To nazwisko już za życia było legendą. Po śmierci Władimira Wysockiego jego imię otrzymały szczyty górskie, nowa planeta, ulice, statki oceaniczne, teatry. Fenomen Wysockiego opiera się nie tylko na jego niesłychanej popularności - jest to następstwo olbrzymiego autorytetu moralnego, reputacji i daru słowa. Na ten fenomen składają się cechy osobowości i wielostronność talentu. Demidowa pracowała z Wysockim w Teatrze na Tagance od 1964 roku: od dnia powstania teatru - do jego śmierci. Wiele razem grali, uczestniczyli w próbach, jeździli na koncerty, mieszkali obok siebie na występach gościnnych. Bez teatru nie można zrozumieć indywidualności artystycznej Wysockiego. Jednak w teatrze widziała go bardzo ograniczona liczba osób. Za życia Wysockiego dostać się do "Taganki" było praktycznie niemożliwe; na sali zasiadali tak zwani prestiżowi widzowie, dla których Wysocki był najczęściej zaledwie modą.
Dla aktorów Teatru na Tagance Wysocki był Wołodią, Wołodiczką, z którym można było pogadać o czymkolwiek, którego można się było poradzić, z którym można się było posprzeczać na próbie albo na spektaklu, po czym nie rozmawiać przez tydzień, powybrzydzać z kolegami o jego kolejnych "wybrykach". Dla całego kraju był mitem, legendą.
UWAGI:
Role W. Wysockiego w tetarze na Tagance i filmoteka na stronach 269-[273]. Oznaczenia odpowiedzialności: Ałła Demodowa ; przekład Jan Cichocki.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
To nazwisko już za życia było legendą. Po śmierci Władimira Wysockiego jego imię otrzymały szczyty górskie, nowa planeta, ulice, statki oceaniczne, teatry. Fenomen Wysockiego opiera się nie tylko na jego niesłychanej popularności - jest to następstwo olbrzymiego autorytetu moralnego, reputacji i daru słowa. Na ten fenomen składają się cechy osobowości i wielostronność talentu. Demidowa pracowała z Wysockim w Teatrze na Tagance od 1964 roku: od dnia powstania teatru - do jego śmierci. Wiele razem grali, uczestniczyli w próbach, jeździli na koncerty, mieszkali obok siebie na występach gościnnych. Bez teatru nie można zrozumieć indywidualności artystycznej Wysockiego. Jednak w teatrze widziała go bardzo ograniczona liczba osób. Za życia Wysockiego dostać się do "Taganki" było praktycznie niemożliwe; na sali zasiadali tak zwani prestiżowi widzowie, dla których Wysocki był najczęściej zaledwie modą.
Dla aktorów Teatru na Tagance Wysocki był Wołodią, Wołodiczką, z którym można było pogadać o czymkolwiek, którego można się było poradzić, z którym można się było posprzeczać na próbie albo na spektaklu, po czym nie rozmawiać przez tydzień, powybrzydzać z kolegami o jego kolejnych "wybrykach". Dla całego kraju był mitem, legendą.
UWAGI:
Role W. Wysockiego w tetarze na Tagance i filmoteka na stronach 269-[273]. Oznaczenia odpowiedzialności: Ałła Demodowa ; przekład Jan Cichocki.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
To nazwisko już za życia było legendą. Po śmierci Władimira Wysockiego jego imię otrzymały szczyty górskie, nowa planeta, ulice, statki oceaniczne, teatry. Fenomen Wysockiego opiera się nie tylko na jego niesłychanej popularności - jest to następstwo olbrzymiego autorytetu moralnego, reputacji i daru słowa. Na ten fenomen składają się cechy osobowości i wielostronność talentu. Demidowa pracowała z Wysockim w Teatrze na Tagance od 1964 roku: od dnia powstania teatru - do jego śmierci. Wiele razem grali, uczestniczyli w próbach, jeździli na koncerty, mieszkali obok siebie na występach gościnnych. Bez teatru nie można zrozumieć indywidualności artystycznej Wysockiego. Jednak w teatrze widziała go bardzo ograniczona liczba osób. Za życia Wysockiego dostać się do "Taganki" było praktycznie niemożliwe; na sali zasiadali tak zwani prestiżowi widzowie, dla których Wysocki był najczęściej zaledwie modą.
Dla aktorów Teatru na Tagance Wysocki był Wołodią, Wołodiczką, z którym można było pogadać o czymkolwiek, którego można się było poradzić, z którym można się było posprzeczać na próbie albo na spektaklu, po czym nie rozmawiać przez tydzień, powybrzydzać z kolegami o jego kolejnych "wybrykach". Dla całego kraju był mitem, legendą.
UWAGI:
Role W. Wysockiego w tetarze na Tagance i filmoteka na stronach 269-[273]. Oznaczenia odpowiedzialności: Ałła Demodowa ; przekład Jan Cichocki.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Pasjonujący podwójny portret dwóch niezwykłych osobowości na tle europejskiej historii. Historia związku słynnej tancerki Isadory Duncan i poety Siergieja Jesienina.
Młody moskiewski poeta, dandys, pijak, wyrwany z rodzinnej wsi i - jak określał to Maksym Gorki - "stworzony wyłącznie dla poezji" oraz amerykańska "femme scandaleuse", starsza od niego o siedemnaście lat, która zrewolucjonizowała i wstrząsnęła sztuką baletową swoich czasów. Siergiej Jesienin i Isadora Duncan to sławna nie od dziś para, którą połączyło tylko jedno: zamiłowanie do sławy i prowokacji.
