Dzieło życia Anais Nin, które już przed publikacją stało się legendą, to jej dziennik intymny liczący ... tysiące stron rękopisu! Oto tom 2 Dziennika, obejmujący lata 1934-1939. Dzieło niezwykłe. Anais Nin jest kobietą, jako artystka zbudowała swój prywatny świat, w którym rozprawia się z samą sobą, z przyjaciółmi, z ludźmi poddanymi psychoanalizie, z nieśmiertelnym mitem pisarza, twórczości i miłości.
UWAGI:
Tyt. oryg.: The diary of AnaIs Nin : 1931-1934. Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Żadna biografia nie może sportretować człowieka takim, jakim był rzeczywiście. W najlepszym razie można mieć nadzieję na pewne przybliżenie, z którego usunięcie wszystko to, co fałszywe, a większość tego, co jest prawdą, podano bądź też przez implikację. Jeżeli Ernest Hemingway ma być przywrócony do życia, trzeba tego dokonać za pomocą tysiąca obrazów, tysiąca scen, w których uczestniczył, tysiąca przypadków, kiedy pisał czy mówił, zarówno prywatnie jak publicznie, o sprawach najbardziej go obchodzących.
UWAGI:
Poprz. wyd. ogł. pod hasłem : Baker Carlos Heard.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Autobiografia Vladimira Nabokova stanowi klucz do całejjego twórczości. Jedynie dzięki niej czytelnik ma szansedostrzec w doświadczeniach bohaterów powieści i opowiadańecha wydarzeń z życia pisarza. Ma też szanse zetknąć sięz jego refleksjami wyrażanymi już nie w imieniu fikcyjnychpostaci, tylko we własnym, a więc mogącymi pomócw interpretacji dzieł literackiej fikcji. Zarazem autobiografia ta nie jest czymś gatunkowo odmiennym od Nabokovowskich powieści i opowiadań. Jest to memuarystyka wyjątkowo literacka, napisana wysmakowanym, eleganckim stylem, pełna efektownych chwytów, fałszywych tropów i chytrze zastawionych na czytelnika pułapek. Znajdujemy tu także "prafabułę" wielu Nabokovowskich utworów, którą jest wygnanie z raju dzieciństwa i próba jego odzyskania.Jednym ze środków wiodących z powrotem do edenu jest literatura, literatura najwyższej miary intelektualnej i artystycznej, a przy tym ogromnie zmysłowa i niezwykle skuteczna w ewokowaniu przeszłości. Pamięci, przemów to ostateczna, najpóźniejsza wersja autobiografii, jedno z najważniejszych i najwspanialszych dzieł wielkiego pisarza. Leszek Engelking
UWAGI:
Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Autobiografia Vladimira Nabokova stanowi klucz do całejjego twórczości. Jedynie dzięki niej czytelnik ma szansedostrzec w doświadczeniach bohaterów powieści i opowiadańecha wydarzeń z życia pisarza. Ma też szanse zetknąć sięz jego refleksjami wyrażanymi już nie w imieniu fikcyjnychpostaci, tylko we własnym, a więc mogącymi pomócw interpretacji dzieł literackiej fikcji. Zarazem autobiografia ta nie jest czymś gatunkowo odmiennym od Nabokovowskich powieści i opowiadań. Jest to memuarystyka wyjątkowo literacka, napisana wysmakowanym, eleganckim stylem, pełna efektownych chwytów, fałszywych tropów i chytrze zastawionych na czytelnika pułapek. Znajdujemy tu także "prafabułę" wielu Nabokovowskich utworów, którą jest wygnanie z raju dzieciństwa i próba jego odzyskania.Jednym ze środków wiodących z powrotem do edenu jest literatura, literatura najwyższej miary intelektualnej i artystycznej, a przy tym ogromnie zmysłowa i niezwykle skuteczna w ewokowaniu przeszłości. Pamięci, przemów to ostateczna, najpóźniejsza wersja autobiografii, jedno z najważniejszych i najwspanialszych dzieł wielkiego pisarza. Leszek Engelking
UWAGI:
Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni