Pomiędzy poszczególnymi tomami mogą być ukryte unikalne średniowieczne rękopiśmienne tomy starożytnych tekstów - skarb trzymany w ukryciu od wielu lat i z wielu powodów, i że to one właśnie są jego prawdziwą misją. W rzeczywistości ma odnaleźć codex, rękopis książki będącej dziełem czternastowiecznego zakonnika. Wielu naukowców wierzy, że tekst przepowiada nadejście apokalipsy i może skrywać sekret rodziny Went. Pogląd ten podziela również błyskotliwa absolwentka literatury, pewna siebie Margaret Napier, którą Edward werbuje do pomocy. Niespodziewanie staje się całkowicie uzależniony od intrygującej, zawiłej gry komputerowej MOMUS. Świat wirtualny i rzeczywisty są bardziej powiązane ze sobą, niż Edwardowi się wydaje. Uświadamiając to sobie stopniowo odkrywa, że gra jest w jakiś sposób powiązana z prowadzonym przez niego śledztwem. Jego fascynacja przeradza się w obsesję.