KATALOG KSIĘGOZBIORU DZIAŁU UDOSTĘPNIANIA CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 13
Postawy społeczno-polityczne ziemiaństwa w latach 1939-1945 : (na przykładzie dystryktu radomskiego)
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 13
Uwarunkowania aspiracji życiowych uczniów gimnazjów wiejskich i miejskichNa dod. s. tyt.: "Factors affecting life aspirations of pupils from rural and municipal lower secondary schools ".
AUTOR:
Palka, Katarzyna.
POZ/ODP:
Katarzyna Palka.
ADRES WYDAWNICZY:
Kielce : Wszechnica Świętokrzyska, 2010.
SERIA:
Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej = nr 136
HASŁA:
Aspiracje - socjologia - Polska - od 1989 r. Postawy - Polska - od 1989 r. Uczniowie gimnazjów - socjologia OPIS FIZYCZNY:
271 s. : il. ; 24 cm.
SYGNATURA:
316.6(438)
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
100000014516
1451
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> Wprowadzenie Rozdział I - Wyniki dotychczasowych badań nad aspiracjami i planami życiowymi młodzieży 1 . Pojęcie i rodzaje aspiracji w ujęciu psychologicznym, socjologicznym i pedagogicznym 2. Uwarunkowania aspiracji Dynamika aspiracji edukacyjnych i zawodowych młodzieży gimnazjalnej pochodzącej z różnych środowisk Rozdział II - Zmiana postaw młodzieży wobec aspiracji życiowych w dobie procesów globalizacji i integracji Polski z Unią Europejską 1. Zmiany społeczno-ekonomiczne jako główny czynnik kształtujący aspiracje życiowe młodzieży w nowej globalnej rzeczywistości 2. Zmiany systemu kształcenia i rozwiązań edukacyjnych w Europie oraz w Polsce w Ustawie o systemie oświaty z dnia 25 lipca 1998 r. 3. Strategie narodowe i programy europejskie dotyczace wyrównywania szans edukacyjnych młodziezy z różnych środowisk Rozdział III - Wies jako miejsce i przestrzeń życiowa dzieci i młodziezy 1. Warunki rozwojowo-edukacyjne dzieci wiejskich 2. Plany, oczekiwania edukacyjne i zawodowe rodziców wobec własnych dzieci 3. Zjawisko deficytu edukacyjnego dzieci i młodzieży z terenów wiejskich Rozdział IV - Założenia metodologiczne badań własnych 1. Przedmiot, cele i problemy badan 2. Zmienne i ich wskaźniki 3. Metoda, techniki i narzędzia badań 4. Organizacja i przebieg badań Rozdział V - Społeczno-pedagogiczne uwarunkowania kształtowania sie aspiracji życiowych młodzieży ze środowiska wiejskiego i miejskiego 1. Charakterystyka badanej grupy 2. Aspiracje edukacyjne i zawodowe badanych gimnazjalistów 3. Uwarunkowania biopsychiczne a poziom aspiracji edukacyjnych i zawodowych uczniów gimnazjum 4. Poziom aspiracji edukacyjnych i zawodowych w aspekcie środowiska lokalnego i rodzinnego Uwarunkowania szkolne jako determinanta poziomu aspiracji edukacyjnych i zawodowych badanych gimnazjalistów 6. Uwarunkowania społeczno-ekonomiczne a poziom aspiracji edukacyjnych i zawodowych badanej młodzieży gimnazjalnej Podsumowanie i wnioski pedagogiczne Autorski projekt rozwiązań systemowych wyrównujący szanse edukacyjne dzieci z terenów wiejskich na terenie gmin województwa świętokrzyskiego Cele projektu Priorytety propozycji wyrównywania szans edukacyjnych dzieci z terenów wiejskich Beneficjenci ostateczni Rezultaty Potencjał projektodawcy i zarządzanie projektem Potencjał rzeczowy Bibliografia Aneks Kwestionariusz ankiety dla ucznia Kwestionariusz ankiety dla ucznia Ankieta dla rodziców Summary UWAGI:
Bibliogr. s. 249-256. Streszcz. ang. Spis treści także ang.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępna tylko na miejscu.
REZERWACJE:
OPERACJE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 13
Złote serca czy złote żniwa? : studia nad wojennymi losami Polaków i Żydów"Studia nad wojennymi losami Polaków i Żydów "
POZ/ODP:
red. nauk. Marek J. Chodakiewicz, Wojciech J. Muszyński.
ADRES WYDAWNICZY:
Warszawa : The Facto, 2011.
HASŁA:
Postawy - Polska - 1939-1945 r. Żydzi - pomoc i ratunek - Polska - 1939-1945 r. Żydzi - Polska - 1939-1945 r. Żydzi - Polska - od 1944 r. Publicystyka polska - od 2001 r. OPIS FIZYCZNY:
391 s. ; 21 cm.
SYGNATURA:
94(=411.16)
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
100000013779
1377
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> 1. Refleksje: nowa praca, stare podejście 2. Obelgi zamiast faktów: uwagi o ostatniej debacie o Polakach i Żydach 3. "Jak fakty są przeciwko nam, tym gorzej dla faktów": o metodzie naukowej Złotych żniw Jana Tomasza Grossa 4. Stosunek ludności polskiej do żydowskich uciekinierów z obozu zagłady w Treblince, Sobiborze i Bełżcu w świetle relacji żydowskich i polskich 5. Na ratunek Żydom uciekającym z obozu zagłady w Treblince 6. Wólka Okrąglik i Gniewczyna: wyjątki czy reguła? 7. Zbiorowy ratunek Żydów na okupowanej przez Niemców polskiej prowincji 8. "Na Szaber!" Grabież jako argument przeciwko determinizmowi rasowemu Część II. Wokół metodologii 1. Moralność w czasach pogardy 2. Socjologia to też nauka: braki metodologiczne nie tylko w historii 3. Czyje kamienice? Prawny status mienia opuszczonego w świetle prawa powojennego 4. Prawo własności prywatnej a godność jednostki: przykład Kuby 5. Dyskurs neostalinowski w polskich studiach historycznych w Stanach Zjednoczonych Część III. Kontekst historyczny 1. Polacy i Żydzi na Kresach Wschodnich RP we wrześniu 1939 r. 2. Polscy narodowcy: antyżydowskość głównie teoretyczna 3. Polscy narodowcy a Żydzi: praktyka dnia codziennego w czasie okupacji niemieckiej na przykładzie żołnierzy NSZ UWAGI:
Indeksy.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępna tylko na miejscu.
REZERWACJE:
OPERACJE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
WYDRUK KATALOGÓW