Przemoc w rodzinie wobec dziecka jako czynnik społeczno-pedagogicznego nieprzystosowania uczniów. T. 1, Teoretyczne i empiryczne aspekty badań przemocy wobec dziecka w rodzinie
Obecny stan wiedzy o zajwisku przemocy, agresji w rodzinie i w szkole zawiera znaczne luki, domagające się wypełnienia i takiego właśnie trudnego zadania podjęła się autorka - Zofia BrańkaOpracowanie stanowi kompendium wiedzy z zakresu przemocy wobec dziecka. Rygor i dyscyplina metodologiczna prezentowanych badać buzi uznanie. Można uznać, że dokonania autorki za doniosłe polskie badania empiryczne przeprowadzone na tak dużej próbie, w środowisku lokalnym dużego miasta Krakowa, miasta dziedzictwa kultury polskiej, nauki i,sztuki i turystyki. Praca wzbogaci wiedzę o uwarunkowaniach przemocy w rodzinie, rozmiarach przemocy oraz uwarunkowaniach społeczno - pedagogicznych nieprzystosowania uczniów. Praca powinna dotrzeć nie tylko do kręgów naukowych, ale do szerokich kręgów i osób, nauczycieli, wychowawców, opiekunów, odpowiedzialnych za politykę edukacyjną w kraju.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępne są 2 egzemplarze. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Rodzina - szkoła : partnerzy w przestrzeni edukacyjnej środowiska lokalnego Na dod. s. tyt.: "Family - school : partners in the educational space of the local environment".
Dla przedstawicieli środowisk naukowych, nauczycieli, wychowawców, studentów, organizacji pozarządowych, przedstawicieli administracji państwowej i samorządowej.
Mimo rozległego stosowania pojęcia przestrzeni na gruncie wielu dziedzin nauki, wciąż pozostaje ono niedookreślone i niesie ze sobą niejednoznaczności. Ponadto wielowątkowość i duże tempo zmian zglobalizowanego świata przyczynia się do przekształceń pojmowania przestrzeni edukacyjnej.W prezentowanej publikacji podejmuje się próbę odpowiedzi na pytania pojawiające się w związku z przemianami współczesnej przestrzeni i rzeczywistości edukacyjnej. Znajdują się w niej refleksje nad wybranymi obszarami działalności edukacyjnej obejmujące istotne elementy tej przestrzeni, czyli: dom, rodzinę (wraz z jej przemianami i zagrożeniami wynikającymi z przeobrażeń współczesnego świata np. procesy globalizacji, oddziaływanie mediów) oraz szkołę jako miejsce współpracy różnych podmiotów w środowisku.Opracowanie stanowi zbiór artykułów ukazujących rodzinę i szkołę jako przestrzeń edukacyjną w życiu jednostki. Przedstawia różnorodność potrzeb i problemów istniejących w wymienionych środowiskach wychowawczych. Chociaż jest to jedynie wycinek tej problematyki, jednakże stanowi ważny głos w dyskursie nad kształtowaniem się i przemianami współczesnej przestrzeni edukacyjnej. Publikacja adresowana jest do środowisk naukowych, nauczycieli, wychowawców, studentów uczelni wyższych, organizacji pozarządowych oraz przedstawicieli administracji państwowej i samorządowej zainteresowanych problematyką działalności edukacyjnej i różnych jej obszarów.
UWAGI:
Bibliogr., netogr. przy pracach. Streszcz. ang. Spis treści także ang.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Rodzina i jej wspomaganie : (wypisy wybranych tekstów z pedagogiki społecznej i opiekuńczej z lat 1990-2004) Na dod. s. tyt.: "Aiding a family : (excerpts from selected texts in social and care pedagogy during 1990-2004)".
Dla pedagogów, także innych przedstawicieli profesji społecznych oraz rodziców.
UWAGI:
Aneks. Na oprac. złożyły się teksty, które ukazały się w różnych oprac. zbior. (gł. materiałach pokonferencyjnych) oraz czasopismach o zasięgu [>>] regionalnym. Bibliogr. s. 341-355. 1 rozdz. w jęz. niem.Streszcz. ang., spis treści także ang.
Rodzina i jej wspomaganie : (wypisy wybranych tekstów z pedagogiki społecznej i opiekuńczej z lat 1990-2004) Na dod. s. tyt.: "Aiding a family : (excerpts from selected texts in social and care pedagogy during 1990-2004)".
Dla pedagogów, także innych przedstawicieli profesji społecznych oraz rodziców.
UWAGI:
Aneks. Na oprac. złożyły się teksty, które ukazały się w różnych oprac. zbior. (gł. materiałach pokonferencyjnych) oraz czasopismach o zasięgu [>>] regionalnym. Bibliogr. s. 341-355. 1 rozdz. w jęz. niem.Streszcz. ang., spis treści także ang.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Niewątpliwym walorem recenzowanej pracy jest jej szeroki, interdyscyplinarny wymiar. Autor z wielką trafnością łączy we własnych analizach dorobek z zakresu socjologii rodziny, teologii, pedagogiki społecznej, socjologii wychowania. Efektem jest praca prezentująca badany przedmiot w licznych kontekstach..] Przedstawioną mi do recenzji pracę oceniam jako prawidłowo opracowane, zwarte kompedium danych na temat współczesnego statusu rodziny międzypokoleniowej oraz specyficznych dla jej kontekstu relacji. Ze względu na syntetyczny charakter praca niewątpliwie traktowana być może jako akademicki podręcznik przeznaczony dlastudentów kierunków humanistycznych i z powodzeniem wykorzystywana na zajęciach z zakresu pedagogiki społecznej, socjologii małżeństwa i rodziny, socjologii wychowania. Prof. zw. dr hab. Andrzej Radziewicz-Winnicki
UWAGI:
Bibliogr. s. 249-260.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Niewątpliwym walorem recenzowanej pracy jest jej szeroki, interdyscyplinarny wymiar. Autor z wielką trafnością łączy we własnych analizach dorobek z zakresu socjologii rodziny, teologii, pedagogiki społecznej, socjologii wychowania. Efektem jest praca prezentująca badany przedmiot w licznych kontekstach..] Przedstawioną mi do recenzji pracę oceniam jako prawidłowo opracowane, zwarte kompedium danych na temat współczesnego statusu rodziny międzypokoleniowej oraz specyficznych dla jej kontekstu relacji. Ze względu na syntetyczny charakter praca niewątpliwie traktowana być może jako akademicki podręcznik przeznaczony dlastudentów kierunków humanistycznych i z powodzeniem wykorzystywana na zajęciach z zakresu pedagogiki społecznej, socjologii małżeństwa i rodziny, socjologii wychowania. Prof. zw. dr hab. Andrzej Radziewicz-Winnicki
UWAGI:
Bibliogr. s. 249-260.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni