Maniacy kontroli, tyrani, nieudacznicy... Każdy z nas zna osoby, które potrafią podnieść ciśnienie już pierwszym słowem, ledwie otworzą usta. Czasem jest to szef tyran, czasem agresywny kolega, czasem koleżanka doskonale manipulująca innymi. Zmagamy się z nimi niemal codziennie, ale nie zawsze musimy być na przegranej pozycji.
Poradnik ten zawiera praktycznie wskazówki pomagające radzić sobie z najczęściej spotykanymi przyczynami irytacji. Autor w prosty sposób tłumaczy, jak oddzielać to, co robią inni, od naszych reakcji na ich zachowanie. Każdy, kto przeczyta tę książkę, prawdopodobnie już nigdy więcej nie da się nikomu wyprowadzić z równowagi.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Maniacy kontroli, tyrani, nieudacznicy... Każdy z nas zna osoby, które potrafią podnieść ciśnienie już pierwszym słowem, ledwie otworzą usta. Czasem jest to szef tyran, czasem agresywny kolega, czasem koleżanka doskonale manipulująca innymi. Zmagamy się z nimi niemal codziennie, ale nie zawsze musimy być na przegranej pozycji.
Poradnik ten zawiera praktycznie wskazówki pomagające radzić sobie z najczęściej spotykanymi przyczynami irytacji. Autor w prosty sposób tłumaczy, jak oddzielać to, co robią inni, od naszych reakcji na ich zachowanie. Każdy, kto przeczyta tę książkę, prawdopodobnie już nigdy więcej nie da się nikomu wyprowadzić z równowagi.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
"To nie moja wina", "Stałem w korku" - jesteśmy okłamywani do dwustu razy dziennie, jednocześnie nie będąc tego świadomi. Jack Nasher wychodzi z założenia, że każdy ma prawo do prawdy, nawet jeśli jest bolesna. Wykorzystując najnowsze techniki badań psychologicznych oraz liczne przykłady z fascynującego świata służb specjalnych, zdradza nam, jak wyszkolić naszą percepcję, aby rozpoznać nawet najmniejsze oznaki kłamstwa. Opisane tu techniki zwiększają według niego prawdopodobieństwo zdemaskowania kłamcy z 50 do 90 procent.
UWAGI:
Polecana literatura s. 211-[238].
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Wszyscy musimy czasem coś udawać. Przyjmujemy role w zależności od tego, z kim akurat mamy do czynienia. Wobec szefa zachowujemy się inaczej niż wobec współmałżonka, w stosunku do klienta inaczej niż w towarzystwie przyjaciela. W pracy udajemy entuzjazm i zainteresowanie, ukrywamy znudzenie i niezadowolenie. To aktorstwo pomaga zdobyć i utrzymać posadę, dostać awans, zainkasować napiwek. Za każdym razem podejmujemy jednak ogromny wysiłek emocjonalny. Jego negatywnymi skutkami są: stres, zmęczenie, bóle głowy, częste przeziębienia, a nawet choroby serca.
UWAGI:
Tyt. oryg.: "Hiding what we feel, faking what we don`t : understanding the role of your emotions [at work]" 1999. - Na okł. podtyt.: pierwszy przewodnik [>>] po fałszowanym w pracy życiu emocjonalnym.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Pies śpiący w łóżku, mąż oglądający mecz, kot drapiący meble, dziecko grymaszące przy stole... Wolność na przekór stereotypom.
Zaskakujące obserwacje, rady, humor i wiedza, których nie znajdziesz w żadnym poradniku. Książka, która pomaga zrozumieć mężów, żony, dzieci, psy i koty... Uczy, jak żyć w zgodzie z samym sobą i z każdą inną istotą.
Pies śpiący w łóżku, mąż oglądający mecz, kot drapiący meble, dziecko grymaszące przy stole... Wolność na przekór stereotypom.
Zaskakujące obserwacje, rady, humor i wiedza, których nie znajdziesz w żadnym poradniku. Książka, która pomaga zrozumieć mężów, żony, dzieci, psy i koty... Uczy, jak żyć w zgodzie z samym sobą i z każdą inną istotą.