AUTOR: | Grand, Claire. [>>]
Bilik, Andrzej (1939- ). Tł.
|
POZ/ODP: | Claire Grand ; [przekł. z fr. Andrzej Bilik]. | |
ADRES WYDAWNICZY: | Warszawa : Wydawnictwo Studio Emka, cop. 2012. |
HASŁA: | - Dziecko z zespołem Aspergera - rozwój psychofizyczny
- Zespół Aspergera
|
OPIS FIZYCZNY: | 136 s. ; 22 cm. |
SYGNATURA: | 61 |
KOD KRESKOWY INWENTARZ: | 112000768184 | 76818 |
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >>Choć autyzm i zespół Aspergera nie są rzadkością, pozostają mało znane. Większość ludzi tych upośledzeń nie zna i kiedy nagle się pojawiają, nie potrafi się przystosować i z nimi żyć. Dzieci dotknięte tymi przypadłościami nie rozumieją w czym się różnią od innych, nie wiedzą jak myślą inni i mają trudności ze znalezieniem miejsca wśród rówieśników. Ta książka zrozumiała i łatwa w czytaniu została napisana właśnie dla nich. Jej zadaniem jest wytłumaczyć dziecku z zespołem Aspergera lub dziecku autystycznemu wysokiego poziomu w czym różni się od innych i zrozumieć kim jest. Pomóc mu żyć z tą odmiennością, pogodzić się z samym sobą i z innymi, z myślą, dlaczego tak trudno autystykowi mieć przyjaciół. To przyjazna książka do czytania w rodzinie, przed dzieckiem albo razem z nim - aby móc wymienić opinie lub nawiązać dialog. |
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >>- Wstęp
- Część I. CO TO ZNACZY BYĆ AUTYSTYKIEM?
- Autyzm i zespół Aspergera
- Co to jest autyzm?
- Co to jest zespół Aspergera?
- Być Aspergerem - co to zmienia?
- Jacy są dotknięci zespołem Aspergera?
- Odmienny sposób myślenia
- Myślenie w szczegółach i obrazach
- Postawić się na miejscu innych i wyobrazić sobie to, co myślą
- Trudności w rozumieniu
- Zrozumieć, co się do ciebie mówi
- Rozumieć wyraz twarzy
- Rozumieć, jak myślą inni
- Rozumieć emocje i uczucia
- Zachowania dziwne lub żenujące
- Dlaczego tak trudno pozyskać przyjaciół?
- Dziecko Asperger nie rozumie innych
- Inni nie rozumieją dziecka Aspergera
- Bardzo utrudnione komunikowanie się
- Odmienne ośrodki zainteresowania
- Asperger i wybitnie uzdolniony
- Czy dziecko wybitnie uzdolnione jest bardzo inteligentne?
- Co to znaczy być wybitnie uzdolnionym?
- Asperger i szkoła
- Uwaga
- Trudności ze zrozumieniem
- Pisanie
- Niepokój
- Zmęczenie
- Część II. A INNI, JAK ONI MYŚLĄ?
- Jak się postrzega rzeczywistość, gdy nie jest się osobą z zespołem Aspergera
- Ale co to ma znaczyć?
- Powiedzenia w znaczeniu przenośnym
- Język niewerbalny - mówić bez słów
- Emocje
- Przyjęte zwyczaje
- Część III. Co ZROBIĆ, ŻEBY CZUĆ SIĘ LEPIEJ?
- Rozumieć wszystko, co masz wokół siebie
- Obserwować, pytać, dowiadywać się
- Ćwiczenia reedukacyjne
- Pozyskiwać przyjaciół
|
UWAGI: | Bibliogr. s. 133-134.
|
DOSTĘPNOŚĆ: | Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni | |
|
REZERWACJE: OPERACJE: | |