KATALOG CENTRALNY KSIĄŻEK
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU? |
Filia nr 11
Młodzież i przemoc : mechanizmy socjologiczno-psychologiczne |
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU? |
Filia nr 13
Samotność dziecka polskiego na progu XXI wieku Na dod. s. tyt.: "Loneliness of the Polish child at the turn of the 21st century ". |
AUTOR: | Biała, Jolanta. |
POZ/ODP: | Jolanta Biała. | ![okładka](okladki/ISBN/8362/m8362718404.jpg) |
ADRES WYDAWNICZY: | Kielce : Wszechnica Świętokrzyska, 2012. |
SERIA: | Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej = nr 153 |
HASŁA: | - Dziecko - psychologia
- Dziecko - socjologia - Polska - od 1989 r.
- Samotność - psychologia
- Samotność - socjologia - Polska - od 1989 r.
|
OPIS FIZYCZNY: | 175 s. : il. ; 24 cm. |
SYGNATURA: | 316 |
KOD KRESKOWY INWENTARZ: | 100000016084 | 1608 |
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >>- Rozdział I - Społeczno-kulturowe uwarunkowania przemian polskiego systemu opiekuńczo-wychowawczego
- 1.1. Od państwa opiekuńczego do państwa pomocy społecznej
- 1.2. Prawno-organizacyjne przesłanki reorganizacji opieki w świetle dokumentów normatywnych oraz nowych wymiarów opieki dawniej i dziś
- 1.3. Procesy globalizacji i jej implikacje dla funkcjonowania polskich rodzin
- Rozdział II - Dziecko w rodzinie. Oblicza samotności
- 2.1. Samotność a osamotnienie, ustalenia definicyjne, uwarunkowania i skutki
- 2.2. Nowe potrzeby w zakresie wspomagania rozwoju dziecka w rodzinie w kontekście nowych obszarów zagrożeń
- 2.2.1. Zaburzenia komunikacyjne jako źródło konfliktów pomiędzy rodzicami i dziećmi
- 2.2.2. Eurosieroctwo i migracje źródłem osamotnienia dziecka w rodzinie. Społeczne skutki zagrożeń
- 2.3. Dzieciństwo gorszych szans rozwojowych wyzwaniem dla społeczeństwa obywatelskiego
- 2.4. Wolontariat jako jedna z możliwości i form pomocy organizowanej wobec dziecka i jego rodziny
- 2.5. Możliwości wspierania socjalnego rodzin zagrożonych w polskim systemie pomocy społecznej
- Rozdział III - Dziecko w placówce socjalizacyjnej. Współczesny wymiar sieroctwa
- 3.1. Wyzwanie społeczne okresu transformacji w zakresie reorganizacji placówek
- 3.2. Współczesny profil placówki
- Możliwości i ograniczenia kompensacji rodziny i zapobieganie niedostosowaniu społecznemu wychowanków
- 3.3. Bariery społeczne w procesie usamodzielnienia się i adaptacji społecznej w świetle narracji usamodzielnionych wychowanków
- 3.3.1. "Dzieciństwo bez rodziny" z perspektywy teraźniejszości
- 3.3.2. Stosunek do rodziny w kontekście zranionego dzieciństwa
- Rozdział IV - Poczucie osamotnienia dziecka w środowisku szkolnym w kontekście zjawisk marginalizacji społecznej
- 4.1. Bieda i ubóstwo przyczyną marginalizacji ucznia w grupie rówieśniczej
- 4.2. Międzyrówieśnicza przemoc szkolna jako zjawisko dyskryminacji dzieci słabszych i przejaw niedostosowania społecznego
- 4.3. Społeczne bariery ograniczające dostępność do edukacjiszkolnej dzieci i młodzieży w realiach okresu postransformacji i kryzysu społecznego
- Rozdział V - Samotność dziecka ku niepewnej przyszłości?! - zamiast zakończenia
- Bibliografia
- Literatura
- Ustawy i rozporządzenia
- Źródła internetowe
- Summary
|
UWAGI: | Bibliogr. s. 165-172, netogr. s. 173. Streszcz. ang.
|
DOSTĘPNOŚĆ: | Dostępna tylko na miejscu. | |
|
REZERWACJE: OPERACJE: | ![zablokowane](KLAWISZE/schowek.png) |
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU? |
![drukarka](images/printer.gif) | WYDRUK KATALOGÓW |
|
|