KATALOG KSIĘGOZBIORU FILII NR 11 CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 11
Metody i techniki badań pedagogicznych
AUTOR:
Łobocki, Mieczysław
POZ/ODP:
Mieczysław Łobocki.
ADRES WYDAWNICZY:
Kraków : Impuls, 2003.
HASŁA:
Pedagogika - metodologia - podręcznik akademicki WYDANIE:
Wyd. 2.
OPIS FIZYCZNY:
330, [2] s. : tab., wykr. ; 24 cm.
SYGNATURA:
37
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
111000309274
30927
UWAGI:
Bibliogr. s. 316-330.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
REZERWACJE:
OPERACJE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 11
Niepełnosprawni w społeczeństwie : podstawy ortopedagogikiTyt. oryg.: "System Heilpädagogik ".
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 11
Nowy słownik pedagogiczny
AUTOR:
Okoń, Wincenty
POZ/ODP:
Wincenty Okoń.
ADRES WYDAWNICZY:
Warszawa : "Żak", 2001.
HASŁA:
Pedagogika - encyklopedia WYDANIE:
Wyd. 3 popr.
OPIS FIZYCZNY:
468 s. ; 21 cm.
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
111000471087
47108
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
REZERWACJE:
OPERACJE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 11
Orientacje i kierunki w pedagogice współczesnej : (zarys problematyki)
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 11
Pedagogika : podręcznik akademicki. 1
POZ/ODP:
red. nauk. Zbigniew Kwieciński, Bogusław Śliwerski.
ADRES WYDAWNICZY:
Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2003.
HASŁA:
Pedagogika - podręcznik akademicki Wychowanie - historia - podręcznik akademicki OPIS FIZYCZNY:
493, [3] s. ; 24 cm.
SYGNATURA:
37
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
111000375989
37598
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >> Podręcznik: - wprowadza w świat podstawowych pojęć i zagadnień pedagogiki, przedstawionych w szerszym kontekście społeczno-kulturowym, - omawia wybrane prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, - zapoznaje z dziejami wychowania i oświaty w Polsce i na świecie, - prezentuje wybrane metody badań pedagogicznych, - ukazuje związek teorii pedagogicznych z praktyką, - zawiera bogactwo osiągnięć naukowych i doświadczeń starszego i młodszego pokolenia pedagogów w Polsce, - przedstawia edukację z wielu różnych perspektyw.
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> Część I. Pedagogika jako nauka Wstęp Rozdział 1. Edukacja jako przedmiot pedagogiki i jej subdyscyplin (Krzysztof Rubacha) Rozdział 2. Metody zbierania danych w badaniach pedagogicznych (Krzysztof Rubacha) Rozdział 3. Budowanie teorii pedagogicznych (Krzysztof Rubacha) Bibliografia Część II. Rozwój i zmienność wychowania i kształcenia Wstęp - pochwała hiostorii i wykształcenia historycznego (Stefan Wołoszyn) Rozdział 1. Wychowanie w społeczeństwach pierwotnych (Stefan Wołoszyn) Rozdział 2. Wychowanie i nauczanie w cywilizacjach starożytnego Wschodu (Stefan Wołoszyn) Rozdział 3. Wychowanie w starożytnej Europie (Stefan Wołoszyn) Rozdział 4. Oświata i wychowanie w epoce średniowiecza (Stefan Wołoszyn) Rozdział 5. Wykształcnie i kultura umysłowa w epoce renesansu (Stefan Wołoszyn) Rozdział 6. Kultura umysłowa i reformy szkolne w epoce oświecenia (Stefan Wołoszyn) Rozdział 7. Rozwój nowoczesnych systemów szkolnych w XIX wieku (Stefan Wołoszyn) Rozdział 8. Oświata i wychowanie w XX wieku (Stefan Wołoszyn) Bibliografia Część III. Współczesne prądy i kierunki pedagogiczne Wstęp (Bogusław Śliwierski )* Rozdział 1. Pedagogika pozytywistyczna (Teresa Hejnicka-Bezwińska) Rozdział 2. Pedagogika kultury (Bogusław Milerski) Rozdział 3. Pedagogika personalistyczna (Marian Nowak) Rozdział 4. Pedagogika egzystencjalna (Janusz Tarnowski) Rozdział 5. Pedagogika religii (Bogusław Milerski) Rozdział 6. Pedagogika Nowego Wychowania (Sławomir Sztobryn) Rozdział 7. Pedagogika waldorfska (Bogusław Śliwierski) Rozdział 8. Pedagogika pragmatyzmu (Zbyszko Melosik) Rozdział 9. Pedagogika Marii Montessori (Ryszard Kucha) Rozdział 10. Pedagogika Janusza Korczaka (Bogusław Śliwierski) Rozdział 11. Pedagogika Petera Petersena (Sławomir Sztobryn) Rozdział 12. Pedagogika Celestyna Freineta (Sławomir Sztobryn) Rozdział 13. Pedagogika krytyczna (Tomasz Szkudlarek) Rozdział 14. Pedagogika antyautorytarna (Bogusław Śliwierski) Rozdział 15. Pedagogika emancypacyjna (Hanna Zielińska-Kostyło) Rozdział 16. Pedagogika międzykulturowa (Tomasz Szkudlarek) Rozdział 17. Pedagogika ekologiczna (Agnieszka Gromkowska-Melosik) Rozdział 18. Pedagogika negatywna (Bogusław Śliwierski) Rozdział 19. Pedagogika postmodernizmu (Zbyszko Melosik) Bibliografia Indeks osób Indeks rzeczowy O autorach UWAGI:
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
REZERWACJE:
OPERACJE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 11
Pedagogika : podręcznik akademicki. 2
POZ/ODP:
red. nauk. Zbigniew Kwieciński, Bogusław Śliwerski.
ADRES WYDAWNICZY:
Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2003.
HASŁA:
Pedagogika - podręcznik akademicki Wychowanie - historia - podręcznik akademicki OPIS FIZYCZNY:
415, [1] s. ; 24 cm.
SYGNATURA:
37
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
111000375415
37541
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >> Tom drugi obejmuje trzy części. Pierwsza część omawia zagadnienia istoty i przedmiotu badań teorii wychowania, różnych podejść do teorii wychowania, badań porównawczych z tego zakresu, a także nowych kategorii pojęciowych współczesnej teorii wychowania oraz teorie socjalizacji. Część druga porusza zagadnienia z zakresu dydaktyki, dotyczące m.in. programu szkolnego, nauczania i uczenia się w klasie, szkolnego środowiska uczenia się, w tym zagadnień przemocy i agresji w szkole, a także pełnienia i przygotowania się do zawodu nauczyciela. Część trzecia omawia zaś aktualne problemy oświaty, główne tendencje w zakresie struktur i funkcjonowania systemów edukacyjnych w świecie oraz reformowania oświaty w Polsce. Podręcznik przeznaczony jest dla: przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego - studentów uczelni akademickich, kolegiów nauczycielskich i wyższych szkół zawodowych studentów pierwszych lat pedagogiki nauczycieli, którzy chcą odnowić swoją wiedzę pedagogiczną prowadzących szkolenia w ośrodkach doskonalenia kadr pedagogicznych wszystkich zainteresowanych współczesną pedagogiką - działaczy oświatowych i samorządowych, psychologów i socjologów.
UWAGI:
Indeksy. Bibliogr. przy częśc.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
REZERWACJE:
OPERACJE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 11
Pedagogika : trudności w uczeniu sięTyt. oryg.: "Einführung in die Lernbehindertenpädagogik ".
AUTOR:
Werning, Rolf.
POZ/ODP:
Rolf Werning, Birgit Lütje-Klose ; przekł. Magdalena Wojdak-Piątkowska.
ADRES WYDAWNICZY:
Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2009.
HASŁA:
Dziecko - rozwój psychofizyczny - korekcja Nauczanie - metody Niepowodzenia szkolne - zapobieganie i zwalczanie Pedagogika specjalna OPIS FIZYCZNY:
216 s. : il. ; 24 cm.
SYGNATURA:
37
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
111000398018
39801
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> Wstęp do wydania polskiego *Przedmowa Rozdział 1. Zaburzenia uczenia się - próba przybliżenia trudnego pojęcia Rozdział 2. Powstanie szczególnej pedagogiki dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się Rozdział 3. Teorie zaburzeń uczenia się Stanowiska naukowo-teoretyczne Zaburzenia uczenia się jako indywidualna dysfunkcja Zaburzenia uczenia się a marginalizacja społeczna Zaburzenia uczenia się jako konsekwencja selektywnego systemu szkolnictwa Zaburzenia uczenia się z perspektywy systemowo-konstruktywistycznej Rozdział 4. Dydaktyka - lekcja dla uczniów przejawiających trudności w uczeniu się Wybrane koncepcje dydaktyczne Systemowo-konstruktywistyczne zasady i strategie nauczania wspierającego rozwój i proces uczenia się Moduły jednostki lekcyjnej wspierającej uczenie się i rozwój Rozdział 5. Perspektywy wspierania uczniów z trudnościami w uczeniu się Aktualny stan rozwoju wsparcia udzielanego w ramach pedagogiki specjalnej Integracyjne szkoły dla uczniów z zaburzeniami uczenia się a placówki segregacyjne Perspektywy integracyjnego wsparcia pedagogicznego w okresie wczesnoszkolnym Perspektywy wsparcia pedagogicznego w edukacji ponadpodstawowej UWAGI:
Bibliogr. s. [195]-208. Indeksy.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
REZERWACJE:
OPERACJE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
WYDRUK KATALOGÓW