Czy można zakochać się w kimś, kto nie żyje od stu lat? Jak pojąć umysł artysty? Ile się wyczytać ze starych obrazów? Czym ostatnia miłość różni się od pierwszej?
Frapujący thriller o meandrach ludzkiej psychiki, naturze malarstwa i sile miłości wiedzie nas ze współczesnej Ameryki do Paryża impresjonistów. Od kryminalnego incydentu po wielką tajemnicę z przeszłości, której mimo starań nie dało się na zawsze ukryć.
Znany artysta malarz Robert Oliver rzuca się z nożem na jeden z obrazów w National Galery of Art. Zamkniety w szpitalu psychiatrycznym mężczyzna uparcie milczy i maluje wciąż tę samą postać. Co nim kierowało? Kim jest modelka? By zrozumieć czyn swego pacjenta, doktor Marlow, sam malarz amator, próbuje zrekonstruować jego życie. W coraz bardziej zaskakującym śledztwie poznaje losy trzech kobiet, które wpłynęły na Olivera: żony Kate, kochanki Mary i tej, która zrujnowała oba związki - Beatrice, mieszkającej w Paryżu w... XIX wieku. Podążając tropem sekretów innych ludzi, Marlow nieoczekiwanie zyskuje szansę na własne, dawno pogrzebane szczęście.