KATALOG KSIĘGOZBIORU FILII NR 3 CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 3
Podręcznik dla nastolatków i ich rodziców u kresu wytrzymałościTyt. oryg.: "Adolescienza : manuale per genitori e figli sull`orlo di una crisi de nervi ".
AUTOR:
Pietropolli Charmet, Gustavo. [>>] Cirillo, Loredana. Kozak, Krystyna (1961- ). Tł.
POZ/ODP:
Gustavo Pietropolli Charmet, Loredana Cirillo ; [tłumaczenie z języka włoskiego Krystyna Kozak].
ADRES WYDAWNICZY:
Kielce : Wydawnictwo Jedność, cop. 2014.
HASŁA:
Młodzież - psychologia Wychowanie w rodzinie Poradniki dla rodziców OPIS FIZYCZNY:
424 s. ; 21 cm.
SYGNATURA:
159.922.7/.8
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
103000693965
69396
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >> Jak pomóc się dziecku usamodzielnić, odnaleźć miejsce w grupie przyjaciół, określić wartości i ideały, na których warto się oprzeć? Jak wspierać w okresie zmian związanych z dojrzewaniem, pierwszych relacji uczuciowych, prawdziwej miłości i poznawania sfery seksualnej? Jak reagować w przypadku drobnych lub poważniejszych kłamstw albo przesadnej fascynacji idolem czy. serialem telewizyjnym? Jak wyznaczyć "godzinę policyjną" i uzgodnić zasady korzystania z kieszonkowego? Sprawy małe i duże - ponad sześćdziesiąt typowych sytuacji, zdarzeń i potencjalnych konfliktów, które mówią o trudnościach wzrastania i wychowywania.
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> Przedmowa Rozdział 1. MŁODYUMYSŁ ZAJMUJE SIĘ NOWYMI MYŚLAMI Wprowadzenie 1. Tajemnice i kłamstwa 2. Nie przekraczajcie tego progu 3. Prywatne dzienniki 4. Nieposłuszeństwo 5. „Później", „nie przerywaj" 6. Bałagan 7. „Wy nic nie rozumiecie!" 8. „Dom to nie hotel!" 9. Odrabiać lekcje i czuć się samym 10. Kiedy poranne wstawanie staje się niemożliwe 11. Nieobecności i uwagi szkolne 12. „Coś ty z siebie zrobił?!" 13. Odkrycie śmiertelności 14. Oratorium czy centrum handlowe? 15. Małe domowe podkradania Rozdział 2. ADOLESCENT SPOTYKA I ODKRYWA ŚWIAT Wprowadzenie 16. Czy można naruszać tajemnicę korespondencji? 17. Śledzić dziecko na wirtualnych drogach: złe wiadomości? 18. Wirtualne przyjaźnie i spotkania 19. Telefon komórkowy, Internet i inni potencjalni rywale 20. Najlepszy przyjaciel: wspólnik i sprzymierzeniec 21. Kiedy zaczyna się godzina policyjna? Negocjowanie czasu 22. Zarządzanie pieniędzmi: kieszonkowe tygodniowe, miesięczne czy na żądanie? 23. Wakacyjne obozy, nauka angielskiego i... inne kłamstwa 24. Papierosy, skręty i alkohol 25. Grupa: przesadnie albo wcale 26. Nauczyciel zawsze ma rację - ale teraz już nie! Rozdział 3. PODMIOT CIELESNY I PŁCIOWY Wprowadzenie 27. Piękno jest subiektywne 28. Brzydota jest obiektywna 29. Zbyt dziwny, by iść do szkoły 30. Kogo postawili przed moim lustrem? 31. Podejrzane diety 32. Przesadne zafascynowanie siłownią 33. Zamknięcia i odloty 34. Strefy cielesne i inne niepokoje 35. „Mamo, chcę sobie zrobić operację plastyczną!" 36. Włosy, makijaż i kosmetyki do woli 37. Owłosienie, krosty, cellulit i inne drobne defekty 38. Piercing i tatuaże 39. Agresywne manipulacje: nacięcia, zadrapania, a czasami oparzenia 40. Nieważne, i tak jestem bezpłodna 41. „Nigdy nie dam rady, wiem to!" 42. Chce mi się spać, jestem zmęczony, czuję się samotny 43. Przyjemność i pragnienie: tylko przelotne, nie przesadzajmy! 44. Sądzę, że jestem biseksualny 45. Pornografia jako materiał dokumentalny 46. Wirusy, infekcje, choroby Rozdział 4. ADOLESCENT KOCHA I DAJE SIĘ KOCHAĆ Wprowadzenie 47. Wytłumaczyć chłopcom, co znaczy „przystojny mężczyzna"; wytłumaczyć dziewczętom, co znaczy „piękna kobieta" 48. Dziewczęta planują, a chłopcy uciekają 49. Potrzeba zauroczenia 50. Kursy zalecania się i sztuka uwodzenia 51. Co znaczy kochać? 52. Niewidoczne dziewczęt 53. Chłopcy na wybiegu 54. Zakochana para 55. Seks i spanie w domu rodziców 56. Przedwcześni teściowie, swatowie, bratowe i szwagrowie Rozdział 5. PODMIOT OBDARZONY WARTOŚCIAMI I IDEAŁAMI Wprowadzenie 57. Orędownicy pokoju 58. Manifestacje, samorządność i okupacje 59. Być „pięknym człowiekiem" 60. Wiele możliwości, mało zaangażowania 61. W głowie rodzą się nowe myśli: Kto je zasiał? 62. Od „bella ciao" do „bella zio" 63. Konflikt nic istnieje 64. Idole, bożyszcza i inne substytuty 65. Przyszłość Bibliografia UWAGI:
Bibliogr. s. 419.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
REZERWACJE:
OPERACJE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 3
Tomek ma ADHD : historia chłopca takiego jak Ty!Tyt. oryg.: "Cory stories : a kid`s book about living with ADHD".
