Szkolnictwo wyższe w Europie i w Polsce w świetle założeń i realizacji procesu bolońskiego Na dod. s. tyt.: "Higher education systems in Poland and around Europe in assumptions and realization of the Bologna process ".
CZĘŚĆ I. KREOWANIE EUROPEJSKIEJ PRZESTRZENI EDUKACYJNEJ
Kazimierz Denek - Uniwersytet w służbie społeczeństwa wiedzy
Waldemar Furmanek - Polskie szkolnictwo wyższe w europejskiej przestrzeni cywilizacyjnej
Bożena Zawadzka - Uniwersyteckie kształcenie w zakresie edukacji zdrowotnej w Europie w XXI wieku
Eliza Kozłowska - Międzynarodowe stowarzyszenia i organizacje wspierające tworzenie Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego
Przemysław Bąbel - Studia trzeciego stopnia. Założenia i realizacja
Agata Chabior - Pytania o edukację. Rozważania teoretyczne
Agata Chabior - Kształcenie gerontologiczne. Założenia i praktyka
Bożena Matyjas - Zawód - pracownik socjalny. O potrzebie edukacji w obszarze pracy socjalnej
Tadeusz Sakowicz - Wykształcenie w zakresie wychowania resocjalizującego w społeczności międzynarodowej
CZĘŚĆ II. NARODOWE PERSPEKTYWY SZKOLNICTWA WYŻSZEGO W EUROPIE
Wanda Dróżka - Główne założenia i cechy systemu kształcenia nauczycieli w Danii
Michał Dobrynin, Michał Stroczuk - Tendencje rozwoju szkoły wyższej Białorusi w świetle wyzwań XXIstuiecia
Waldemar Dutkiewicz, Grażyna Nowak-Starz, Kazimiera Ździebło - Polski model edukacji pielęgniarek i położnych w drodze do europejskiego wymiaru szkolnictwa wyższego
Ryszard Błaszkiewicz - Kompetencje informatyczne nauczycieli przedmiotów nieinformatycznych w reformowanej szkole
Larysa Zjazjun - Reforma wyższej edukacji pedagogicznej we Francji
Ewa Kula, Marzena Pękowska - Rola szkolnictwa wyższego w Europie i w Polsce w procesie edukacji ustawicznej
Teresa Giza - Zakres odpowiedzialności a kompetencje nauczycieli w zakresie wspierania rozwoju zdolności uczniów
Małgorzata Kwaśniewska, Elżbieta Zyzik - Koncepcje kształcenia oraz poziom kompetencji nauczycieli wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego w wybranych krajach Unii Europejskiej i w Polsce. Analiza porównawcza
Mirosław Babiarz - Problematyka poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego w Polsce oraz pomoc terapeutyczna w wybranych krajach Europy
Monika Szpringer - Przygotowanie pedagogów do realizacji funkcji profilaktycznych i resocjalizacyjnych w szkole i w środowisku lokalnym.
UWAGI:
Tyt. równol.: Higher education systems in Poland and around Europe in assumptions and realization of the Bologna process. Bibliogr. przy art. Wstęp równol. pol., ang.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Książka ta powstała pod auspicjami Stowarzyszenia Absolwentów Liceum Ogólnokształcącego im. Stefana Żeromskiego "Żeromszczaccy w Kielcach. I w researcherskiej współpracy, w której pod wodzą prezes Stowarzyszenia magdaleny Helis-Rzepki wziął udział zespół "żeromszczanek": Jolanta Daniel, Monika Henke-Wrońska, Mariola Stąpór, Jolanta Stefańska-Amerek, Anna Wojnowska-Duplicka, Anna Zielińska, dzieląc sie obszarami poszukiwań sladów pozostawionych przez pisarza o kolegach w swej twórczości, a także przez innych autorów o różnych wspomnieniach i przyczynkach, oraz w rozlicznych opracowaniach biograficznych i literaturoznawczych poświęconych Żeromskiemu.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni