głośnej i klasycznej już książki Lva Manovicha The Language of New Media, uważanej za jedno z najważniejszych dzieł teoretycznych o nowych mediach. Autor jest profesorem na WydzialeSztuk Wizualnych Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Diego, gdzie wykłada sztukę i teorię mediów. Książka opisuje "pewien szczególny fragment współczesnej kultury napędzany przez hybrydyczną estetykę, fragment, w którym logika pracującego w sieci komputera przecina się z logiką wielu ustanowionych wcześniej kulturowych form ".
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> Wprowadzenie do wydania polskiego Między stuleciami Przedmowa Prolog: zbiór danych Wiertowa Podziękowania Wprowadzenie Kronika prywatna Teoria teraźniejszości Mapowanie nowych mediów: metoda Mapowanie nowych mediów: organizacja Terminy: język, obiekt, reprezentacja Czym są nowe media? W jaki sposób media stały się nowe Podstawowe pojęcia nowych mediów Reprezentacja numeryczna Modularność Automatyzacja Wariacyjność Transkodowanie Czym nie są nowe media Kino jako nowe media Mit cyfryzacji Mit interaktywności Interfejs Język interfejsów kulturowych Interfejsy kulturowe Druk Kino HCI: reprezentacja versus sterowanie Ekran i użytkownik Geneza ekranu Ekran i ciało Reprezentacja versus symulacja Operacje Menu, filtry, wtyczki Logika selekcji Postmodernizm i Photoshop Od obiektu do sygnału Kompozytowanie Od strumieni obrazów do modularnych mediów Opór wobec montażu Archeologia kompozytowania: kino Archeologia kompozytowania: wideo Cyfrowe kompozytowanie Kompozytowanie i nowe typy montażu Teleakcja Reprezentacja versuskomunikacja Teleobecność: iluzja versusdziałanie Obrazy-narzędzia Telekomunikacja Dystans i aura Iluzje Syntetyczny realizm Technologia i styl w kinie Technologia i styl w animacji komputerowej Ikony mimesis Syntetyczny obraz Georges Mélie`s, ojciec grafiki komputerowej Park Jurajski i realizm socjalistyczny Iluzja, narracja, interaktywność Formy Baza danych Logika bazy danych Dane i algorytm Baza danych i narracja Paradygmat i syntagma Kompleks bazy danych Kino oparte na bazie danych: Greenaway i Wiertow Nawigowalna przestrzeń Doomi Myst Przestrzeń komputerowa Poetyka nawigacji Nawigator i eksplorator Kino-oko i symulatory EVEi Place Czym jest kino? Kino cyfrowe a historia ruchomych obrazów Kino, sztuka indeksowa Krótka archeologia ruchomych obrazów Od animacji do kina Nowe spojrzenie na kino Kino-oko a kino-pędzel Nowy język kina Kinowe i graficzne: kinegratografia Nowa temporalność: pętla jako mechanizm narracyjny Montaż przestrzenny i makrokino Kino jako przestrzeń informacji Kino jako kod Indeks UWAGI:
Tyt. oryg.: The language of new media. Bibliogr. Indeks.
ZESTAWIENIA:
Powiązane zestawienia tematyczne:
Globalizacja DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
REZERWACJE:
OPERACJE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 11
Media audiowizualne : podręcznik akademicki
TWÓRCY:
Pokaż informacje [>>] Drzał, Aleksandra. Red.Godzic, Wiesław (1953- ). Red.
POZ/ODP:
red. nauk. Wiesław Godzic ; współpr. Aleksandra Drzał-Sierocka.
ADRES WYDAWNICZY:
Warszawa : Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne ; Academica, cop. 2010.
SERIA:
Konteksty Wizualności
HASŁA:
Dziennikarstwo - podręcznik akademicki Środki masowego przekazu - podręcznik akademicki OPIS FIZYCZNY:
424 s. ; 24 cm.
