SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >>- Wstęp
- Część I. Historia wychowania jako nauka i dyscyplina akademicka
- JULIAN DYBIEC, Historia wychowania w postmodernistycznym świecie
- KALINA BARTNICKA, IRENA SZYBIAK, Historia wychowania w programie studiów
- pedagogicznych
- KRYSTYNA PANKOWSKA, Myśl klasyków pedagogiki a postępująca liberalizacja
- współczesnego wychowania
- ANDRZEJ MEISSNER, Polskie podręczniki do historii wychowania po II wojnie światowej
- JÓZEF PŚENAK, Komeniológia ako sućast‘ slovenskych dejin pedagogiky
- SŁAWOMIR SZTOBRYN, Przyszłość polskiej historii myśli pedagogicznej jako
- subdyscypliny pedagogicznej
- Część II. Stanowiska metodologiczne w badarjiacb bistoryczijo-oświatowycb
- WŁADYSŁAWA SZULAKIEWICZ, "Rozprawy z Dziejów Oświaty" (1958-2002)
- -pismohistoryczno-oświatowe
- TERESA GUMUŁA, Czterdzieści pięć lat "Przeglądu Historyczno-Oświatowego"
- GRZEGORZ MICHALSKI, Strategia badań stowarzyszeń w historii wychowania
- ROMUALD GRZYBOWSKI, Kalendarze nauczycielskie z lat 1927-1957 jako forma
- upowszechniania wśród nauczycieli realizowanej przez państwo ideologii
- wychowawczej
- ALDONA OSSOWSKA-ZWIERZCHOWSKA, Edukacja i władza - społeczny i polityczny
- wymiar wychowania w studiach nad starożytnością
- KRZYSZTOF RATAJCZAK, Źródła do dziejów wychowania w średniowieczu - problemy metodologiczne i dydaktyczne
- MAŁGORZATA CZAPSKA, Metodologiczne problemy badań nad zbiorowością nauczycieli rządowych, męskich szkół średnich w Królestwie Polskim w latach 1873-1905
- ŁUCJA KABZIŃSKA, Dydaktyka ogólna II Rzeczypospolitej - problemy metodologiczne
- JOLANTA SZABLICKA-ŻAK, Sprawozdania stenograficzne i inne dokumenty sejmowe
- jako źródło badań nad prawodawstwem oświatowym w Parlamencie II Rzeczypospolitej
- EDYTA GŁOWACKA-SOBIECH, Źródła archiwalne w Polsce w badaniach nad dziejami
- najnowszymi wychowania
- STANISŁAW MAJEWSKI, Metodologiczne problemy w badaniach nad najnowszą historią
- oświaty
- Część III. Znaczenie bistorii wycbowacia w przygotowaniu kandydatów na nauczycieli
- IWONNA MICHALSKA, Edukacja historyczna pedagogów. Zagadnienia dydaktyczno-metodyczne
- ADAM KRZANOWSKI, KAZIMIERZ SZMYD, Kształcenie pedagogiczne nauczycieli w świetle dyskursu nad historią wychowania i współczesną myślą edukacyjną
- EDYTA WOLTER, Znaczenie historii wychowania w kształceniu nauczycieli
- IWONA WENDREŃSKA, O nauczaniu historii wychowania dawniej i dziś - uwag kilka
- JANINA KAMIŃSKA, Nowe formy kształcenia w zakresie historii wychowania
- KATARZYNA BUCZEK, Nowe formy kształcenia w zakresie historii wychowania w opinii studentów Wydziału Pedagogicznego UW - wnioski
- VIOLETTA RODEK, Historia wychowania jako przedmiot nauczania - z refleksji
- przyszłego pedagoga
- EUGENIA KARCZ, Historia wychowania w wyższych szkołach niepaństwowych.
- Praktyka a oczekiwania studentów
- ROBERT JANKOWSKI, Teksty źródłowe w nauczaniu historii wychowania w Uniwersytecie Szczecińskim
- JULIUSZ JUNDZIŁŁ, Edukacja antyczna w programie nauczania historii wychowania
- na studiach pedagogicznych
- BOŻENA STAWOSKA-JUNDZIŁL, Treści związane z antykiem chrześcijańskim w dydaktyce historii wychowania na studiach pedagogicznych
- HENRYKA DŁUGOSZ-BIŁOUS, Aspekty historyczne w kształceniu psychologicznym
- nauczycieli
- KATARZYNA KRZYSTANEK, KATARZYNA PERZ, Psychologia humanistyczna a zmiana
- modelu nauczyciela-wychowawcy
- PAWEŁ BIŁOUS, Problemy orientacji zawodowej w procesie przygotowania nauczycieli w przeszłości i obecnie
- Część IV. Edukacja bistoryczna w kształtowaniu postaw patriotyczno -obywatelskich
- ILONA BŁASZCZYK, Świadomość historyczna rodziców-wychowawców w starożytnym
- Rzymie
- EWA KULA, MARZENA PĘKOWSKA, Postawy patriotyczne nauczycieli szkół średnich
- Królestwa Polskiego w świetle pamiętników i wspomnień uczniów
- EWA KULA, Lojalność czy patriotyzm. Historia jako przedmiot zainteresowań
- naukowych i literackich nauczycieli zatrudnionych w rządowych, męskich szkołach średnich Królestwa Polskiego w latach 1833-1862
- BOGDAN CIMAŁA, Wpływ postaw patriotyczno-obywatelskich nauczycieli na pracę
- w szkołach w środowisku ludności mieszanej etnicznie (na przykładzie Śląska
- Opolskiego)
- ELEONORA SAPIA-DREWNIAK, Znaczenie języka polskiego w przygotowaniu nauczycieli do pracy na Śląsku Opolskim w okresie międzywojennym
- MIROSŁAW ŁAPOT, Lwowski "Przegląd Społeczny" jako trybuna walki o prawa dziecka żydowskiego w okresie międzywojennym
- KAZIMIERZ RĘDZIŃSKI, Edukacja interkulturowa w szkolnictwie żydowskich zrzeszeń społecznych w Małopolsce w latach 1918-1939
- MIROSŁAWA SZCZYGIEŁ, Działalność Centralnego Komitetu Opieki nad Sierotami
- Żydowskimi w Zachodniej Małopolsce (1919-1939)
- DANUTA KRZEŚNIAK-FIRLEJ, WALDEMAR FIRLEJ, Kwalifikacje zawodowe duchownych
- nauczycieli religii rzymskokatolickiej w szkołach II Rzeczypospolitej
- FERDYNAND MIELCZAREK, Kształtowanie stosunku nauczycieli do historii ojczystej
- i tradycji narodowej w latach 1945-1956
- EDWARD SZKODA, Znaczenie edukacji historycznej w kształtowaniu postaw
- patriotyczno-obywatelskich w okresie Polski Ludowej (na podstawie wybranych regulacji resortu oświaty)
- MAŁGORZATA STAWIAK-OSOSIŃSKA, Programy nauczania historii w szkołach
- podstawowych w Polsce w latach 1944-1961 i ich wpływ na kształtowanie postaw przyszłych obywateli
- PAWEŁ BIŁOUS, Pedagogiczne i psychologiczne poglądy Nikołaja Pirogowa
- (1810-1881)
- *
|