Drugie miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN. W książce wyłącznie rok wydania pierwodruku, właściwy rok wydania na podstawie daty wpływu egzemplarza [>>] obowiązkowego. Oznaczenia odpowiedzialności: Oksana Dračkovska ; ilustracii Oksani Dračkovs`koi (molodšoi).
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Historia małego Włodka, któremu pewnego roku kończą się wakacje, a zamiast szkoły - zaczyna wojna. Chłopiec nie bardzo wie, czym ona jest, ale ponieważ dorośli mówiąc o niej, ściszaja głos, domyśla się, że to zaklęcie jakiegoś złego czarnoksiężnika. Zaklęcie, które sprawia, że ze świata znikają kolory i staje się czarnobiały...
Zaklęcie na "w" Ambitna, oparta na autentycznej relacji próba opowiedzenia dzieciom o wojnie widzianej oczyma dorastającego chłopca. Tak jak to u chłopców bywa, straszną i okrutną wojnę bohater zapamiętał jako bardzo trudną i czasem niezrozumiałą, ale zadziwiającą przygodę. Czytając z dziećmi tę książkę, nie bójmy się wejść w rolę dorosłego narratora, który pokaże także tragiczne i szalone oblicze wojny. (Wojciech Eichelberger, psycholog)
UWAGI:
Opowiadanie oparte na autentycznej relacji.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Zaklinaczka dzieci : jak rozwiązywać problemy wychowawcze : wielka trójca : jedzenie, spanie, zachowanie Tytuł oryginału: "The baby whisperer solves all your problems".
Tracy Hogg znana jest w Stanach Zjednoczonych z popularnych programów na temat skutecznego i pełnego miłości wychowania dzieci. Pomogła tysiącom rodzin w rozwiązaniu trudnych kwestii dotyczących ich brzdąców. Poznaj pomysły najznakomitszej Mamy, Babci i Niani -- i zacznij mówić w tym samym języku, co Twoja pociecha.
Nie martw się. Płacz to nic innego, jak język niemowląt, pierwszy sposób, w jaki Twoje dziecko komunikuje się ze światem. Tak właśnie wyraża swoje potrzeby, uczucia i opinie. Kiedy to zrozumiesz i dostrzeżesz je takim, jakie naprawdę jest, ułatwi to jego wychowanie nawet długo po zakończeniu okresu niemowlęcego.
Zasięgnij opinii Tracy w kwestii ustalenia stałego planu dla Twojej rodziny. Poznaj wyjątkową osobowość swojego maluszka i dostosuj do niej wszystkie działania wychowawcze.
- Zadaj sobie Dwanaście Istotnych Pytań, aby rozpoznać potencjalne problemy, i zastosuj Dwanaście Zasad Rozwiązywania Problemów -- prostych technik pozwalających poradzić sobie w codziennych sytuacjach. - Spróbuj uniknąć skutków przypadkowego rodzicielstwa lub napraw je -- to konsekwencje nieprzemyślanych zachowań rodziców, które często prowadzą do takich problemów, jak kłopoty ze snem, złe nawyki żywieniowe, lęk separacyjny i ataki wściekłości. - Bądź rodzicem PC -- przytomnym i cierpliwym -- który wie, jak rozpoznać najlepszy czas na nauczenie samodzielnego zasypiania, wprowadzanie butelki dzieciom karmionym piersią, uczenie samodzielnego załatwiania potrzeb fizjologicznych i radzenia sobie z innymi kwestiami rozwojowymi. - Powstrzymuj rozszalałe emocje i dbaj o zdrowie emocjonalne dziecka -- warto posiąść umiejętność rozumienia emocji i radzenia sobie z nimi.
