POZ/ODP: | pod red. Joanny Kamińskiej i Beaty Żołędowskiej-Król ; Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich. | ![okładka](okladki/ISBN/8361/m8361464417.jpg) |
ADRES WYDAWNICZY: | Warszawa : Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, 2011. |
SERIA: | Nauka, Dydaktyka, Praktyka = 97 |
HASŁA: | - Bibliotekarstwo - zarządzanie
- Kadry - polityka
|
WYDANIE: | Wyd. 2. popr. |
OPIS FIZYCZNY: | 158, [2] s. : il. ; 21 cm. |
SYGNATURA: | 005 |
KOD KRESKOWY INWENTARZ: | 100000013816 | 1381 |
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >>Zebrany w książce materiał zawiera zarówno zagadnienia teoretyczne dotyczące znaczenia zasobów ludzkich w ogólnym systemie zarządzania biblioteką, jak i praktyczne - związane z zarządzaniem kadrami. Zaprezentowano m.in. metody przeciwdziałania skutkom negatywnego doboru do zawodu, wskazano możliwości budowania wspólnej polityki personalnej biblioteki oraz jej wpływ na kształtowanie jej kultury organizacyjnej. Omówiono także znaczenie badań opinii pracowników jako instrumentu wspomagającego zarządzanie relacjami w bibliotece. W ostatniej części zaprezentowano heurystyczne metody rozwiązywania problemów, zarządzania jakością czy stosowanie inteligencji emocjonalnej w praktyce; przedstawiono praktyczne zastosowanie systemu oceniania pracowników biblioteki. Całość materiału uzupełnia bogata bibliografia. |
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >>- Wstęp
- Rozdział 1. Zasoby ludzkie w zarządzaniu biblioteką
- Joanna Kamińska - Kapitał intelektualny biblioteki
- Sabina Adamiec - Potencjał społeczny a kapitał biblioteki
- Rozdział 2. Rozwój zasobów ludzkich biblioteki
- Małgorzata Kisilowska - Przeciwdziałanie skutkom negatywnego doboru do zawodu
- Elżbieta Czerwińska, Anna Kmiecik - Rozwój zawodowy pracowników elementem zarządzania zasobami ludzkimi w bibliotekach
- Beata Żołędowska-Król - Badanie opinii pracowników jako instrument wspomagający zarządzanie relacjami wewnętrznymi w bibliotece
- Maria Przastek-Samokowa - Badanie satysfakcji użytkowników jako metoda określania potrzeb szkoleniowych bibliotekarzy
- Wiktoria Pękaty - Rola kadry zarządzającej w kształtowaniu kultury organizacyjnej biblioteki
- Rozdział 3. Wybrane metody zarządzania kadrami w bibliotece
- Stefan Kubów - Okresowe ocenianie pracowników biblioteki
- Bogumiła Urban - Ocenianie pracowników biblioteki. Zagadnienia metodyczne na przykładzie biblioteki WSB w Poznaniu
- Maja Wojciechowska - Zespoły zadaniowe i heurystyczne metody rozwiązywania problemów
- Aleksandra E. Adamczyk, Agnieszka Bajor - Etyczne aspekty zastosowania TQM w bibliotekach
- Bożena Jaskowska - Rola inteligencji emocjonalnej w działalności informacyjno-bibliotecznej
- Bibliografia
|
UWAGI: | Bibliogr. s. 151-[159]. Spis treści także ang.
|
DOSTĘPNOŚĆ: | Dostępna tylko na miejscu. | |
|
REZERWACJE: OPERACJE: | ![zablokowane](KLAWISZE/schowek.png) |