AUTOR:
Kraus, Jeanne.
POZ/ODP:
Jeanne Kraus ; il. Whitney Martin ; [tł. Paulina Zaborek].
ADRES WYDAWNICZY:
Kielce : Wydawnictwo Jedność, cop. 2011.
SERIA:
"Jedność" dla Dzieci
HASŁA:
Dziecko - psychologia Wychowanie w rodzinie Zespół ADHD Opowiadanie dziecięce amerykańskie - 21 w. Poradniki dla rodziców OPIS FIZYCZNY:
[32] s. : il. ; 26 cm.
SYGNATURA:
159.922.7/.8
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
103000601090
60109
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >> Tomek ma ADHD, może Ty też, a może Twój brat albo kolega. Albo zwyczajne tylko słyszałeś o czyms takim. Byłoby fajnie, gdybyś przeczytał ten komiks... Dzięki niemu zrozumiesz, czym jest ADHD, a jeśli na nie cierpisz, pomoże Ci się z nim uporać. Bo to naprawdę jest możliwe! Sam się przekonaj... Przecież Tomkowi się udało!
UWAGI:
Tyt. oryg.: "Cory stories : a kid`s book about living with ADHD" 2005.
ZESTAWIENIA:
Powiązane zestawienia tematyczne:
ADHD DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
REZERWACJE:
OPERACJE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 3
Twoje dziecko nie musi być tyranem : dlaczego wychowanie to nie wszystko? : drogi wyjściaTyt. oryg.: "Tyrannen müssen nicht sein ".
AUTOR:
Winterhoff, Michael
POZ/ODP:
Michael Winterhoff ; współpr. Carsten Tergast ; przeł. [z niem.] Emilia Kledzik.
ADRES WYDAWNICZY:
Poznań : Media Rodzina, cop. 2011.
HASŁA:
Dziecko - psychologia Stosunki interpersonalne Uczniowie - wychowanie Wychowanie w rodzinie Poradniki dla rodziców OPIS FIZYCZNY:
149, [2] s. ; 21 cm.
SYGNATURA:
159.922.7/.8
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
103000595214
59521
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> Rozdział pierwszy. Parę słów na początek Dlaczego samo wychowanie nie wystarcza? Czym się kierować? Etapy rozwoju dziecka Ekskurs. Pojęcie dzieciństwa na przestrzeni dziejów Z życia wzięte. Sprzątanie Rozdział drugi. Koncepcja "dziecka". Co powoduje zaburzenia więzi? Koncepcja "dziecko jako dziecko" Koncepcja " dziecko jako partner" Koncepcja "chcę, żeby moje dziecko mnie kochało" Konepcja "dziecko jako część mnie" Przykład Jana Z życia wzięte. Kontrola zadań domowych przez nauczyciela Rozdział trzeci. Zaburzenia komunikacji jako podłoże dylematu. Co właściwie mamy na myśli, kiedy mówimy "dziecko" Rada pedagogiczna. Komunikacja pomiędzy nauczycielami w sprawie dzieci Komunikacja pomiędzy nauczycielami i uczniami Komunikacja pomiędzy nauczycielami i rodzicami Komunikacja pomiędzy rodzicami i dziećmi Komunikacja pomiędzy rodzicami i dziadkami Komunikacja pomiędzy partnerami Zaburzona komunikacja w moim gabinecie - przykład Rozdział czwarty. Dokąd prowadzi ta droga? Perspektywy naszego społeczeństwa pod znakiem braku rozwoju psychicznego Czynnik czasowy Czas goni - tempo i prędkość jako cechy nowoczesności Psychiczne skutki kultu tempa Dać sobie czas - wyhamować - włączyć spokój Przykład Michaela Pytanie o sens Rozdział piąty. Wyjście. Nie ma prostych rozwiązań Odnaleźć siebie na nowo. Autoanaliza i usunięcie zaburzeń więzi Z życia wzięte. Ubieramy się Przykład Tima Rozdział szósty. Sfera prywatna. Co dziś musi zdziałać rodzina? Rozdział siódmy. Przestrzeń publiczna. Oczekiwania społeczne i presja Brak struktury w przedszkolu i szkole Dzieci nie potrzebują animatora Rozdział ósmy. Wnioski. Co robić? DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
REZERWACJE:
OPERACJE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
WYDRUK KATALOGÓW