SYGNATURA:
050+070
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
111000510274
51027
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> Część I. Audiowizualność wczoraj i dziś Rozdział 1. Kino – świat w obiektywie kamery 1.1. Nieco prahistorii 1.2. Kino nieme – etap dojrzały 1.3. Przełom dźwiękowy 1.4. Lata 30. – rozwój Hollywood, Europa w cieniu polityki 1.5. Lata wojny – schyłek epoki klasycznej 1.6. Ruchy nowofalowe, kino autorskie, kontestacja 1.7. Koniec wieku – powrót do tradycji, eklektyzm, nowe poszukiwania Rozdział 2. Telewizja – najważniejsze medium XX wieku 2.1. Co to jest telewizja, kiedy i dlaczego powstał 2.2. Jak działa telewizja i jak ją badać? 2.3. Telewizja i jej gatunki 2.4. Koniec telewizji i początek… Rozdział 3. Internet – społeczne metamedium 3.1. Wstęp – społeczeństwo w sieci 3.2. Historia – od przemysłu zbrojeniowego po zanurzenie w codzienności 3.3. Internet i media cyfrowe – podstawowe właściwości 3.4. Nowe sposoby uczestnictwa w kulturze i prawo autorskie 3.5. Konsekwencje dla sfery publicznej 3.6. Wybrane perspektywy teoretyczne Rozdział 4. Prawne aspekty przekazu audiowizualnego 4.1. System prasowy 4.2. Potoczne i prawne znaczenie pojęcia „prasa” 4.3. Prawo prasowe w systemie prawa ochrony własności intelektualnej 4.4. Siatka pojęciowa odnosząca się do radiofonii i telewizji 4.5. Utwór audiowizualny w systemie prawa ochrony własności intelektualnej Rozdział 5. Dziennikarstwo i nowe media 5.1. „Nowe media”– problemy definicyjne 5.2. Mity nowych mediów 5.3. Mediamorfoza i przemiany dziennikarstwa 5.4. Technologiczny odbiorca 5.5. Płynny przekaz, płynna treść 5.6. Kody nowego dziennikarstwa 5.7. Dziennikarstwo w epoce interaktywności 5.8. Odbiorca jako wytwórca 5.9. Samoobsługa czy odmiana autarkii? 5.10. Dziennikarstwo profesjonalne w porównaniu do amatorskiego 5.11. Blog – nowy wymiar dziennikarstwa 5.12. Kto potrzebuje reporterów? Część II. Medialne obrazy świata Rozdział 1. Terroryzm i media – dwa spektakle 1.1. Retoryka terroru – powierzchnia obrazów 1.2. Postmodernizm a terroryzm – odmiany dyskursów medialnych 1.3. Strach, ostrożność – albo paranoja 1.4. Terroryzm – czyn, przekaz i spektakl 1.5. Dziennikarstwo obywatelskie – dwuznaczna rola 1.6. Terroryzm w internecie – dwie możliwości 1.7. Sieć jako niebezpieczeństwo i jako… bariera dla terroryzmu Rozdział 2. Dyskretny urok zakazanego. Tabu w mediach 2.1. Freud i perspektywa psychoanalityczna 2.2. Antropologia strukturalna Claude’a Lévi-Straussa 2.3. Rodzaje tabu 2.4. Różne wersje jednego produktu 2.5. Tabu kulturowe czy zwykła cenzura? 2.6. „Segregacja” elementów problemu i ich dystrybucja w mediach 2.7. Performatywny akt transgresji 2.8. Tabu – wyzwania Rozdział 3. Media i polityka. Demokracja czy mediokracja? 3.1. Władza polityczna 3.2. Media wobec demokracji politycznej 3.3. Odpowiedzialność społeczna mediów 3.4. Media w komunikowaniu politycznym – ogólny model 3.5. Dyskretny urok władzy mediów 3.6. Czego chcą politycy – gra o media 3.7. Orientacja dziennikarzy i mediów – gra w politykę 3.8. Polityka w zwierciadle mediów 3.9. Konstruowanie obrazów polityki w mediach 3.10.Wybory w mediach – wyścigi końskie 3.11. Kryzys komunikacji publicznej 3.12. Zmediatyzowany obywatel 3.13. Zniechęcenie do polityki 3.14. Epilog – w stronę społeczeństwa sieciowego Rozdział 4. Prezenter, ekspert, celebrity 4.1. Tomasz Lis –celebryta przymuszony 4.2. Kamil Durczok – celebryta niepewny 4.3. Czy ekspert ma szanse stać się celebrity? Rozdział 5. Antagoniści i obrońcy ładu społecznego w kinie gatunków 5.1. Porządek społeczny a kino gatunków. Przypadek filmu gangsterskiego 5.2. Antagoniści i obrońcy ładu społecznego 5.3. Film gangsterski a porządek społeczny 5.4. Przypadek telewizji. Rodzina Soprano wobec motywu gangsterskiego 5.5. Być gangsterem? Przyjemność a gry komputerowe 5.6. Podsumowanie Rozdział 6. Rasizm i obcość w mediach 6.1. Garść wątpliwości na (dobry) początek 6.2. Rasizm bez rasistów 6.3. Obcy, jaki jest, każdy widzi(?) 6.4. Władza mediów – faktyczna i symboliczna 6.5. TheWest speaks, the Rest listens 6.6. Między kanibalizmem kulturowym a segregacją – strategie uobecniania obcości w mediach 6.7. Rasizm i obcość w mediach – poziomy analizy 6.8. Na zakończenie Rozdział 7. Moralizatorstwo czy transcendencja? Obraz religii i Kościoła w polskiej telewizji 7.1. Krótka historia dostępu Kościoła katolickiego do mediów w Polsce 7.2. Przegląd programów katolickich w ramówce telewizji publicznej 7.3. Nie tylko katolicki – dostęp innych wyznań do telewizji publicznej w Polsce 7.4. Obraz duchownych katolickich w niekatolickich programach telewizyjnych na przykładzie polskich seriali 7.5. Transcendencja na szklanym ekranie 7.6. Jaki Kościół, jaka religia? Końcowe wnioski i refleksje UWAGI:
Bibliogr. do poszcz. rozdz. - Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
REZERWACJE:
OPERACJE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 11
Media i ludzieTyt. oryg. : "Media equation ".
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 11
Media w Polsce : zarys problematyki
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 11
Młodzież, rówieśnicy i nowe media : społeczne funkcje technologii komunikacyjnych w życiu nastolatków
AUTOR:
Tomaszewska, Hanna Barbara
POZ/ODP:
Hanna Tomaszewska.
ADRES WYDAWNICZY:
Warszawa : Wydawnictwo Akademickie "Żak", cop. 2012.
HASŁA:
Młodzież - socjologia Środki masowego przekazu - a młodzież OPIS FIZYCZNY:
359, [1] s. : il. ; 21 cm.
SYGNATURA:
659
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
111000400629
40062
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >> "Aktualność i ważkość podjętego tematu jest oczywista - poszerza on naszą wiedzę zarówno o przeobrażeniach współczesnej kultury, jak też o postawach i obyczajach młodzieży. I w jednym i drugim obszarze dotyczy spraw ciągle jeszcze mało zbadanych - myślę, że takie sformułowanie problematyki, z jakim mamy do czynienia w pracy, jest oryginalne i nie powiela dotychczasowych badań nad rolą mediów w życiu młodzieży. [...] W analizie wyników badań respektowane jest przyjęte założenie, aby badanego zjawiska nie izolować od warunkujących go procesów. Stąd jest ono ukazywane w kontekście innych zjawisk: funkcji mediów tradycyjnych, wykorzystywania nowych technologii do celów niekomunikacyjnych. Funkcje komunikacyjne mediów rozpatrywane są w porównaniu ze stosunkiem młodzieży do komunikacji bezpośredniej. [...] Wyniki uzyskane w badaniu są naprawdę ciekawe i rzeczywiście poszerzają naszą wiedzę o sposobie wykorzystywania nowych mediów przez wielkomiejskich licealistów, a także - co wydaje mi się jeszcze ciekawsze i trudniejsze do zbadania - poszerzają naszą wiedzę o tym, co się dzieje w środowisku współczesnej młodzieży, co stanowi treść jej doświadczeń, jak odbiera ona współczesny świat". (fragment recenzji prof. dr hab. Anny Przecławskiej)
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> ROZDZIAŁ I. Społeczeństwo w trakcie zmiany jako środowisko życia współczesnej polskiej młodzieży 1.1. W poszukiwaniu nazwy epoki. Społeczeństwo informacyjne, sieciowe i medialne jako próby nazwania naszych czasów 1.2. Podział cyfrowy a rozłam międzypokoleniowy 1.3. Polska na drodze ku społeczeństwu informacyjnemu 1.4. Młodzi użytkownicy nowych mediów w Polsce ROZDZIAŁ II. Nowe media jako przedmiot refleksji teoretycznej i badań empirycznych -w poszukiwaniu nowego modelu badawczego 2.1. Pojęcie i cechy nowych mediów 2.2. Konwergencja nowych mediów 2.3. Badania nad komunikowaniem masowym a teoretyczne podstawy badań nad funkcjonowaniem nowych mediów ROZDZIAŁ III. Komunikowanie się twarzą w twarz a medialne sposoby komunikacji za pomocą nowych mediów i ich konsekwencje 3.1. Komunikacja/ace toface a komunikacja medialna - podobieństwa i różnice 3.2. Internet jako płaszczyzna komunikowania się młodzieży 3.3. Relacje oniine i relacje w świecie rzeczywistym, czyli społeczne i psychologiczne konsekwencje komunikowania się za pośrednictwem nowych mediów ROZDZIAŁ IV. Socjalizacja rówieśnicza i medialna, czyli o stylu życia współczesnej młodzieży 4.1. Od telepokolenia do digital natives - styl życia współczesnej młodzieży 4.2. Rówieśnicy i grupy rówieśnicze jako środowisko wychowawcze współczesnej młodzieży 4.3. Młodzież, rówieśnicy i nowe media w świetle badań ROZDZIAŁ V. Założenia metodologiczne badań własnych . 5.1. Założenia i problematyka badań 5.2. Procedura badawcza 5.3. Ogólna charakterystyka próby ROZDZIAŁ VI. Czas wolny i aktywność społeczna młodzieży a nowe media 6.1. Relacje rówieśnicze i aktywność społeczna online młodzieży 6.2. Czas wolny młodzieży 6.3. Podsumowanie ROZDZIAŁ VII. Nowe media a komunikowanie się z rówieśnikami 7.1. Komunikowanie się: częstość i formy 7.2. Zakres i miejsce korzystania z nowych mediów 7.3. Podsumowanie ROZDZIAŁ VIII. Nowe media, komunikowanie się a emocje młodzieży 8.1. Stosunek emocjonalny młodzieży do komputera i internetu 8.2. Emocje a nowe media 8.3. Częstość korzystania z nowych mediów a ocena możliwości życia bez nich 8.4. Emocje a komunikowanie się 8.5. Podsumowanie ROZDZIAŁ IX. Funkcje i znaczenie nowych mediów w komunikowaniu się młodzieży licealnej z rówieśnikami 9.1. Komunikowanie się twarzą w twarz i medialne w kontaktach młodzieży z rówieśnikami 9.2. Społeczne funkcje nowych mediów w komunikowaniu się młodzieży z rówieśnikami 9.3. Społeczne funkcje rzeczywistych i wirtualnych grup rówieśniczych 9.4. Zalety nowych mediów w opinii młodzieży 9.5. Znaczenie mediów w życiu codziennym młodzieży i we współczesnym społeczeństwie 9.6. Podsumowanie ROZDZIAŁ X. Nowe media w komunikacji nastolatków. Podsumowanie Bibliografia i netografia UWAGI:
Bibliogr. i netogr. s. 344-[360].
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
REZERWACJE:
OPERACJE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
WYDRUK KATALOGÓW