Od zaklinania niemowląt do rozwiązywania problemów. Mój najważniejszy sekret
Rozdział 1. PROSTE niekoniecznie jest proste (ale działa!). Przyzwyczajanie dzieci do stałego planu dnia
Rozdział 2. Nawet niemowlęta mają emocje. Wyrównywanie nastrojów w pierwszym roku życia
Rozdział 3. Płynna dieta Twojego dziecka. Kwestia karmienia w pierwszych sześciu miesiącach
Rozdział 4. Jedzenie to coś więcej niż odżywianie. "I jedli długo i szczęśliwie"
Rozdział 5. Uczenie niemowląt spania. Pierwsze trzy miesiące i sześć problematycznych zmiennych
Rozdział 6. Podnieś - połóż. Narzędzie ćwiczące zasypianie (od czterech miesięcy do roku)
Rozdział 7. "Wciąż się nie wysypiamy". Problemy ze snem po pierwszym roku życia dziecka
Rozdział 8. Poskramianie dwulatków. Uczenie dzieci, by były emocjonalnie OKI
Rozdział 9. PPROSTE to jest to. Przypadek wczesnego treningu toaletowego
Rozdział 10. Właśnie wtedy, gdy myślisz, że już sobie doskonale radzisz... wszystko się zmienia! Dwanaście Istotnych Pytań oraz Dwanaście Zasad Rozwiązywania Problemów
UWAGI:
Na stronie tytułowej i okładce: Najbardziej aktualne, wnikliwe i przystępne rady współczesnej Mary Poppins, najsławniejszej z amerykańskich niań. [>>] Indeks. Oznaczenia odpowiedzialności: Tracy Hogg, Melinda Blau ; [tłumaczenie Monika Lipiec-Szafarczyk].
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Współczesny świat niesie z sobą wiele zagrożeń. Są na nie narażone szczególnie dzieci - bezbronne i pełne dobrej woli. Raz po raz słyszy się w programach informacyjnych o dramatach z udziałem małych dzieci. Gdzie byli rodzice? Jak to się stało? Dlaczego nikt nie zareagował? - chciałoby się postawić pytania, ale czy znamy na nie odpowiedź? Dorosłym ku przestrodze, dzieciom dla nauki. Ewa Ostrowska napisała serię opowiadań o dużych problemach małych czytelników. Sytuacje tu przedstawione mogły zdarzyć się wszędzie i każdemu, choć na pierwszy rzut oka wydają się absurdalne i nieprawdopodobne. Często też opisane tu dzieci reagują mądrzej i dojrzalej niż dorośli. Poznajcie hiostorię Karolka...
UWAGI:
Tekst również na 2 i 3 s. okł.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Zastygłe spojrzenie : fizjologiczne skutki patrzenia na ekran a rozwój dziecka Tyt. oryg.: "Gefrorene Blick : physiologische wirkungen des fernsehens und die entwicklung des kindes,".
Toksyczne działanie odbiornika telewizyjnego na dziecko jako widza znajduje w tej niewielkiej przecież rozprawie mocne uzasadnienie naukowe. Autor skupia się bowiem na tych wynikach badań, które - choć są rozproszone w czasie i przestrzeni - prowadzą do zaskakujących odkryć. Tak staje się w wyniku kumulacji wiedzy naukowej, jej wydobycia na jaw w rezultacie żmudnych dociekań badawczych. W ich świetle okazuje się, że emitowany przez telewizję program ingeruje w fizjologię ciała osoby skupionej na jego przekazie tak głęboko, że pogrąża świadomość w stan na granicy snu i jawy oraz destabilizuje cały system przemiany materii człowieka, w tym spowalnia także akcję serca. W istocie oglądanie telewizji prowadzi do nieuświadamianej sobie przez widza utraty wewnętrznej aktywności, osłabienia woli jego działania. Jak wykazują badania niemieckich naukowców, najmłodsze pokolenie spędza przed ekranem telewizora przeciętnie ok. 2,5 godziny dziennie, bez jakiejkolwiek bezpośredniej komunikacji ze swoim otoczeniem i bez aktywności ruchowej. Nic dziwnego zatem, że wyrasta ono w środowisku zagrażającym jego zdrowiu fizycznemu i psychicznemu. W następstwie biernej konsumpcji programów medialnych i cywilizacyjnych przemian coraz więcej dzieci ma zaburzone procesy zmysłowe, trudności ze słuchaniem, z koncentracją uwagi, z odczuwaniem własnych emocji czy z poruszaniem się w otoczeniu itp. Młody człowiek spędza cały swój wolny czas przed ekranem telewizora czy monitora komputerowego, poświęcając temu ponad 30 godzin tygodniowo. Na początku tygodnia ma ono trudności w przestawieniu się na słuchanie nauczyciela w szkole ("syndrom poniedziałku"). Dzieci miejskie przesiadują swoje dzieciństwo w domu. O ile w Niemczech Zachodnich w 1979 roku tylko 2295 dzieci nie uczestniczyło w zabawach poza domem, o tyle już w 1995 roku było ich aż 55%. Jeszcze pod koniec XIX wieku dzieci niemieckie znały około 100 różnych zabaw na wolnym powietrzu, dzisiaj zaś znają już tylko pięć, w które i tak bardzo rzadko się bawią. Wśród uczniów rozpoczynających szkołę w RFN aż 60% ma wady postawy, 3593 ma nadwagę, 40% ma zaburzenia krwioobiegu, 38% nie potrafi skoordynować ruchów rąk i nóg, ponad 50% cechuje zaś słaba kondycja w bieganiu, skakaniu i pływaniu. Dodatkowo pojawia się poważne zagrożenie dzieciństwa, które wynika z nasycenia programów telewizyjnych reklamami różnych produktów. Jeśli rynek dóbr konsumpcyjnych zmuszony jest uwodzić swoich klientów kolejnymi pokusami, to muszą również znaleźć się ludzie, którzy dadzą się uwieść lub chcą być uwiedzieni. Proces ten musi się zatem rozpocząć już w okresie wczesnego dzieciństwa, kiedy dzieci są socjalizowane czy wręcz wychowywane do bycia konsumentami i to w taki sposób, by ów zinternalizowany w toku socjalizacji sposób życia jawił im się jako zupełnie naturalny, oczywisty, wynikający z własnej woli, a nie z zachowań stanowiących przymus. To towary kupują nasze potrzeby. Ekonomiczna użyteczność jest jedynie ubocznym produktem dobrej edukacji. Swoistego rodzaju aksjomatem moralnym wartości konsumpcyjnych jest stwierdzenie, iż: "Wygrywa ten, kto umarł z większą liczbą zabawek To znaczy, że dobrzy są ci, którzy kupują różne rzeczy; źli zaś ci, którzy tego nie czynią". Zanim więc dzieci zdążą pójść do szkoły, staną się obiektem konsumpcyjnego werbunku przez telewizję. [.] Dzieci uświadamiają sobie, że wartość ich życia mierzona jest zakupem towarów. Stacje telewizji publicznych w różnych krajach świata bronią dzieci przed reklamami, stosując wewnętrzne zasady dopuszczania na antenę takich, które nie są szkodliwe dla psychiki małego odbiorcy. Dzieci i młodzież potrzebują pomocy rodziców w dokonywaniu selekcji programów telewizyjnych czy komputerowych oraz wzbogacaniu czasu wolnego o aktywne formy jego spędzania. [.] Eksperci są zgodni co do jednego, że jeśli w najbliższym czasie nie nastąpi radykalna zmiana świadomości ludzi (w zakresie wartości, postaw i działań), to nasz świat zostanie zniszczony ekologicznie i pojawią się globalne zagrożenia życia.[.]
Akcja książki rozgrywa się w latach 60. XX wieku i obecnie. Emile`a poznajemy, gdy ma 12 lat. Jego ojciec to prawdziwy bohater. Chłopiec czuje dumę i zarazem fascynację. Ojciec powierza mu rozmaite niebezpieczne zadania, których celem jest utrzymanie Algierii w rękach Francuzów. Istnieje jednak druga strona medalu - przemoc ze strony ojca: razy za nieposłuszeństwo, "dom poprawczy", czyli szafa, w której chłopiec przetrzymywany jest całymi godzinami bez jedzenia i picia. Matka, uległa i zalękniona, ukradkiem podsuwa mu kromkę chleba, lecz nie reaguje na bicie, powtarzając tylko: "Przecież znasz ojca". Emile nie zadaje pytań, nie wątpi, nie skarży się, stara się za wszelką cenę sprostać oczekiwaniom rodzica, który we własnych opowieściach uczestniczył w istotnych momentach historii XX wieku.
Mój ojciec mawiał, że był śpiewakiem, piłkarzem, nauczycielem judo, spadochroniarzem, szpiegiem, pastorem amerykańskiego Kościoła Zielonoświątkowego i osobistym doradcą generała de Gaulle`a aż do roku 1958. Pewnego dnia powiedział, że Generał go zdradził. Najlepszy przyjaciel stał się najgorszym wrogiem. Wtedy ojciec oświadczył, że wkrótce zabije de Gaulle`a. I zażądał, żebym mu pomógł. Nie miałem wyboru. To był rozkaz. Byłem dumny. Ale jednocześnie się bałem... Kiedy człowiek ma 13 lat, pistolet waży zadziwiająco dużo. [Sorj Chalandon]
UWAGI:
Na okładce: Po mistrzowsku przedstawione spojrzenie dziecka na sprawy, których ono jeszcze nie rozumie. Oznaczenia odpowiedzialności: Sorj Chalandon [>>] ; z języka francuskiego przełożyła Joanna Kluza.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni