KATALOG CENTRALNY KSIĄŻEK CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 11
ABC wychowania
AUTOR:
Łobocki, Mieczysław
POZ/ODP:
Mieczysław Łobocki.
ADRES WYDAWNICZY:
Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 1999.
HASŁA:
Wychowanie Podręczniki WYDANIE:
Wyd. 2.
OPIS FIZYCZNY:
159 s. ; 21 cm.
SYGNATURA:
37
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
111000297113
29711
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> I. Podstawowe problemy wychowania 1. Pojęcie wychowania i jego cechy 2. Związek między wychowaniem a opieką 3. Cele i zadania wychowania 4. Wychowanie w świetle teorii osobowości II. Środowiska społeczne i ich znaczenie dla wychowania 1. Środowiska naturalne 2. Środowiska intencjonalne III. Koncepcje pedagogiczne źródłem innowacji w wychowaniu 1. Koncepcja Janusza Korczaka 2. Koncepcja Aleksandra Kamińskiego 3. Koncepcja Celestyna Freineta 4. Koncepcja Aleksandra S. Neilla 5. Koncepcja Wasyla A. Suchomlińskiego IV. Warunki skuteczności wychowania 1. Humanistyczne podejście do wychowanków 2. Eksponowanie metod oddziaływań pośrednich 3. Umiejętność porozumiewania się z wychowankami 4. Poznawanie dzieci i młodzieży 5. Unowocześnienie kształcenia pedagogicznego V. Wybrane formy pracy wychowawczej 1. Formy organizowania współżycia i współdziałania 2. Formy organizowania czasu wolnego 3. Formy organizowania procesu uczenia się 4. Formy wzmacniania pozytywnego i negatywnego 5. Formy współdziałania z rodzicami VI. Samorządność i samorząd w procesie wychowania 1. Pojęcie samorządności i jej znaczenie wychowawcze 2. Warunki rozwijania samorządności 3. Samorząd jako zinstytucjonalizowana samorządność 4. Przejawy samorządnej działalności wychowanków 5. Niebezpieczeństwa zagrażające samorządności wychowanków VII. Współzawodnictwo i współdziałanie w procesie wychowania 1. Określenie współzawodnictwa i współdziałania 2. Współzawodnictwo indywidualne a współdziałanie 3. Współzawodnictwo grupowe a współdziałanie 4. Współzawodnictwo i współdziałanie w świetle badań 5. Ocena współzawodnictwa i współdziałania Zakończenie Bibliografia UWAGI:
Bibliogr. s. 151-159.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
REZERWACJE:
OPERACJE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 12
ABC wychowania
AUTOR:
Łobocki, Mieczysław
POZ/ODP:
Mieczysław Łobocki.
ADRES WYDAWNICZY:
Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 1999.
HASŁA:
Wychowanie Podręczniki WYDANIE:
Wyd. 2.
OPIS FIZYCZNY:
159 s. ; 21 cm.
SYGNATURA:
37
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
112000664905
66490
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> I. Podstawowe problemy wychowania 1. Pojęcie wychowania i jego cechy 2. Związek między wychowaniem a opieką 3. Cele i zadania wychowania 4. Wychowanie w świetle teorii osobowości II. Środowiska społeczne i ich znaczenie dla wychowania 1. Środowiska naturalne 2. Środowiska intencjonalne III. Koncepcje pedagogiczne źródłem innowacji w wychowaniu 1. Koncepcja Janusza Korczaka 2. Koncepcja Aleksandra Kamińskiego 3. Koncepcja Celestyna Freineta 4. Koncepcja Aleksandra S. Neilla 5. Koncepcja Wasyla A. Suchomlińskiego IV. Warunki skuteczności wychowania 1. Humanistyczne podejście do wychowanków 2. Eksponowanie metod oddziaływań pośrednich 3. Umiejętność porozumiewania się z wychowankami 4. Poznawanie dzieci i młodzieży 5. Unowocześnienie kształcenia pedagogicznego V. Wybrane formy pracy wychowawczej 1. Formy organizowania współżycia i współdziałania 2. Formy organizowania czasu wolnego 3. Formy organizowania procesu uczenia się 4. Formy wzmacniania pozytywnego i negatywnego 5. Formy współdziałania z rodzicami VI. Samorządność i samorząd w procesie wychowania 1. Pojęcie samorządności i jej znaczenie wychowawcze 2. Warunki rozwijania samorządności 3. Samorząd jako zinstytucjonalizowana samorządność 4. Przejawy samorządnej działalności wychowanków 5. Niebezpieczeństwa zagrażające samorządności wychowanków VII. Współzawodnictwo i współdziałanie w procesie wychowania 1. Określenie współzawodnictwa i współdziałania 2. Współzawodnictwo indywidualne a współdziałanie 3. Współzawodnictwo grupowe a współdziałanie 4. Współzawodnictwo i współdziałanie w świetle badań 5. Ocena współzawodnictwa i współdziałania Zakończenie Bibliografia UWAGI:
Bibliogr. s. 151-159.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
REZERWACJE:
OPERACJE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 1
ABC wychowania dla nauczycieli i wychowawców
AUTOR:
Łobocki, Mieczysław
POZ/ODP:
Mieczysław Łobocki.
ADRES WYDAWNICZY:
Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1992.
HASŁA:
Wychowanie Podręczniki OPIS FIZYCZNY:
166, [1] s. ; 21 cm.
SYGNATURA:
37
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
101000556518
55651
UWAGI:
Bibliogr. s. 159-[167].
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
REZERWACJE:
OPERACJE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 3
ABC wychowania dla nauczycieli i wychowawców
AUTOR:
Łobocki, Mieczysław
POZ/ODP:
Mieczysław Łobocki.
ADRES WYDAWNICZY:
Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1992.
HASŁA:
Wychowanie Podręczniki OPIS FIZYCZNY:
166, [1] s. ; 21 cm.
SYGNATURA:
37
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
103000449678
44967
UWAGI:
Bibliogr. s. 159-[167].
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
REZERWACJE:
OPERACJE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 12
Altruizm a wychowanie
AUTOR:
Łobocki, Mieczysław
POZ/ODP:
Mieczysław Łobocki.
ADRES WYDAWNICZY:
Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 1998
HASŁA:
Altruizm Wychowanie - metody OPIS FIZYCZNY:
157 s. ; 24 cm.
SYGNATURA:
37
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
112000664776
66477
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> I. Ogólna charakterystyka altruizmu II. Altruizm jako problem pedagogiczny III. Altruizm a miłość bliźniego IV. Altruizm a opiekun spolegliwy V. Możliwości uczenia się altruizmu VI. Psychospołeczne warunki uczenia się altruizmu VII. Przykłady zachowań altruistycznych ludzi wielkich. UWAGI:
Bibliogr. s. 145-156.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
REZERWACJE:
OPERACJE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 9
Metody badań pedagogicznych : [skrypt przeznaczony dla studentów pedagogiki, psychologii oraz wyższych szkół pedagogicznych]
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 1
Metody i techniki badań pedagogicznych
AUTOR:
Łobocki, Mieczysław
ADRES WYDAWNICZY:
Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2000.
TEMATYKA:
Pedagogika Podręcznik FORMA GATUNEK:
Książki. Publikacje dydaktyczne.
DZIEDZINA:
Edukacja i pedagogika
POWSTANIE DZIEŁA:
2000 r.
OPIS FIZYCZNY:
330 stron : ilustracje ; 24 cm.
SYGNATURA:
37
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
101000639778
63977
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >> Niniejsza książka jest próbą przedstawienia najczęściej stosowanych metod i technik w badaniach pedagogicznych. Każda z metod poddana jest bardziej lub mniej szczegółowej charakterystyce łącznie z przypisywaną jej wartością poznawczą, w tym z zarówno przysługującymi jej zaletami jak i niedomaganiami pod względem merytorycznym. Szeroko omawia warunki, od spełnienia których uzależnia się poprawne zastosowanie poszczególnych metod i technik badawczych. Publikacja jest adresowana szczególnie do studentów studiów pedagogiki i młodszych pracowników naukowo-dydaktycznych, podejmujących prace badawcze dotyczące szeroko rozumianej problematyki pedagogicznej. Może być przydatna także w pisaniu prac dyplomowych i magisterskich, rozpraw doktorskich i habilitacyjnych.
UWAGI:
Bibliografia. Oznaczenia odpowiedzialności: Mieczysław Łobocki.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
REZERWACJE:
OPERACJE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
WYDRUK KATALOGÓW