Adam Pollo zerwał związki ze światem, teraz pragnie za wszelką cenę ów świat odtworzyć. Z braku miłości wymyśla (?) Michéle, z braku namiętności utożsamia się z psem i odbywa pogoń za suką, z braku wroga mianuje nim białego szczura, i toczy morderczą walkę, kataloguje wszelkie przejawy życia. Adam Pollo to bohater romantyczny głęboko zanurzony w surrealizmie. Dwudziestotrzyletni autor we wstępie do "Protokołu" wyznaje: "nie tracę nadziei, że uda mi się kiedyś napisać prawdziwą powieść".
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Adam Pollo zerwał związki ze światem, teraz pragnie za wszelką cenę ów świat odtworzyć. Z braku miłości wymyśla (?) Michéle, z braku namiętności utożsamia się z psem i odbywa pogoń za suką, z braku wroga mianuje nim białego szczura, i toczy morderczą walkę, kataloguje wszelkie przejawy życia. Adam Pollo to bohater romantyczny głęboko zanurzony w surrealizmie. Dwudziestotrzyletni autor we wstępie do "Protokołu" wyznaje: "nie tracę nadziei, że uda mi się kiedyś napisać prawdziwą powieść".
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Bohaterem książki jest doświadczony lekarz psychiatrii - Elchanan Gil, który zgodnie ze sprawdzoną maksymą "szewc bez butów chodzi", nie umie poradzić sobie z własnymi problemami. Jego największym utrapieniem jest pamięć. Niesforny i bolesny twór odświeżający przykre wydarzenia z przeszłości, o których nie da się zapomnieć. Za radą przyjaciela przeprowadza się do polecanego przezeń mieszkania. To Joel mu je polecił, to on powiedział, zwolniło się mieszkanie, dokładnie naprzeciw naszego okna, weź je, przecież szukasz lokum, a kiedy się wahał, Joel powiedział mu, no co ty, dosłownie naprzeciw, weź je. Każdego wieczora obserwuje swoich znajomych przez okno. Ten bardzo popularny w literaturze motyw jest tylko i wyłącznie zalążkiem powieści. Codzienna praktyka pozwoli mu dogłębnie poznać zwyczaje panujące w domu Joela i Jael, a także przyjrzeć się urodziwej kobiecie. Po tragicznym wypadku, w którym ginie jej partner, Elchanan postanawia zając jego miejsce. Wszystko układa się po jego myśli - zdobywa względy kobiety, niecierpliwie oczekuje narodzin swojego syna. Nie spodziewa się, że moment, kiedy dziecko przyjdzie na świat, będzie punktem zwrotnym w jego życiu. Najwięcej kontrowersji budzi wybór imienia dla potomka. Matka postanawia uszanować pamięć po zmarłym mężu nadając dziecku jego imię. Od tej pory nieporadny psychiatra będzie zadawał sobie pytanie o cel takiego posunięcia. Czy Jaeli zależało na tym, aby poskromić jego szczęście? A może chciała wyraźnie zaakcentować, kto tak naprawdę był najważniejszą osobą w jej życiu?
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Tegoroczny noblista Jean-Marie Gustave Le Clézio w roku 2006 opublikował książkę niezwykłą. Urania to powieść-bajka o utopii stworzonej w dwudziestym wieku na wzór dawnych społeczności Mezoameryki. Na obrzeżach świata duchowej mizerii, zysku i wyzysku istnieje kraina Campos, dolina ostatnich wolnych ludzi. Jej mieszkańcy żyją w harmonii z naturą, w zgodzie z tradycją. Szacunek dla ziemi, dla drugiego człowieka zastępuje im prawo. Nie mają religii, a być może wszystko jest dla nich religią. Campos to próba spełnienia indiańskiego snu o wolności. Czy sen ów może się ziścić? "Le Clézio buduje mosty. I to najrozmaitsze. Pomiędzy swoim dzieciństwem a wiekiem dojrzałym (ma 68 lat). Pomiędzy różnymi kulturami, afrykańskimi, indiańskimi, japońską, indyjską i zachodnią. Pomiędzy warstwami społecznymi. Pomiędzy czasem świętym a świeckim. Pomiędzy sobą a światem". (Filip Łobodziński, "Newsweek Polska")
UWAGI:
U dołu okł.: Literacka Nagroda Nobla 2008.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Tegoroczny noblista Jean-Marie Gustave Le Clézio w roku 2006 opublikował książkę niezwykłą. Urania to powieść-bajka o utopii stworzonej w dwudziestym wieku na wzór dawnych społeczności Mezoameryki. Na obrzeżach świata duchowej mizerii, zysku i wyzysku istnieje kraina Campos, dolina ostatnich wolnych ludzi. Jej mieszkańcy żyją w harmonii z naturą, w zgodzie z tradycją. Szacunek dla ziemi, dla drugiego człowieka zastępuje im prawo. Nie mają religii, a być może wszystko jest dla nich religią. Campos to próba spełnienia indiańskiego snu o wolności. Czy sen ów może się ziścić? "Le Clézio buduje mosty. I to najrozmaitsze. Pomiędzy swoim dzieciństwem a wiekiem dojrzałym (ma 68 lat). Pomiędzy różnymi kulturami, afrykańskimi, indiańskimi, japońską, indyjską i zachodnią. Pomiędzy warstwami społecznymi. Pomiędzy czasem świętym a świeckim. Pomiędzy sobą a światem". (Filip Łobodziński, "Newsweek Polska")
UWAGI:
U dołu okł.: Literacka Nagroda Nobla 2008.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Tegoroczny noblista Jean-Marie Gustave Le Clézio w roku 2006 opublikował książkę niezwykłą. Urania to powieść-bajka o utopii stworzonej w dwudziestym wieku na wzór dawnych społeczności Mezoameryki. Na obrzeżach świata duchowej mizerii, zysku i wyzysku istnieje kraina Campos, dolina ostatnich wolnych ludzi. Jej mieszkańcy żyją w harmonii z naturą, w zgodzie z tradycją. Szacunek dla ziemi, dla drugiego człowieka zastępuje im prawo. Nie mają religii, a być może wszystko jest dla nich religią. Campos to próba spełnienia indiańskiego snu o wolności. Czy sen ów może się ziścić? "Le Clézio buduje mosty. I to najrozmaitsze. Pomiędzy swoim dzieciństwem a wiekiem dojrzałym (ma 68 lat). Pomiędzy różnymi kulturami, afrykańskimi, indiańskimi, japońską, indyjską i zachodnią. Pomiędzy warstwami społecznymi. Pomiędzy czasem świętym a świeckim. Pomiędzy sobą a światem". (Filip Łobodziński, "Newsweek Polska")
UWAGI:
U dołu okł.: Literacka Nagroda Nobla 2008.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni