Profesjonalny wizerunek : droga do sukcesu : podróż ku poprawie kariery i pozycji społecznej poprzez profesjonalizm wyglądu, brzemienia oraz postępowania
Dziś wiedza i umiejętności to warunek aby wspinać się po szczeblach kariery. Jednak aby wyróżnić się spośród innych musisz zadbać o swój wizerunek. Profesjonalny wizerunek to nie tylko wygląd ale również sposób komunikowania się oraz zachowania. Abyś mógł osiągnąć sukces twój wizerunek musi być dopasowany do twoich celów zawodowych. Pang Li Kin, autorka niniejszego poradnika i certyfikowany doradca ds. wizerunku, pomoże Ci określić cel twojej ścieżki zawodowej, dobrać do niego właściwy wizerunek oraz określić trasę dojścia do niego. Początkiem drogi jest analiza tego, jak dziś jesteś postrzegany przez innych - jej wyniki mogą Cię zaskoczyć... Jeśli napotkasz na przeszkody Pang Li Kin podpowie Ci jak je przezwyciężyć!
Czym są negocjacje? • Przykłady z życia wzięte • Czynniki podstawowe • Negocjacje handlowe • Negocjacje pracowników z zarządem • Negocjacje w sprawie nieruchomości • Ćwiczenia
2 PROCES OPARTY NA WSPÓŁPRACY
To nie rozgrywka • Zamykanie gazet • „Współdziałający egoizm" • Osiąganie życiowej równowagi • Kiedy przestajemy panować nad opanowaniem • Ćwiczenia
3 LUDZIE
Z instynktem czy z rozwagą • Przewidywanie zachowań • Ograniczone rozważania nad motywami ludzkich działań • Zrozumieć, co się dzieje • Ćwiczenia
4 PRZYGOTOWANIA DO NEGOCJACJI
Ustalanie celów • Negocjacje indywidualne kontra zespołowe • Kwestie i stanowiska • Miejsce spotkania • Przygotowanie i spotkania • Harmonogram negocjacji • Otwarcie spotkania • Ujawnianie stanowiska • Pozycja maksimum oponenta • Zachowania i cele • Trening długofalowy • Odrób lekcje • Nowsze metody • Ćwiczenia
5 ZAŁOŻENIA
Źródło nieporozumień • Kategorie ukrytych założeń • Szukanie faktów • Ćwiczenia
6 CO NAS MOTYWUJE?
Ćwiczenia
7 TEORIA NEGOCJACJI JAKO ZASPOKOJANIA POTRZEB
Trzy poziomy negocjacji • Warianty zastosowań • Sublimacja • Potrzeba spełnienia i niedostatku • Emocje a negocjacje • Wykorzystanie teorii zaspokajania potrzeb w stymulowaniu twórczych ludzi • Ćwiczenia
8 WYKORZYSTANIE PYTAŃ
Pomocne stwierdzenia • Jak formułować pytania • Pięć funkcji, pytań • Trzy albo więcej funkcji jednego pytania • Stare klasyfikacje pytań porównane z podziałem ze względu na funkcje. Proces tworzenia pytań • Jak działają funkcjonalne pytania • Jak ważne są dla negocjacji funkcjonalne pytania • Stwierdzenie w roli pytania • Zadawanie pytań samemu sobie • Poziomy pytań • Jak odpowiadać (lub nie) na pytanie • Brak pytań • Ćwiczenia
9 JAK ROZPOZNAWAĆ POTRZEBY
Dobry słuchacz • Komunikacja poza werbalna • Ćwiczenia
10 TECHNIKI NEGOCJACYJNE
Strategia „kiedy" • Strategia „jak i gdzie" • Przykład kreatywnych rozwiązań, strategii i taktyk • Ćwiczenia
11 PODEJŚCIA KREATYWNE I ALTERNATYWNE
Twórcze alternatywy mogą zmienić myślenie w kategoriach zwycięzca/przegrany • Twórcze alternatywy w ustalaniu konsensusu • Ćwiczenia
12 NEGOCJACJE KUPNA I SPRZEDAŻY
Elementy negocjacji w sprawie kupna/sprzedaży • Negocjacje w sprawie ceny i kosztów • Sprzedaż -odwrotna strona medalu • Ćwiczenia
13 NEGOCJACJE W OBROCIE NIERUCHOMOŚCIAMI
Ćwiczenia
14 NEGOCJACJE DLA POŚREDNIKÓW W BIZNESIE
Wycofywanie się z transakcji • Ćwiczenia
15 NEGOCJACJE POMIĘDZY PRZEDSIĘBIORSTWAMI
Nic na siłę • Ustalanie ceny • Sukces może się zniszczyć • Blokowanie przejęcia • Ćwiczenia
16 STOSUNKI PRACOWNIK - PRACODAWCA A TWÓRCZE ALTERNATYWY
Twórcze alternatywy • Stosunki pracy a porozumiewanie się • Zmiana poziomów w stosunkach pracy • Etapy w stosunkach pracy • Ćwiczenia
17 PRAWO I PROCES SĄDOWY A SKUTECZNE NEGOCJACJE
Zapamiętaj: wartość i znaczenie nie są normami • Zmiana poziomów • Zbieranie faktów • Ćwiczenia
18 ARGUMENTACJA A PROCES NEGOCJACJI
Słaba pomoc dla negocjatora: dowodzenie metodą indukcji • Przyczynowość społeczna
19 NEGOCJACJE: STREFA CIENIA W NAUCE
Metanegocjacje • Ograniczenia metody symulacyjnej • Analiza spraw • Nauka „w ciemno" • Teoria wiedzy jako podstawa do badań nad negocjacjami • Rozważania o alternatywnych sposobach podejścia do negocjacji • Intuicja i jej zastosowanie w negocjacjach
20 POŁĄCZENIE CZASU: ETYCZNA METODOLOGIA NEGOCJACJI
21 SUKCES
DODATEK A
Negocjacje między Abrahamem a Bogiem
DODATEK B
Przykłady z życia
DODATEK C
Schematy pytań
DODATEK D
Klimaty
UWAGI:
Tyt. oryg.: "The complete negotiator" 1986. Wyd. 1 pt. : "Sztuka negocjacji jako metoda osiągania celu".
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Były agent amerykańskiego wywiadu Woods Palmer ma powstrzymać odpływ dolarów z europejskich banków, powodujący miliardowe straty w finansach Stanów Zjednoczonych. Palmer odkrywa działalność potężnej ogólnoeuropejskiej organizacji przestępczej. Wiedza ta jest bardzo niebezpieczna. Mafia bez skrupułów broni swojej pozycji.