Wykorzystując źródła historyczne i relacje świadków, Carola Stern przedstawia losy słynnej pary, ich spotkanie i krótkie małżeństwo. Jednak nie jest to historia miłosna - autorka ukazuje swoich bohaterów w kontekście historycznym, analizuje motywy, które sprowadziły Duncan do rewolucyjnej Rosji, opisuje panujący tam ferment intelektualny, zastanawia się, dlaczego ich podróż do Ameryki skończyła się porażką i jaką rolę odegrali w środowisku emigracyjnym Berlina. Autorka płynnie łączy swobodną, lekką narrację z dużą znajomością tematu i erudycją.
Pasjonujący podwójny portret dwóch niezwykłych osobowości na tle europejskiej historii.
UWAGI:
Bibliogr. s. 199-200.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Pasjonujący podwójny portret dwóch niezwykłych osobowości na tle europejskiej historii. Historia związku słynnej tancerki Isadory Duncan i poety Siergieja Jesienina.
Młody moskiewski poeta, dandys, pijak, wyrwany z rodzinnej wsi i - jak określał to Maksym Gorki - "stworzony wyłącznie dla poezji" oraz amerykańska "femme scandaleuse", starsza od niego o siedemnaście lat, która zrewolucjonizowała i wstrząsnęła sztuką baletową swoich czasów. Siergiej Jesienin i Isadora Duncan to sławna nie od dziś para, którą połączyło tylko jedno: zamiłowanie do sławy i prowokacji.
Wykorzystując źródła historyczne i relacje świadków, Carola Stern przedstawia losy słynnej pary, ich spotkanie i krótkie małżeństwo. Jednak nie jest to historia miłosna - autorka ukazuje swoich bohaterów w kontekście historycznym, analizuje motywy, które sprowadziły Duncan do rewolucyjnej Rosji, opisuje panujący tam ferment intelektualny, zastanawia się, dlaczego ich podróż do Ameryki skończyła się porażką i jaką rolę odegrali w środowisku emigracyjnym Berlina. Autorka płynnie łączy swobodną, lekką narrację z dużą znajomością tematu i erudycją.
Pasjonujący podwójny portret dwóch niezwykłych osobowości na tle europejskiej historii.
UWAGI:
Bibliogr. s. 199-200.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Pasjonujący podwójny portret dwóch niezwykłych osobowości na tle europejskiej historii. Historia związku słynnej tancerki Isadory Duncan i poety Siergieja Jesienina.
Młody moskiewski poeta, dandys, pijak, wyrwany z rodzinnej wsi i - jak określał to Maksym Gorki - "stworzony wyłącznie dla poezji" oraz amerykańska "femme scandaleuse", starsza od niego o siedemnaście lat, która zrewolucjonizowała i wstrząsnęła sztuką baletową swoich czasów. Siergiej Jesienin i Isadora Duncan to sławna nie od dziś para, którą połączyło tylko jedno: zamiłowanie do sławy i prowokacji.
Wykorzystując źródła historyczne i relacje świadków, Carola Stern przedstawia losy słynnej pary, ich spotkanie i krótkie małżeństwo. Jednak nie jest to historia miłosna - autorka ukazuje swoich bohaterów w kontekście historycznym, analizuje motywy, które sprowadziły Duncan do rewolucyjnej Rosji, opisuje panujący tam ferment intelektualny, zastanawia się, dlaczego ich podróż do Ameryki skończyła się porażką i jaką rolę odegrali w środowisku emigracyjnym Berlina. Autorka płynnie łączy swobodną, lekką narrację z dużą znajomością tematu i erudycją.
Pasjonujący podwójny portret dwóch niezwykłych osobowości na tle europejskiej historii.
UWAGI:
Bibliogr. s. 199-200.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępne są 2 egzemplarze. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Pasjonujący podwójny portret dwóch niezwykłych osobowości na tle europejskiej historii. Historia związku słynnej tancerki Isadory Duncan i poety Siergieja Jesienina.
Młody moskiewski poeta, dandys, pijak, wyrwany z rodzinnej wsi i - jak określał to Maksym Gorki - "stworzony wyłącznie dla poezji" oraz amerykańska "femme scandaleuse", starsza od niego o siedemnaście lat, która zrewolucjonizowała i wstrząsnęła sztuką baletową swoich czasów. Siergiej Jesienin i Isadora Duncan to sławna nie od dziś para, którą połączyło tylko jedno: zamiłowanie do sławy i prowokacji.
Wykorzystując źródła historyczne i relacje świadków, Carola Stern przedstawia losy słynnej pary, ich spotkanie i krótkie małżeństwo. Jednak nie jest to historia miłosna - autorka ukazuje swoich bohaterów w kontekście historycznym, analizuje motywy, które sprowadziły Duncan do rewolucyjnej Rosji, opisuje panujący tam ferment intelektualny, zastanawia się, dlaczego ich podróż do Ameryki skończyła się porażką i jaką rolę odegrali w środowisku emigracyjnym Berlina. Autorka płynnie łączy swobodną, lekką narrację z dużą znajomością tematu i erudycją.
Pasjonujący podwójny portret dwóch niezwykłych osobowości na tle europejskiej historii.
UWAGI:
Bibliogr. s. 199-200.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni