AUTOR: | Tomaszewska, Hanna Barbara |
POZ/ODP: | Hanna Tomaszewska. | ![okładka](okladki/ISBN/8362/m8362015381.jpg) |
ADRES WYDAWNICZY: | Warszawa : Wydawnictwo Akademickie "Żak", cop. 2012. |
HASŁA: | - Młodzież - socjologia
- Środki masowego przekazu - a młodzież
|
OPIS FIZYCZNY: | 359, [1] s. : il. ; 21 cm. |
SYGNATURA: | 659 |
KOD KRESKOWY INWENTARZ: | 111000400629 | 40062 |
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >>"Aktualność i ważkość podjętego tematu jest oczywista - poszerza on naszą wiedzę zarówno o przeobrażeniach współczesnej kultury, jak też o postawach i obyczajach młodzieży. I w jednym i drugim obszarze dotyczy spraw ciągle jeszcze mało zbadanych - myślę, że takie sformułowanie problematyki, z jakim mamy do czynienia w pracy, jest oryginalne i nie powiela dotychczasowych badań nad rolą mediów w życiu młodzieży. [...] W analizie wyników badań respektowane jest przyjęte założenie, aby badanego zjawiska nie izolować od warunkujących go procesów. Stąd jest ono ukazywane w kontekście innych zjawisk: funkcji mediów tradycyjnych, wykorzystywania nowych technologii do celów niekomunikacyjnych. Funkcje komunikacyjne mediów rozpatrywane są w porównaniu ze stosunkiem młodzieży do komunikacji bezpośredniej. [...] Wyniki uzyskane w badaniu są naprawdę ciekawe i rzeczywiście poszerzają naszą wiedzę o sposobie wykorzystywania nowych mediów przez wielkomiejskich licealistów, a także - co wydaje mi się jeszcze ciekawsze i trudniejsze do zbadania - poszerzają naszą wiedzę o tym, co się dzieje w środowisku współczesnej młodzieży, co stanowi treść jej doświadczeń, jak odbiera ona współczesny świat". (fragment recenzji prof. dr hab. Anny Przecławskiej) |
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >>- ROZDZIAŁ I. Społeczeństwo w trakcie zmiany jako środowisko życia współczesnej polskiej młodzieży
- 1.1. W poszukiwaniu nazwy epoki. Społeczeństwo informacyjne, sieciowe i medialne jako próby nazwania naszych czasów
- 1.2. Podział cyfrowy a rozłam międzypokoleniowy
- 1.3. Polska na drodze ku społeczeństwu informacyjnemu
- 1.4. Młodzi użytkownicy nowych mediów w Polsce
- ROZDZIAŁ II. Nowe media jako przedmiot refleksji teoretycznej i badań empirycznych -w poszukiwaniu nowego modelu badawczego
- 2.1. Pojęcie i cechy nowych mediów
- 2.2. Konwergencja nowych mediów
- 2.3. Badania nad komunikowaniem masowym a teoretyczne podstawy badań nad funkcjonowaniem nowych mediów
- ROZDZIAŁ III. Komunikowanie się twarzą w twarz a medialne sposoby komunikacji za pomocą nowych mediów i ich konsekwencje
- 3.1. Komunikacja/ace toface a komunikacja medialna - podobieństwa i różnice
- 3.2. Internet jako płaszczyzna komunikowania się młodzieży
- 3.3. Relacje oniine i relacje w świecie rzeczywistym, czyli społeczne i psychologiczne konsekwencje komunikowania się za pośrednictwem nowych mediów
- ROZDZIAŁ IV. Socjalizacja rówieśnicza i medialna, czyli o stylu życia współczesnej młodzieży
- 4.1. Od telepokolenia do digital natives - styl życia współczesnej młodzieży
- 4.2. Rówieśnicy i grupy rówieśnicze jako środowisko wychowawcze współczesnej młodzieży
- 4.3. Młodzież, rówieśnicy i nowe media w świetle badań
- ROZDZIAŁ V. Założenia metodologiczne badań własnych .
- 5.1. Założenia i problematyka badań
- 5.2. Procedura badawcza
- 5.3. Ogólna charakterystyka próby
- ROZDZIAŁ VI. Czas wolny i aktywność społeczna młodzieży a nowe media
- 6.1. Relacje rówieśnicze i aktywność społeczna online młodzieży
- 6.2. Czas wolny młodzieży
- 6.3. Podsumowanie
- ROZDZIAŁ VII. Nowe media a komunikowanie się z rówieśnikami
- 7.1. Komunikowanie się: częstość i formy
- 7.2. Zakres i miejsce korzystania z nowych mediów
- 7.3. Podsumowanie
- ROZDZIAŁ VIII. Nowe media, komunikowanie się a emocje młodzieży
- 8.1. Stosunek emocjonalny młodzieży do komputera i internetu
- 8.2. Emocje a nowe media
- 8.3. Częstość korzystania z nowych mediów a ocena możliwości życia bez nich
- 8.4. Emocje a komunikowanie się
- 8.5. Podsumowanie
- ROZDZIAŁ IX. Funkcje i znaczenie nowych mediów w komunikowaniu się młodzieży licealnej z rówieśnikami
- 9.1. Komunikowanie się twarzą w twarz i medialne w kontaktach młodzieży z rówieśnikami
- 9.2. Społeczne funkcje nowych mediów w komunikowaniu się młodzieży z rówieśnikami
- 9.3. Społeczne funkcje rzeczywistych i wirtualnych grup rówieśniczych
- 9.4. Zalety nowych mediów w opinii młodzieży
- 9.5. Znaczenie mediów w życiu codziennym młodzieży i we współczesnym społeczeństwie
- 9.6. Podsumowanie
- ROZDZIAŁ X. Nowe media w komunikacji nastolatków. Podsumowanie
- Bibliografia i netografia
|
UWAGI: | Bibliogr. i netogr. s. 344-[360].
|
DOSTĘPNOŚĆ: | Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni | |
|
REZERWACJE: OPERACJE: | ![zablokowane](KLAWISZE/schowek.png) |