Dziecko w rodzinie - pierwsza część tetralogii Jak kochać dziecko (wyd. I 1918), to jedno z najważniejszych dzieł w spuściźnie pedagogicznej J. Korczaka. Powstało w czasie I wojny światowej, a dotyczy najprostszych i najbardziej uniwersalnych wymiarów ludzkiego życia. Korczak pisze tu o rodzeniu dzieci, pielęgnowaniu dzieci, wychowaniu dzieci i o mądrej miłości do dzieci. Uczy takiego patrzenia na dziecko, by dostrzec i zrozumieć jego potrzeby. Karmienie piersią, kłopoty z ząbkowaniem, choroby dziecięce, rozwój fizyczny dziecka - to tylko niektóre problemy, którymi się zajmuje. Książka wyjątkowa, napisana prostym, obrazowym językiem, z mnóstwem odniesień do praktyki lekarskiej Korczaka. Obowiązkowa lektura dla młodych mam, ojców, opiekunów i dla wszystkich, którym dobro dziecka nie jest obojętne.
UWAGI:
Na podstawie wyd.: Dzieła t. 7, 1993.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały - jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły Tytuł oryginału: "How to talk so kids will listen and listen so kids will talk".
Światowy bestseller pośród publikacji poświęconych problemom, z jakimi każdego dnia zmagają się rodzice i dzieci. Książkę uzupełnia suplement Doświadczenia rodziców polskich. W sposób niezwykle osobisty, pełen życzliwości i prostoty autorki dzielą się własnymi doświadczeniami oraz głęboką wiedzą na temat dylematów rodzicielskich i dziecięcych uczuć, sposobów nawiązywania współpracy, skuteczności i nieskuteczności pochwał oraz kar. Jeden z najlepiej sprzedających się poradników w dziedzinie wychowania.
Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały - jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły Tyt. oryg.: "How to talk so kids will listen and listen so kids will talk".
Nowe, odświeżone graficznie i wzbogacone suplementem zawierającym doświadczenia rodziców polskich, wydanie znakomitego poradnika pedagogicznego. To książka ze wszech miar praktyczna, a nie teoretyczna. Autorki pokazują, jak w prosty i niezwykle skuteczny sposób opanować sztukę skutecznej komunikacji z dziećmi. Liczne przykłady i wskazówki wzięte z codziennych doświadczeń ułatwiają nie tylko rozwiązywanie najczęstszych problemów wychowawczych (np. stawianie granic, formułowanie oczekiwań), ale obrazują również metody budowania silnych więzi emocjonalnych między dorosłymi a dziećmi.
UWAGI:
Bibliogr. s. [248].
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły Tyt. oryg.: "How to talk so kids will listen and listen so kids will talk ".
Autorki proponują praktyczne działania, zabawne, skuteczne strategie zmierzające do pobudzania w dzieciach entuzjazmu do nauki, odwagi w rozwiązywaniu zadań szkolnych, wytrwałości. Podają tez wskazówki, jak radzić sobie z trudnymi kwestiami - chwaleniem, nagradzaniem, stopniami, współzawodnictwem, ze stresem związanym z wystąpieniem przed całą klasą. Książka przeznaczona jest dla rodziców, którzy chcą wychować dziecko dociekliwe, kreatywne, z poczuciem własnej wartości i niezależności to bardzo pożyteczna lektura.
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: Deborah Stipek, Kathy Seal ; z angielskiego przełożyła Krzysztof Kurek.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni