Jak powstrzymać dyrektora Paskudka, truciciela z Pietruszkowej Woli? Czy najeźdźcy z planety Folia opanują Ziemię? No i co zrobić ze starymi kalesonami taty? Odpowiedzi na te oraz inne pytania udzielą wam Matylda i Marcel, bliź-nięta, które codziennie ratują świat - nawet jeśli nie zawsze o tym wiedzą.
Dzieci bez stresu to obszerny zbiór zabaw kształtujących wyobraźnię, przeznaczonych dla dzieci w wieku przdszkolnym i szkolnym. Owe niecodzienne zabawy, zawierające elementy symboliczne i metaforyczne odwołujące się do wrażliwości i wyobraźni dzieci, wprowadzają je w twórczy sposób w sztukę duchowego przżywania. Pomagają im skoncentrować się oraz odprężyć fizycznie i psychicznie. Ponadto dają każdemu dziecku możliwość opracowania własnego, indywidualnego sposobu na odzyskanie równowagi wewnętrznej, by móc spokojnie reagować na stres i problemy dnia codziennego.
W cudownej krainie fantazji Tyt. oryg.: "Kinder ohne Stress". Tyt. oryg.: "Im Wunderland der Phantasie". Tyt. oryg.: "Bewegung im Schneckentempo".
Dzieci bez stresu to obszerny zbiór zabaw kształtujących wyobraźnię, przeznaczonych dla dzieci w wieku przdszkolnym i szkolnym. Owe niecodzienne zabawy, zawierające elementy symboliczne i metaforyczne odwołujące się do wrażliwości i wyobraźni dzieci, wprowadzają je w twórczy sposób w sztukę duchowego przżywania. Pomagają im skoncentrować się oraz odprężyć fizycznie i psychicznie. Ponadto dają każdemu dziecku możliwość opracowania własnego, indywidualnego sposobu na odzyskanie równowagi wewnętrznej, by móc spokojnie reagować na stres i problemy dnia codziennego.
Podróże w nieznane Tyt. oryg.: "Kinder ohne Stress". Tyt. oryg.: "Reise mit dem Atem". Tyt. oryg.: "Zauberhände". Tyt. oryg.: "Ausflüge im Lotussitz".
Dzieci bez stresu to obszerny zbiór zabaw kształtujących wyobraźnię, przeznaczonych dla dzieci w wieku przdszkolnym i szkolnym. Owe niecodzienne zabawy, zawierające elementy symboliczne i metaforyczne odwołujące się do wrażliwości i wyobraźni dzieci, wprowadzają je w twórczy sposób w sztukę duchowego przeżywania. Pomagają im skoncentrować się oraz odprężyć fizycznie i psychicznie. Ponadto dają każemu dziecku możliwość opracowania własnego, indywidualnego sposobu na odzyskiwanie równowagi wewnętrznej, by móc spokojnie reagować na stres i problemy dnia codziennego.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
W poszukiwaniu sensu życia : program wychowawczo-terapeutyczny dla osób niepełnosprawnych ruchowo "Program wychowawczo-terapeutyczny dla osób niepełnosprawnych ruchowo "
Opracowany przez Autorkę program wychowawczo-terapeutyczny [...] ma na celu nadanie innego wymiaru ludzkiemu cierpieniu, odkrywanie utraconego poczucia sensu życia i chronienie przed niedostatkami wartości egzystencjalnych. Może on być realizowany przez różnych specjalistów zajmujących się problematyką wsparcia społecznego. Jego wykorzystanie ułatwia szczegółowy opis 28 scenariuszy zawartych w pięciu blokach tematycznych: sens egzystencji i doświadczanego cierpienia, akceptacja własnej niepełnosprawności, poczucie własnej skuteczności, wartości osobiste.Autorka przeprowadziła eksperyment z wykorzystaniem opisanych scenariuszy i wykazała, że zmianie uległy niektóre składniki obrazu siebie, jak optymizm życiowy, poczucie własnej skuteczności i akceptacja niepełnosprawności. Wzbogaceniu uległ także system wartości niepełnosprawnych ruchowo.
Z recenzji dr. hab. Stanisława Korczyńskiego, prof. UO
Wzrost populacji ludzi w starszym wieku powoduje, że w wielu krajach obserwuje się rosnące zainteresowanie tą generacją. Sytuacja życiowa i problemy ludzi starych stały się przedmiotem badań oraz rozważań teoretycznych pedagogów, psychologów, socjologów, polityków, ekonomistów, demografów. Starzejące się społeczeństwo i zaspokajanie jego potrzeb jest wyzwaniem dla służb społecznych.Zwrócenie uwagi na wybrane problemy osób w starszym wieku, było przesłaniem niniejszego opracowania, które składa się z trzech uporządkowanych problemowo części. Pierwszą część poświęcono biologicznym, psychologicznym i społecznym aspektom starzenia się i starości. W drugiej części znajdują się rozważania na temat funkcjonowania osób starszych w różnych środowiskach (rodzina, dom pomocy społecznej) oraz ról społecznych oraz związanych z tym trudnościami. W trzeciej części przedstawiono problematykę dotyczącą wybranych form aktywności i terapii ludzi starych.
UWAGI:
Bibliogr. przy pracach.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni