Książka niniejsza jest niejako kontynuacją zbioru artykułów, który ukazał się w 2005 r. pt. Oblicza współczesnej polityki (aspekty teoretyczne). W tomie znajdziemy następujące artykuły:Rola marketingu politycznego w kształtowaniu społeczeństwa obywatelskiego w Polsce;Jak zwiększyć frekwencję? Prawo wyborcze a uczestnictwo w wyborach;Wpływ komunikacji politycznej na kształtowanie preferencji wyborczych;Zjawisko "porzucania propagandy" (na tle historii komunikowania politycznego);Produkt polityczny jako usługa;Środki masowego przekazu w komunikowaniu politycznym. Mediatyzacja polityki;Mediatyzacja polityki - nowe formy czy kres demokracji;Jolanta Kwaśniewska: wizerunek polskiej "First Lady" w latach 1995-2000;Słowo i ciało w dyskursie politycznym. Od teorii do praktyki retoryki politycznej;Gnoza polityczna, czyli absolutny wymiar polityki;Idee Hobbesowskie w etyce absolutnej Ayn Rand;Polityka w perspektywie neofunkcjonalnej;Stan współpracy i perspektywy rozwoju stosunków państw w Regionie Morza;Bałtyckiego na tle kształtujących się ogólnych tendencji w Europie;Kształtowanie się opozycji politycznej na Ukrainie (1989-2003);Specyfika brytyjskiego systemu wyborczego;Realizacja polityki ekologicznej w zakresie promocji zdrowia;Instrumenty ekonomiczne polskiej polityki ochrony środowiska;Ekonomiczne modele korupcji a polityka antykorupcyjna;Wprowadzanie norm ISO etapem na drodze poprawy jakości pracy administracji rządowej (przykład Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie);Przepisy antykorupcyjne dotyczące radnych gminy;Głosowanie elektroniczne - teoria a praktyka.